Ν. Ανδρουλάκης: Παραλογισμός το «όχι» της Ελλάδας στον κοινό πυροσβεστικό στόλο

«Εμείς δημιουργήσαμε έναν μηχανισμό με τον οποίο θα μπορούσε η Ελλάδα να φτιάξει καθηλωμένα πυροσβεστικά αεροσκάφη με χρηματοδότηση 75%»
Τετάρτη, 22 Μαΐου 2019 12:26
UPD:13:17
Alexandros Michailidis / SOOC/
A- A A+

Η Ελλάδα δεν συμμετέχει στον κοινό πυροσβεστικό στόλο εναέριων μέσων για την καταπολέμηση των δασικών πυρκαγιών στα κράτη-μέλη της Ε.Ε., απόφαση που προκάλεσε την αντίδραση του ευρωβουλευτή του ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη, ο οποίος κάνει λόγο για παραλογισμό και ζητεί απαντήσεις.

Τον στόλο αυτή τη στιγμή αποτελούν επτά αεροσκάφη από Κροατία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και έξι ελικόπτερα από τη Σουηδία ενώ τις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται νέα προσθήκη επιπλέον υλικού. Η όλη πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο του κοινοτικού συστήματος RescEU για την από κοινού αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών.

 «Ήμουν εισηγητής και ασχολήθηκα 1,5 χρόνο για να έχουμε μια μεγάλη βοήθεια από την Ευρώπη», δήλωσε στον «Θέμα 104,6» ο κ. Ανδρουλάκης, προσθέτοντας:

«Εμείς δημιουργήσαμε έναν μηχανισμό με τον οποίο θα μπορούσε η Ελλάδα να φτιάξει τα πυροσβεστικά αεροσκάφη που είναι καθηλωμένα με χρηματοδότηση 75%. Σήμερα μαθαίνω ότι η Ελλάδα δεν συμμετέχει και δεν έχει ζητήσει χρήματα για να επιδιορθώσει τα καθηλωμένα αεροσκάφη. Θέλω μια καθαρή απάντηση από την κυβέρνηση, γιατί δεν αξιοποίησε την προσπάθεια που κάναμε».

Σύμφωνα με τον κ. Ανδρουλάκη, θα μπορούσαμε να επιδιορθώσουμε όλα μας τα εναέρια μέσα. «Κάποιοι δεν αξιοποίησαν αυτή την ευκαιρία. Αυτό είναι παραλογισμός», τόνισε.

Σε ανακοίνωσή του ο ευρωβουλευτής συμπληρώνει ότι «ακόμα πιο ανησυχητικές είναι οι δικαιολογίες που κατά καιρούς έχουν προβάλει οι αρμόδιες υπηρεσίες για τη μη χρήση των ευκαιριών που μας δίνει η νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία καθώς φαίνεται ότι δεν έχουν διαβάσει καν τις προϋποθέσεις.

Ισχυρίζονται ότι σε περίπτωση αξιοποίησης της Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, τότε θα είμαστε υποχρεωμένοι να στείλουμε τα μέσα αυτά σε άλλη χώρα σε περίπτωση που το αποφασίσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Όμως, διευκρινίζει, η υποχρέωση αυτή υπάρχει μόνο για τα νέα μέσα που θα αγοραστούν με ευρωπαϊκά χρήματα που θα κυμαίνονται από το 80% έως 90% των συνολικών εξόδων, κι αυτό μετά το 2021.

Αντιθέτως τα μέσα που θα μπορούσαν επισκευασθούν με ευρωπαϊκά χρήματα εντάσσονται στην εθελοντική ευρωπαϊκή δεξαμενή, που συνεπάγεται ότι μόνο η Ελλάδα θα μπορούσε να αποφασίσει για την αποστολή τους.

Από την πλευρά του ο Ευρωπαίος επίτροπος Ανθρωπιστικής Βοήθειας Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι έθετε συνεχώς το θέμα στις επαφές που είχε με Έλληνες αξιωματούχους χωρίς να πάρει θετική απάντηση.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή