ΥΠΕΧΩΔΕ: Πρόγραμμα δράσεων για την αύξηση της οδικής ασφάλειας

Πέμπτη, 02 Μαρτίου 2006 16:10
A- A A+

Την τελευταία θέση στην οδική ασφάλεια καταλαμβάνει -εδώ και 20 χρόνια- η Ελλάδα μεταξύ των «15» της Ε.Ε., τόνισε σήμερα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, παρουσιάζοντας τις δράσεις του υπουργείου για το τομέα της οδικής ασφάλειας

Όπως ανέφερε ο κ. Σουφλιάς, «η άσφαλτος κοστίζει στην ελληνική κοινωνία 1.500 νεκρούς και περίπου 20.000 τραυματίες το χρόνο!»

Όπως τόνισε, καθοριστικά για την αύξηση της ασφάλειας στους δρόμους της χώρας είναι τα μεγάλα οδικά έργα:

«Μέσα στο 2005 δημοπρατήσαμε έργα συνολικού ύψους 5 δισ. ευρώ, από τα οποία το μεγαλύτερο μέρος αφορούν στη δημιουργία σύγχρονων αυτοκινητοδρόμων ευρωπαϊκών προδιαγραφών.

Προχωράμε στους 5 μεγάλους οδικούς άξονες που θα κατασκευαστούν με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης και θα αλλάξουν κυριολεκτικά τον οδικό χάρτη της Ελλάδος! Θυμίζω: Μαλιακός - Κλειδί με τα σημαντικά έργα που θα γίνουν στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα, Ιονία Οδός, Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσακώνα, Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και, βέβαια, Ε65. Θα είναι όλοι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι με διαχωριστική νησίδα, ώστε -όπως είναι διεθνώς αποδεδειγμένο- να συμβάλουν στη μείωση του αριθμού, αλλά και της βαρύτητας των ατυχημάτων», σημείωσε ο κ. Σουφλιάς.

Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Σουφλιάς, το υπουργείο έχει καταρτίσει ένα ειδικό, ολοκληρωμένο πρόγραμμα δράσεων και παρεμβάσεων για την αύξηση της οδικής ασφάλειας στη χώρα, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, οι βασικοί άξονες του οποίου είναι :

1. Η υλοποίηση συγκεκριμένων παρεμβάσεων άμεσης απόδοσης ( σε σήμανση, στηθαία, διαγραμμίσεις, πινακίδες, ηλεκτροφωτισμό, ασφαλτοτάπητα κ.α ) σε εντοπισμένες επικίνδυνες θέσεις του εθνικού οδικού δικτύου, προϋπολογισμού 64,6 εκατ. ευρώ.

2. Η παρακολούθηση της οδηγικής συμπεριφοράς στο εθνικό οδικό δίκτυο με την τοποθέτηση ηλεκτρονικών μέσων(ραντάρ) σε 400 σημεία

3. Ο καθορισμός αξιόπιστων ορίων ταχύτητας στο εθνικό δίκτυο

4. Η κωδικοποίηση και εφαρμογή και εφαρμογή νέας χιλιομέτρησης του εθνικού οδικού δικτύου

5. Η δημιουργία ηλεκτρονικού μητρώου οδών

6. Η προώθηση δράσεων αύξησης της οδικής ασφάλειας σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ.

Επιπρόσθετα, όπως επισήμανε ο κ. Σουφλιάς, παρ’όλο που το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν έχει την αρμοδιότητα υλοποίησης μέτρων επεμβάσεων στα αστικά οδικά δίκτυα (πλην της Αττικής και της Θεσσαλονίκης), ο ρυθμιστικός ρόλος του επιβάλλει την υλοποίηση άλλου τύπου δράσεων και, κυρίως, τη σύνταξη προδιαγραφών υλοποίησης μέτρων. Στα πλαίσια αυτά το υπουργείο έχει συμπεριλάβει στο πρόγραμμά του την δράση «Σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών για την υλοποίηση επιλεγμένων βέλτιστων παρεμβάσεων για τυπικά προβλήματα οδικής ασφάλειας σε αστικές περιοχές», προϋπολογισμού 160 χιλιάδων ευρώ.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή