Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, σε συνεργασία με το αντίστοιχο Κέντρο της Γερμανίας, ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα δικαιώματά τους κατά την παραμονή τους στη χώρα που θα φιλοξενήσει την γιορτή του ποδοσφαίρου, τους τελικούς του Παγκόσμιου Κυπέλλου, που πραγματοποιούνται το καλοκαίρι του 2006.
Οι πληροφορίες προέρχονται από έντυπο που ετοίμασε το Κέντρο της Γερμανίας, το οποίο μεταφράστηκε σε όλες τις ευρωπαϊκές γλώσσες και διατίθεται μέσω των Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή στους πολίτες της κάθε χώρας.
Το φυλλάδιο παρέχει πληροφορίες για τα τηλέφωνα τα οποία μπορούν να καλέσουν οι επισκέπτες σε περίπτωση ανάγκης, καθώς και για τους φορείς στους οποίους μπορούν να αποταθούν. Παράλληλα ενημερώνει για τις συναλλαγές στα γερμανικά καταστήματα, για τα δικαιώματα των καταναλωτών στις μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας, καθώς και προς και από την Γερμανία. Επιπλέον δίνονται χρήσιμες πληροφορίες για τις κρατήσεις δωματίων στα ξενοδοχεία, καθώς και συμβουλές για αυτά που οφείλει ο καταναλωτής να προσέξει όταν κάνει μία κράτηση. Τέλος παρέχονται οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει ο επισκέπτης σε περίπτωση ασθένειας.
Πιο συγκεκριμένα οι καταναλωτές πρέπει να γνωρίζουν, μεταξύ άλλων, ότι:
- Κατά τις αγορές προϊόντων, στα περισσότερα μεγάλα πολυκαταστήματα και σούπερ-μάρκετ, οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν με χρεωστικές κάρτες (π.χ. Maestro, VISA electron), ενώ κάποια καταστήματα πωλήσεων ειδών με έκπτωση δέχονται αποκλειστικά και μόνο μετρητά. Πολλά καταστήματα δεν δέχονται πιστωτικές κάρτες ή επιταγές. Ο προμηθευτής είναι υποχρεωμένος να παρέχει γραπτή εγγύηση για τα εμπορεύματα που πωλεί, η οποία ισχύει για δύο έτη μετά την αγορά. Αν το προϊόν είναι ελαττωματικό, ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να επιλέξει ανάμεσα στην αντικατάσταση ή την δωρεάν επισκευή του.
- Κατά τις μετακινήσεις στο εσωτερικό της χώρας, όταν ο επισκέπτης ταξιδεύει με τους γερμανικούς σιδηροδρόμους ή χρησιμοποιεί άλλα είδη μαζικής μεταφοράς, είναι υποχρεωμένος να αγοράσει το εισιτήριο πριν την έναρξη του ταξιδιού. Υπάρχουν εισιτήρια που έχουν ειδικές τιμές και τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για συγκεκριμένα δρομολόγια. Μια καθυστέρηση ή ακύρωση δρομολογίων δεν συνεπάγεται δικαίωμα αποζημίωσης για τα τραίνα που καλύπτουν μικρές αποστάσεις, δηλαδή για τα τραίνα με τις ενδείξεις RE και IRE που εκτελούν διαδρομές εντός και μεταξύ περιφερειών της χώρας. Σε περίπτωση μακρινών διαδρομών, όπου χρησιμοποιούνται τα πιο γρήγορα τραίνα με τις ενδείξεις EC, IC ή ICE, οι καθυστερήσεις μπορεί να αποτελέσουν αιτία για αποζημίωση.
- Για τις κρατήσεις δωματίων σε ξενοδοχεία, οι φίλαθλοι πρέπει να γνωρίζουν ότι σε περίπτωση διπλής κράτησης, ο ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να καλύψει τα έξοδα που θα επιβαρυνθεί ο καταναλωτής λόγω διαμονής σε άλλο ακριβότερο ξενοδοχείο. Αν ο επισκέπτης επιθυμεί να ακυρώσει την κράτηση, θα πρέπει, το συντομότερο δυνατόν να ενημερώσει τον ξενοδόχο για την ακύρωση. Επειδή υπάρχουν ιδιαίτεροι όροι για τις περιπτώσεις ακύρωσης μιας κράτησης, ο καταναλωτής οφείλει να ενημερωθεί για τους όρους αυτούς όταν κάνει την κράτηση.
Οι έλληνες καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν το έντυπο από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή της Ελλάδας (τηλ. 210 38.47.253 - 210 38.93.104), καθώς και από την ιστοσελίδα του Κέντρου www.eccefpolis.gr , και την ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή www.efpolis.gr .
Σε περίπτωση που κάποιος φίλαθλος αντιμετωπίσει πρόβλημα κατά την παραμονή του στην Γερμανία ή θέλει να λάβει περισσότερες πληροφορίες για τα καταναλωτικά του δικαιώματα, μπορεί να απευθυνθεί στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή (Πλατεία Κάνιγγος, Αθήνα, τηλ. 210 38.47.253).