Σε πλήρη ανάπτυξη και κυκλοφορία παραδόθηκε σήμερα, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζη, ο οδικός άξονας Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά-Άγιοι Δέκα (Καστέλι), στην Κρήτη.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η ιστορία του οδικού άξονα που συνδέει τη Μεσσαρά με το Ηράκλειο καταγράφεται στον «μακρύ κατάλογο των εγκαταλειμμένων έργων» που κλήθηκε να διαχειριστεί η κυβέρνηση και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. «Όπως είχε δεσμευθεί ο πρωθυπουργός πριν από ένα δεκαήμερο, σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία και στους πολίτες ένα έργo που η μελέτη του είχε γίνει πριν το 2000, με απίστευτες δυσκολίες και καθυστερήσεις, ολιγωρίες, με αστοχίες στη μελέτη και στον σχεδιασμό του» δήλωσε ο υπουργός, μετά την τελετή παράδοσης του έργου.
Όπως είπε, «το έργο παραδίδεται σήμερα στην αδικημένη Μεσαρά και στο Ηράκλειο, που το περίμεναν όλα αυτά τα χρόνια, καθώς και στους γύρω οικισμούς, που επί δεκαετίες μεγάλα, βαριά φορτηγά περνούσαν μέσα από τις αυλές τους».
Κατά τον κ. Σπίρτζη, ο επόμενος σταθμός για την Κρήτη είναι τον Ιούνιο, που ξεκινάει το έργο του αεροδρομίου του Καστελίου. «Στη συνέχεια, στόχος μας είναι να ολοκληρωθούν οι διαγωνιστικές διαδικασίες του ΒΟΑΚ μέχρι το φθινόπωρο, για να ξεκινήσει και να αποκτήσει η Κρήτη επιτέλους τις υποδομές που όφειλε να έχει εδώ και πολλές δεκαετίες».
Σε ερώτηση για τις σημερινές δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας για τον ΒΟΑΚ, ο υπουργός ανέφερε ότι «ο κ. Μητσοτάκης καταρχάς πρέπει να απολογηθεί, γιατί η Ν.Δ. όλα αυτά τα χρόνια δεν είχε δώσει ούτε μελέτες για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Δεύτερον, για να υλοποιήσει αυτή τη δέσμευσή του, ο κ. Μητσοτάκης πρέπει να κυβερνήσει τη χώρα. Κι αυτό προϋποθέτει ότι θα είναι μαζί του ο ελληνικός λαός. Μάλλον έχει αστοχήσει και σε αυτή την πρόβλεψη» υποστήριξε.
EUROKINISSI/ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ
Για τον σύγχρονο οδικό άξονα μήκους 16 χιλιομέτρων που παραδόθηκε σήμερα, ο υπουργός συνεχάρη τους υπηρεσιακούς παράγοντες και την κοινοπραξία των εργοληπτών για τη συμβολή τους: «Είναι ένας άθλος που έγινε τον τελευταίο ενάμισι χρόνο από τη διοίκηση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, από τις υπηρεσίες του υπουργείου που ήταν πάνω από το έργο για να λύσουν τεχνικά και συμβατικά προβλήματα, από την Κοινοπραξία των εργοληπτών, που πραγματικά έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους» είπε.
Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε, επίσης, ότι «δεν υπάρχει, όπως κάποιοι διέδιδαν, κανένα πρόβλημα με απένταξη του έργου. Αντίθετα, με την ολοκλήρωσή του, αποσοβήθηκε οριστικά ο κίνδυνος, να επιστρέψει η χώρα 71 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι, το σύνολο των πόρων που διατέθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το έργο. Παράλληλα, παραδίδεται στους πολίτες της Κρήτης μία οδική υποδομή υψηλής κοινωνικής ωφέλειας, καθώς αφενός μειώνεται η χρονοαπόασταση κατά 15 λεπτά και η απόσταση κατά πέντε χιλιόμετρα, αφετέρου δημιουργούνται συνθήκες οδικής ασφάλειας, σε έναν δρόμο με υψηλό δείκτη ατυχημάτων, λόγω και της συχνής διέλευσης βαρέων οχημάτων, καθώς μέσω αυτού του δρόμου διακινούνταν προς τον λιμένα Ηρακλείου όλα τα οπωροκηπευτικά που παράγονται στην πεδιάδα της Μεσσαράς».
Στο μεταξύ, χθες προκηρύχθηκαν οι δύο διαγωνισμοί για τα έργα «Νέος αγωγός μεταφοράς νερού από υδροληψία Μύρτου για την ενίσχυση του Ταμιευτήρα Μπραμιανού» και «Αρδευτικά δίκτυα λιμνοδεξαμενής Αγ. Γεωργίου, οροπεδίου Λασιθίου». Η υλοποίηση των δύο αυτών έργων, με προϋπολογισμό 16.800.000 ευρώ και 11.550.000 ευρώ αντίστοιχα, ενισχύει, σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, την πρωτογενή παραγωγή της Κρήτης κι αποτελεί πάγιο αίτημα των αγροτών στις συγκεκριμένες περιοχές.