Το σχολείο δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οικογένεια, σημείωσε η υπουργός Παιδείας, ερωτηθείσα μετά τη συνάντησή της με την υπερνομάρχη και τους νομάρχες ΑΘηνων - Πειραιώς, για τις ευθύνες των καθηγητών απένταντι στα παιδιά, με αφορμή την υπόθεση του 11χρονου Αλεξ.
«Αυτό που μπορώ να σας τονίσω, είναι ότι τα Διαπολιστικά προγράμματα είναι άκρως διευρυμένα και στο τελευταίο εξάμηνο επιμορφώσαμε 5.000 εκπαιδευτικούς για ζητήματα τέτοια, όπως είναι θέματα ψυχικής υγείας των παιδιών, σχέσεις με την οικογένεια. Αυτό το έκανε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο. Tο Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας επίσης έχει μια σειρά προγραμμάτων για την ψυχική υγεία. Έχουμε συνεργασία με την παιδοψυχιατρική κλινική του Αγία Σοφία, και την περίφημη γραμμή η οποία συμβουλεύει τους εκπαιδευτικούς για τέτοια προβλήματα», τόνισε η υπουργός.
«Βέβαια, αντιλαμβάνεστε, ότι αυτά έχουν σχέση και με το σε πιο βαθμό συνεργάζεται η οικογένεια», παρατήρησε η κ. Γιαννάκου, εκφράζοντας παράλληλα την ευχή ο μικρός Αλεξ να είναι ζωντανός.
Από την πλευρά της η ΟΛΜΕ χαρακτήρισε απαραίτητη την προώθηση ολοκληρωμένων καινοτομικών θεσμών για την αντιμετώπιση και την αντιστάθμιση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων μέσα και έξω απο το σχολείο. «Ενας τέτοιος θεσμός είναι οι Ζώνες Εκπαιδευτικής προτεραιότητας, που πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα στις περιοχές που αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα οξυμένα προβλήματα. Στόχος μας πρέπει να είναι η ενίσχυση μιας υγιούς και θετικής κοινωνικοποίησης και η προληπτική και έγκαιρη απενεργοποίηση των αρνητικών παραγόντων, και όχι ο στιγματισμός και περιθωριοποίηση παιδιών. Ενα ελκυστικό σχολείο που μορφώνει και κοινωνικοποιεί θετικά, δεν μπορεί να κάνει θαύματα σε ένα αρνητικό κοινωνικό περιβάλλον. Ωστόσο μπορεί να αποτελέσει ανάχωμα στην άλογη βία και στα αρνητικά πρότυπα που συχνά προβάλλονται», επισημαίνεται χαρακτηριστικά.
Μεταφορά μαθητών, σχολική στέγη και διπλοβάρδια
Στη συνάντηση με την υπερνομάρχη Αθηνών - Πειραιώς, Φώφη Γεννηματά, τον νομάρχη Αθηνών, Γιάννη Σγουρό, και τον νομάρχη Πειραιώς, Γιάννη Μίχα, συζητήθηκαν θέματα όπως αυτό της μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία, της Σχολικής Στέγης, με τις διπλοβάρδιες και τα μισθωμένα κτίρια κ.α..
Οι εκπρόσωποι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης ζήτησαν έκτακτη επιχορήγηση -ιδιαίτερα για την Νομαρχία της Αθήνας- ενώ επισημάνθηκε πως αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα για το θέμα των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, αλλά και για την μεταφορά των μαθητών, πολύ σύντομα το ζήτημα αυτό θα έχει εκρηκτικές διαστάσεις που θα έχει αντίκτυπο κυρίως στα παιδιά.
Όλα τα προβλήματα θα εξεταστούν συνολικά μέσα στο καλοκαίρι, ώστε το Σεπτέμβριο να έχουμε καλύτερη κατάσταση, δήλωσε η υπουργός.