«Ο τρόπος με τον οποίο καταρτίστηκε, εγκρίθηκε και κυρώθηκε η Σύμβαση για το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της Μεταπολίτευσης», υποστηρίζουν κύκλοι του Κινήματος Αλλαγής, καταγγέλλοντας ότι «συνεδρίαζαν ταυτόχρονα δύο (!!!) Ολομέλειες της Βουλής, μία προβεβλημένη για τη Συνταγματική Αναθεώρηση και μία συγκεκαλυμμένη, για την Κύρωση της Παράτασης».
Κατά τους κύκλους του ΚΙΝΑΛ το σκάνδαλο έγινε σε δύο φάσεις. «Το πρώτο στάδιο του σκανδάλου είναι η υπό κοστολόγηση του δικαιώματος παράτασης της σύμβασης από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, κατά τουλάχιστον 630 εκατ. ευρώ, ενώ το δεύτερο στάδιο του σκανδάλου είναι τελικά ότι ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο της δημόσιας περιουσίας, πουλήθηκε χωρίς οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που την κύρωσαν και οι πρόθυμοι ακόλουθοί τους, αλλά πολύ περισσότερο οι έλληνες πολίτες, να έχουν στη διάθεσή τους οποιοδήποτε χειροπιαστό στοιχείο που να τεκμηριώνει πόσο πραγματικά έπρεπε να είναι το τίμημα της 20ετούς αυτής παραχώρησης. «Στο τεράστιο σκάνδαλο αυτό σκάνδαλο η ελληνική δικαιοσύνη δεν μπορεί να κλείσει τα μάτια», σημειώνουν.
Παράλληλα, οι ίδιες πηγές της Χαριλάου Τρικούπη αποδίδουν σοβαρές ευθύνες σε πέντε υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ, μέλη της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων (Τσακαλώτος, Σταθάκης, Σπίρτζης, Αχτσιόγλου, Παπαδημητρίου) που υπέγραφαν και δημοσίευαν στο ΦΕΚ (Β' 3294, 261/13.09.2017) ότι για την παράταση της συνεκμετάλλευσης, το αντίτιμο ήταν 483 εκατ. ευρώ. «Οι ίδιοι υπουργοί στη συνέχεια, μετά από μόλις ένα χρόνο, αποδέχονται νέα τιμή σχεδόν 2,3 φορές μεγαλύτερη, ύψους 1,115 δισ. ευρώ μετά από εντολή της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της ΕΕ στην οποία ήταν υποχρεωμένοι να αποστείλουν για έλεγχο κι έγκριση την απόφασή τους», τονίζουν.
Επίσης, καταλογίζουν ευθύνες στη Διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και τα πέντε μέλη - εκπρόσωπους του ελληνικού δημοσίου που όπου έχουν διοριστεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελ. Βενιζέλος, από την κυβέρνηση του Α. Τσίπρα, προκειμένου να υπερασπίζονται το δημόσιο συμφέρον.
Εγκαλούν τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη. Τσακαλώτο, «επειδή αρνήθηκε να καταθέσει όσα έγγραφα που ζητήθηκαν και «κυρίως την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία εγκρίθηκε η νέα τιμή του 1,115 δισ. ευρώ ως "αγοραία" ("market price") όσο και όλες τις υπόλοιπες εισηγήσεις κι εμπειρογνωμοσύνες που εισηγούνται την παλιά και τη νέα αυτή τιμή».
Τέλος, οι κύκλοι του Κινήματος Αλλαγής υπογραμμίζουν ότι η δική τους πρόταση είναι να προκηρυχθεί ανοικτός διεθνής διαγωνισμός του δικαιώματος παράτασης του Αεροδρομίου των Σπάτων, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη του Ελληνικού Δημοσίου. «Ρωτάμε την ελληνική δικαιοσύνη: Ενδιαφέρεται για όλα όσα επίσημα και τεκμηριωμένα καταθέσαμε για την απόπειρα βλάβης του Δημόσιου συμφέροντος; Τι προτίθεται να πράξει;», καταλήγουν.