Χρ. Σπίρτζης: Ο ΟΑΣΘ πριμοδοτούνταν από το παρακράτος

Πέμπτη, 11 Απριλίου 2019 18:56
UPD:18:58
INTIME NEWS/ΒΑΡΑΚΛΑΣ ΜΙΧΑΛΗΣ
A- A A+

«Ο παλιός ΟΑΣΘ ήταν μόρφωμα που πριμοδοτούνταν από το παρακράτος μία γκρίζας εποχής», δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και γνωστοποίησε παράλληλα ότι σύντομα θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέων λεωφορείων με φυσικό αέριο και ηλεκτροκίνηση, ενώ παράλληλα, για αποκατάσταση των ζημιών στην Κρήτη με οριστικές λύσεις έκανε λόγο.

Αναλυτικότερο, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Ένωσης Κεντρώων Γιάννη Σαρίδη είπε χαρακτηριστικά, «η "ημέρα μηδέν " για τις αστικές συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης δεν είναι τον Φεβρουάριο του 2015, που ανέλαβε αυτή η κυβέρνηση. Η "ημέρα μηδέν " πηγαίνει πολύ πίσω, το 1949, που έγινε ο ΟΑΣΘ, που υπήρξε, δηλαδή, η δημιουργία ενός μορφώματος, που επί της ουσίας αναπαρήγαγε και "τάιζε " και χρηματοδοτούσε και πριμοδοτούσε το παρακράτος μιας γκρίζας εποχής, που το παραλάβαμε το 2015 με πλήθος αμαρτιών».

Ο υπουργός επισήμανε πως σύμφωνα με την «αμαρτωλή σύμβαση» που υπήρχε, για την ανανέωση του στόλου θα έπρεπε να υπάρχουν 48,8 εκατ. ευρώ ενώ όταν ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας ο ΣΥΡΙΖΑ βρήκαν μόλις 614 ευρώ.

Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στην καταδίκη του πρώην πρόεδρου του ΟΑΣΘ για μη καταβολή ασφαλιστικών εισφορών, καθώς χρωστούσε στα ασφαλιστικά ταμεία περίπου 24 εκατ. ευρώ και υπογράμμισε ότι οι Θεσσαλονικείς δεν θα είχαν λεωφορεία αν δεν «αποϊδιωτικοποιόταν» ο ΟΑΣΘ. Θα έπρεπε να δοθούν πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ δώρο στον ΟΑΣΘ και στη διοίκηση του «προκειμένου να συνεχίζεται το πάρτι που συνεχιζόταν», συμπλήρωσε

«Αναφερόμενος στο διαγωνισμό για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων είπε ότι θα πραγματοποιηθεί πολύ σύντομα, καθώς τις επόμενες μέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία, αφού ξεπεραστούν κάποιες γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Αποκατάσταση ζημιών στην Κρήτη

Σε απάντηση επίκαιρης ερώτησης για την αποκατάσταση των ζημιών στα Χανιά, από τον βουλευτή του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επισήμανε πως από την πρώτη στιγμή κλιμάκιο μηχανικών του υπουργείου μετέβη στην Κρήτη για τη σύνταξη τεχνικών δελτίων και τη χρηματοδότηση τεχνικών έργων. Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε έκπληκτος για τον χειρισμό των υποδομών από τον αρμόδιο Οργανισμό, καθώς όπως είπε, σημειώνονται στρεβλώσεις και συντηρήσεις έργων «πέρα από κάθε λογική».

Όπως τόνισε ο υπουργός η κατανομή της χρηματοδότησης των δήμων, με κονδύλια ύψους 92 εκατ. ευρώ, έχει ήδη γίνει και έχει ανακοινωθεί, ενώ η αποκατάσταση των τμημάτων του ΒΟΑΚ που έχουν καταστραφεί θα γίνει με οριστικές και όχι με πρόχειρες λύσεις.

Σε σχέση με την αποκατάσταση της ιστορικής γέφυρας του Κερίτη, ο κ. Σπίρτζης είπε θα γίνει στα πρότυπα του γεφυριού της Πλάκας, κι ότι μόλις χθες για το ζήτημα αυτό είχε σύσκεψη με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού. Μάλιστα, προανήγγειλε τη δημιουργία μιας νέας σύγχρονης γέφυρας, σε συνεννόηση με τον δήμαρχο Πλατανιά, ώστε η γέφυρα του Κερίτη να είναι μιας κατεύθυνσης. Ο υπουργός τόνισε ωστόσο, πως πρώτη προτεραιότητα του υπουργείου αποτελεί το τμήμα στα Μεγάλα Χωράφια ώστε να μην υπάρχουν προβλήματα προσβασιμότητας.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή