Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Όταν πριν από μερικά χρόνια γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 500L σε μια εξαιρετικής αισθητικής παρουσίαση στο Τορίνο, απορήσαμε για τη μεγάλη σημασία που απέδιδε η Fiat σε ένα πολυχρηστικό του… μεσαίου χώρου. Η «μάχη» για τη διατήρηση της λεπτής ισορροπίας ανάμεσα στο ιταλικό στιλ και την πρακτικότητα ήταν αμφίβολο πώς θα εξελισσόταν, ωστόσο το γεγονός και μόνο ότι πρόσφατα οι πωλήσεις του ξεπέρασαν το μισό εκατομμύριο αυτοκίνητα αποδεικνύει πως τίποτε δεν είναι τυχαίο.
Κι αν στην αρχή είχαμε κάποιες ενστάσεις για την απτή αίσθηση ποιότητας στα αυτοκίνητα της αρχικής γενιάς, στην πορεία -και κυρίως με τις τελευταίες παρεμβάσεις- πειστήκαμε ότι όλα βελτιώνονται εκτός από το σημαντικό ατού, που δεν επιδέχεται οιασδήποτε αλλαγής και αφορά τους τεράστιους χώρους (κατ’ ελάχιστον 455 λίτρα χώρος αποσκευών) σε συνδυασμό με την προσαρμοστικότητα του εσωτερικού σύμφωνα με τις εκάστοτε ανάγκες μετακίνησης.
Το Fiat 500L διαθέτει πράγματι τον χαρακτήρα ενός SUV και τις μεταφορικές δυνατότητες ενός πολυμορφικού μοντέλου, το οποίο μάλιστα στέκεται πολύ καλά στον δρόμο. Σημείο αναφοράς αποτελούν τα επίπεδα φωτεινότητας του εσωτερικού και κατ’ επέκταση η ορατότητα που προσφέρει το 500L, στοιχεία που προκύπτουν από τις εξαιρετικά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, αλλά και μερικά σχεδιαστικά τρικ υψηλής τεχνολογίας.
Τα παραπάνω επιτρέπουν ορατότητα 360 μοιρών, αλλά και ενεργό οπτικό πεδίο για τον οδηγό που φτάνει το 90%, τιμή κορυφαία για αυτοκίνητο παραγωγής.
Χάρη στη χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής σε ποσοστό 74%, οι σχεδιαστές είχαν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν μία καμπίνα επιβατών που καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από γυάλινες επιφάνειες, με τις κολόνες να καταλαμβάνουν ελάχιστο χώρο προσφέροντας άριστη ορατότητα, χωρίς καμία παραχώρηση στα επίπεδα ασφάλειας (πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP). Παράλληλα, το 500L είναι το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής που χρησιμοποιεί παράθυρα (τα πίσω πλαϊνά) από πολυκαρβονικό υλικό, τα οποία επιτρέπουν τη μέγιστη επιφάνεια ορατότητας με πολύ μικρότερο βάρος σε σχέση με τα παραδοσιακά κρύσταλλα.
Συνολικά, χάρη στην υψηλότερη θέση οδήγησης και τη μέγιστη κάλυψη με γυάλινες επιφάνειες, το Fiat 500L διαθέτει εξαιρετικά επίπεδα άνεσης, αλλά και ασφάλειας. Η νέα έκδοση City Cross (λίγο κάτω από 16.000 ευρώ), με αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 25 χιλιοστά, είναι διαθέσιμη με το πλήρες πακέτο γυάλινων επιφανειών, το οποίο περιλαμβάνει και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη ηλιοροφή.