Τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας για την συντριβή του αεροσκάφους των Αιθιοπικών Αερογραμμών τον περασμένο μήνα αποκαλύπτουν ότι το μοιραίο αεροσκάφος πήρε αρκετές φορές κλίση προς τα κάτω με τη μύτη, πριν τελικά συντριβεί.
Οι πιλότοι «επανειλημμένα» ακολούθησαν τις οδηγίες, που συστήνει η Boeing, σύμφωνα με το πρώτο επίσημο πόρισμα για την τραγωδία. Παρά τις προσπάθειές τους «δεν ήταν δυνατόν να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους» τόνισε το υπουργείο μεταφορών της Αιθιοπίας.
«Το προσωπικό ακολούθησε όλες τις διαδικασίες, που προβλέπονται από τον κατασκευαστή, επανειλημμένα, αλλά δεν κατάφερε να ελέγξει το αεροσκάφος» αναφέρεται στο πρώτο επίσημο πόρισμα.
Υπενθυμίζεται ότι η πτήση ET302 συνετρίβη λίγα λεπτά μετά την απογείωση από την Αντίς Αμπέμπα, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν 157 άνθρωποι. Ήταν η δεύτερη συντριβή αεροσκάφους Boeing 737 Max σε διάστημα πέντε μηνών. Η πτήση JT 610 της Lion Air συνετρίβη τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία αφήνοντας πίσω 189 νεκρούς.
Σε ανακοίνωσή του ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας δήλωσε «πολύ υπερήφανους» για τους πιλότους και τα «υψηλά επίπεδα επαγγελματικής επίδοσης».
Oυσιαστικά το πόρισμα επιρρίπτει την ευθύνη στο σύστημα ελέγχου της πτήσης των MAX 737, που φέρει την ονομασία MCAS,και το οποίο φέρεται να εμπλέκεται και στη συντριβή του αεροσκάφους της Lion. Τα πρώτα ευρήματα από τις έρευνες και στην Ινδονησία κάνουν λόγο για ένα σφάλμα σε αισθητήρα, ο οποίος κάνει το αεροσκάφος να παίρνει κλίση προς τα κάτω.
naftemporiki.gr με πληροφορίες από BBC, WSJ