Οι πιλότοι του Boeing 737 MAX 8 των Αιθιοπικών Αερογραμμών το οποίο συνετρίβη τον περασμένο μήνα κοντά στην Αντίς Αμπέμπα ακολούθησαν αρχικά τις οδηγίες που περιέχονταν σε εγχειρίδιο της Boeing για να ανακτήσουν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Αυτό όμως δεν είχε κανένα πρακτικό αποτέλεσμα, αναφέρει σε σημερινό της ρεπορτάζ η Wall Street Journal, επικαλούμενη πηγές με γνώση των ευρημάτων των έως τώρα ερευνών.
Όπως αναφέρει η αμερικανική οικονομική εφημερίδα η Boeing είχε διανείμει νέες οδηγίες προς τους πιλότους για την απενεργοποίηση του αυτόματου συστήματος αποτροπής απώλειας στήριξης μετά τη συντριβή αεροσκάφους του ίδιου τύπου περίπου πέντε μήνες νωρίτερα.
Οι πιλότοι στη μοιραία πτήση των Αιθιοπικών Αερογραμμών αρχικά ακολούθησαν τις οδηγίες, αλλά στη συνέχεια ενεργοποίησαν και πάλι το αυτόματο σύστημα, το οποίο έχει ως στόχο να αποτρέψει τη βύθιση της μύτης του αεροσκάφους.
Δεν είναι σαφές, όπως αναφέρει η εφημερίδα, γιατί οι πιλότοι αντί να συνεχίσουν να ακολουθούν τη διαδικασία της Boeing επέλεξαν να ενεργοποιήσουν και πάλι το αυτόματο σύστημα. Ωστόσο κυβερνητικοί αξιωματούχοι και εκπρόσωποι της βιομηχανίας αεροναυπηγικής πιστεύουν ότι ο πιο πιθανός λόγος είναι πως οι προσπάθειες να «σηκώσουν» τη μύτη του αεροπλάνου οι ίδιοι βάσει των οδηγιών της εταιρείας, δεν απέδωσαν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.
Σημειώνεται ότι το ίδιο αυτόματο σύστημα εμπλέκεται στη συντριβή άλλου αεροσκάφους 737 Max στην Ινδονησία στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου.
Πηγή: Wall Street Journal