Της Ανθής Αγγελοπούλου
Παιδιά προσχολικής ηλικίας σε υπο-εξυπηρετούμενες κοινότητες που έλαβαν μέρος σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα προαγωγής της υγείας, με στόχο τη δημιουργία συμπεριφορών υγείας παρουσίασαν αύξηση 2,2 φορές στη γνώση, τις στάσεις και τις συνήθειες σε σχέση με τους συμμαθητές τους που δεν συμμετείχαν στο πρόγραμμα, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό του Αμερικανικού Κολλεγίου Καρδιολογίας.
Οι προηγούμενες έρευνες δείχνουν ότι οι προσχολικές παρεμβάσεις είναι πολλά υποσχόμενες για την ενδυνάμωση των υγιεινών συμπεριφορών στα παιδιά και αυτές οι στρατηγικές πρόωρης πρόληψης μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της καρδιακής νόσου αργότερα στη ζωή. Μερικοί ερευνητές μάλιστα, πιστεύουν ότι αυτές οι στρατηγικές μπορεί τελικά να συμβάλουν στη μείωση του παγκόσμιου βάρους των καρδιακών παθήσεων.
Οι ερευνητές στη μελέτη με την ονομασία FAMILIA συμπεριέλαβαν 562 παιδιά από 15 νηπιαγωγεία στο Χάρλεμ της Νέας Υόρκης, για να διαπιστώσουν την επίδραση της προαγωγής της υγείας με εκπαιδευτική παρέμβαση σε μια διαφοροποιημένη, ανεπαρκώς κοινότητα. Τα παιδιά που συμμετείχαν στην παρέμβαση τυχαιοποιήθηκαν σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα τεσσάρων μηνών, για να ενσταλάξουν υγιείς συμπεριφορές σε θέματα όπως η διατροφή, η σωματική δραστηριότητα, η κατανόηση του πώς λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα και η καρδιά και τα συναισθήματα. Ενώ, τα παιδιά στην ομάδα ελέγχου συνέχισαν να λαμβάνουν το πρότυπο πρόγραμμα σπουδών.
Οι ερευνητές εξέτασαν σε πέντε μήνες την αλλαγή της συμπεριφοράς και των συνηθειών των παιδιών μετά από τη γνώση που έλαβαν. Τα παιδιά στα σχολεία που μπήκαν στο πρόγραμμα αυτό εμφάνισαν βελτίωση 2,2 φορές υψηλότερη στην βαθμολογία προς έναν υγιή τρόπο ζωής, με το υψηλότερο αποτέλεσμα να παρατηρείτε στα παιδιά που έλαβαν το 75% ή περισσότερο του προγράμματος σπουδών.
Πηγές: https://www.acc.org/
https://www.news-medical.net/news/20190422/Educational-program-for-preschoolers-successful-in-instilling-heart-healthy-behaviors.aspx