Νέα «γκάφα» του Facebook, με επαφές email 1,5 εκατ. χρηστών του

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2019 14:45
UPD:15:47
REUTERS/JON NAZCA
A- A A+

Το Facebook ανακοίνωσε την Τετάρτη πως ενδεχομένως να «ανέβασε ακούσια» επαφές email 1,5 εκατομμυρίων νέων χρηστών του από τον Μάιο του 2016, σε μια ακόμα υπόθεση που έχει να κάνει με θέματα ιδιωτικότητας/ προσωπικών δεδομένων για το κοινωνικό δίκτυο.

Όπως σημειώνει το BBC, το κοινωνικό δίκτυο ζητούσε από τους νέους χρήστες να δώσουν τον κωδικό για το email τους, στο πλαίσιο ενός συστήματος επιβεβαίωσης της ταυτότητάς τους, και αντέγραφε τις επαφές τους. Αυτό έχει σταματήσει από τον Μάρτιο του έτους, ανέφερε η εταιρεία- σημειώνοντας όμως πως υπήρξαν περιπτώσεις όπου οι επαφές email χρηστών ανέβηκαν στο Facebook όταν δημιούργησαν τους λογαριασμούς τους.

Το Business Insider, που ανέδειξε πρώτο το θέμα, είχε προηγουμένως αναφέρει πως η εταιρεία μάζευε επαφές email χρηστών χωρίς τη συναίνεσή τους όταν άνοιγαν τους λογαριασμούς τους. Σύμφωνα με το εν λόγω δημοσίευμα, όταν εισαγόταν ένας κωδικός email, εμφανιζόταν μήνυμα όπου αναφερόταν ότι γινόταν εισαγωγή επαφών χωρίς πρώτα να ζητείται η άδεια. Όπως αναφέρει το Business Insider, επαφές άρχισαν να αποκτώνται με αυτόν τον τρόπο τον Μάιο του 2016. Πριν από αυτό, στους νέους χρήστες γινόταν η ερώτηση εάν ήθελαν να επιβεβαιώσουν την ταυτότητά τους μέσω του λογαριασμού email τους, και επίσης εάν ήθελαν να ανεβάσουν εθελοντικά τη λίστα επαφών τους. Η επιλογή και το κείμενο που υποδείκνυαν τι επαφές συλέγονταν άλλαξαν τον Μάιο του 2016, αλλά ο κώδικας που συνέλεγε τις επαφές έμεινε ακέραιος, σύμφωνα με το Facebook.

«Υπολογίζουμε ότι ενδεχομένως να συλλέγησαν οι επαφές email μέχρι και 1,5 εκατομμυρίων χρηστών. Αυτές οι επαφές δεν κοινοποιήθηκαν σε άλλους, και τις διαγράφουμε» τόνισε το Facebook στο Reuters, προσθέτοντας ότι οι χρήστες οι επαφές των οποίων αποκτήθηκαν με αυτόν τον τρόπο θα ενημερωθούν, και ότι το τεχνικό πρόβλημα που οδήγησε στο φαινόμενο έχει διορθωθεί.

Η εικόνα του Facebook έχει πληγεί σοβαρά εξαιτίας μιας σειράς ζητημάτων που έχουν να κάνουμε με την ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του, περιλαμβανομένου ενός προβλήματος που εξέθεσε τους κωδικούς εκατομμυρίων χρηστών, οι οποίοι ήταν αποθηκευμένοι σε αναγνώσιμη μορφή στα εσωτερικά του συστήματα, σε εργαζομένους του. Επίσης, «σεισμό» είχε προκαλέσει πέρυσι η υπόθεση της Cambridge Analytica.

Προτεινόμενα για εσάς