«Ψηφιακή Σύγκλιση: Μία πρόκληση τρισεκατομμυρίων δολαρίων»

Δευτέρα, 17 Απριλίου 2006 19:05
UPD:19:10

A- A A+

Εισροές τρισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2010, δημιουργία νέων προϊόντων και αγορών και αλλαγές στις υπάρχουσες επιχειρηματικές δομές, προβλέπει έρευνα της εταιρείας συμβούλων Deloitte σχετικά με τον κλάδο της τεχνολογίας, μέσων μαζικής επικοινωνίας και τηλεπικοινωνιών (ΤΜΤ: Technology, Media & Telecommunications).

Η έκθεση της Deloitte με τίτλο «Ψηφιακή Σύγκλιση: Μία πρόκληση τρισεκατομμυρίων δολαρίων» υποστηρίζει ότι μερικές από τις πιο σημαντικές νέες υπηρεσίες και προϊόντα που θα δημιουργηθούν, θα βασίζονται στην τηλεφωνία μέσω Ιντερνετ VoIP (φωνή μέσω πρωτοκόλλου Internet - Voice over Internet Protocol). Μερικοί αναλυτές μάλιστα υπολογίζουν ότι τα συνολικά παγκόσμια έσοδα από αυτό το χώρο θα ξεπεράσουν το 1 τρισ. δολ.

Παράλληλα, η Deloitte εκτιμά πως θα υπάρξουν και άλλες Εφαρμογές ΙΡ (Πρωτοκόλλου Internet - Internet Protocol) όπως, οι Νέας Γενιάς Ψηφιακές Μουσικές Συσκευές (Digital Music Players), Οικιακά Προϊόντα Διασκέδασης (Home Entertainment Services), Οικιακά Βίντεο-Τηλέφωνα (Home Video-Phones), κλπ, που θα δημιουργήσουν αντίστοιχη εισροή εσόδων. Επίσης κάποια επιπρόσθετα αναμενόμενα προϊόντα, όπως η Τηλεόραση Πρωτοκόλλου Internet (IP Protocol Τelevision), τα Διαδικτυακά Παιχνίδια (Networked Games) και η Υπηρεσία Διαδικτυακής Μουσικής (On-Line Music) προβλέπεται να φέρουν σημαντικά έσοδα.

Οι επιχειρήσεις που αναπτύσσουν την ψηφιακή σύγκλιση ως ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, θα έχουν τη δυνατότητα να ωφεληθούν σημαντικά, σύμφωνα με τον Tony Kern, στέλεχος της Deloitte. Ωστόσο, η σύγκλιση έχει τη δυνατότητα να εξαλείψει υπάρχοντα επιχειρησιακά μοντέλα σε σχετικά πολύ σύντομο χρονικό διάστημα -για παράδειγμα, τα αναπτυσσόμενα bandwidth (ευρυζωνικότητα) και οι προηγμένες συσκευές καθιστούν αμφίβολη την επιβίωση των Υπηρεσιών Σταθερής Τηλεφωνίας (Wireline Voice). O βαθμός στον οποίο η σύγκλιση συνεισφέρει ή καταστρέφει, είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με την ικανότητα της επιχείρησης να αντιλαμβάνεται, να σχεδιάζει και να οδηγεί τη σύγκλιση κατάλληλα.

Εντούτοις, θα υπάρχουν και κάποιοι που θα ζημιωθούν από την ψηφιακή σύγκλιση. Ενας από τους κυριότερους λόγους θα είναι η υπερβολική εστίαση στην επίτευξη τεχνολογικά άριστων προϊόντων παραβλέποντας όμως την εμπορική τους διάσταση. Ενα τέτοιο παράδειγμα ενδεχομένως να είναι οι Υπηρεσίες Φορητής Τηλεόρασης, οι οποίες στηρίζονται και προωθούνται έντονα από τη βιομηχανία, τους Χειριστές Δικτύων (Network Operators) και τους Ιδιοκτήτες Πληροφορίας (Content Owners).

Αν και η σύγκλιση της τηλεόρασης με την κινητή τηλεφωνία θα αποτελούσε έναν τεχνολογικό θρίαμβο, για τον καταναλωτή θα είναι, στην καλύτερη περίπτωση, απλά άλλη μια καινοτομία που ενδεχομένως να μην καταφέρει να μεταφέρει την εμπειρία της κινητής τεχνολογίας που υπόσχεται, σύμφωνα με τον Jolyon Barker, επικεφαλής των συμβουλευτικών υπηρεσιών που προσφέρει η Deloitte στον κλάδο της τεχνολογίας, μέσων μαζικής ενημέρωσης και τηλεπικοινωνιών, παγκοσμίως.

Με άλλα λόγια, η σύγκλιση πρέπει να οδηγείται από τις ανάγκες του πελάτη και όχι της τεχνολογίας. Δεν πρέπει να συγχέεται το τεχνολογικά εφικτό με το επικερδές και αποδοτικό, και δεν πρέπει να παραβλέπεται ο παράγοντας timing.

Tέλος, οι νικητές και οι χαμένοι της σύγκλισης εναλλάσσονται διαρκώς. Οι επιχειρήσεις πρέπει να εξετάζουν, να αναθεωρούν και να προσδιορίζουν διαρκώς τις στρατηγικές σύγκλισης και τις συμμαχίες τους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή