«Ιπτάμενα φορτηγά»: Ρεκόρ για μεταφορικό drone από αεροσκάφος της SKYF

Πέμπτη, 13 Δεκεμβρίου 2018 18:59
REUTERS/CARLO ALLEGRI
A- A A+

Το μεγαλύτερο drone πολλαπλών στροφείων στον κόσμο παρουσίασε στις 29 Νοεμβρίου η SKYF στο Ταταρστάν της Ρωσίας, με τους προσκεκλημένους να βλέπουν τις πτήσεις επίδειξης δύο εκδόσεων του αεροσκάφους, των SKYF CARGO και SKYF AGRO.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το SKYF CARGO έσπασε το σχετικό παγκόσμιο ρεκόρ, με πτήση 100 μέτρων με φορτίο 100 κιλών, και ήδη σχετικό αίτημα έχει υποβληθεί στο βιβλίο ρεκόρ Γκίνες. Επίσης, το SKYF AGRO επέδειξε ένα αυτόνομο σύστημα για ψεκασμό/ράντισμα φυτειών, που αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία. Το σύστημα ψεκασμού τοποθετείται κάτω από το κύριο στροφείο και παράγει μια «ομίχλη», αντί για σπρέι μεγαλύτερο σταγονιδίων, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να καλύπτεται μεγαλύτερη περιοχή.

«Ολοκληρώσαμε επιτέλους ένα κρίσιμο στάδιο στην ανάπτυξη και παραγωγή του SKYF. Τώρα είμαστε ευτυχείς που μοιραζόμαστε τα αποτελέσματα. Το SKYF AFRO είναι ήδη πλήρως έτοιμο για δοκιμές. Ελπίζουμε πως οι τροποποιήσεις του SKYF CARGO θα έχουν ολοκληρωθεί κατά τα τέλη του 2019. Επίσης, αρχίζουμε να ετοιμαζόμαστε για την έναρξη μαζικής παραγωγής. Είμαι σίγουρος πως τα "ιπτάμενα φορτηγά" θα γίνουν σύντομα ρουτίνα» είπε ο Αλεξάντερ Τιμοφέεφ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Ο χρήστης κάνει τις ρυθμίσεις και επιλέγει τους προορισμούς μέσω tablet, ενώ το αεροσκάφος είναι προγραμματισμένο να αποφεύγει απαγορευμένες περιοχές και να αντιλαμβάνεται την κίνηση στον δρόμο του. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, είναι κατάλληλο για μια σειρά εφαρμογών, μεταξύ των οποίων η γεωργία και οι παραδόσεις φορτίων.

Τα πρώτα πέντε αεροσκάφη πρόκειται να αρχίσουν να χρησιμοποιούνται σε εκτάσεις στο Ταταρστάν της Ρωσίας το 2019, για ψεκασμούς φυτειών. Ως το 2020 αναμένεται να έχουν κατασκευαστεί περίπου εκατό «ιπτάμενα φορτηγά». Κατά την εταιρεία, το κόστος μιας ώρας πτήσης drone της SKYF είναι μέχρι και 10 φορές μικρότερο αυτού ενός ελικοπτέρου. Η χρήση καυσίμου υπολογίζεται στα 30 λίτρα ανά ώρα, ενώ το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι βενζίνη και όχι ειδικό καύσιμο για αεροσκάφη, καθιστώντας τη συντήρηση και τον ανεφοδιασμό ευκολότερα και φθηνότερα.

Η εταιρεία σχεδιάζει να εξάγει το αεροσκάφος - που, όπως υποστηρίζει, είναι κατάλληλο για χρήση σε μεγάλο εύρος περιοχών και συνθηκών, από τούνδρα και τάιγκα μέχρι έρημο - σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, στην Τουρκία, στη Σαουδική Αραβία, στο Βιετνάμ, στην Ιαπωνία και τη Σουηδία. Το κόστος του ανέρχεται στα 225.000 δολάρια ανά κομμάτι.

Προτεινόμενα για εσάς