Τα δικαιώματα των καταναλωτών που ταξιδεύουν με πλοίο, περιγράφει σε ανακοίνωσή της η Ενωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).
- Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου, δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει ή μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να σάς επισταρφεί το αντίτιμο.
- Εάν δεν ταξιδέψετε και ενημερώσετε έγκαιρα, παίρνετε το 50% της αξίας του εισιτηρίου.
- Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δικής σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο.
- Εάν ο επιβάτης παραδώσει τις αποσκευές του στο πλοίο για φύλαξη, σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής δικαιούται αποζημίωσης το ανώτερο 736,70 € ανά μονάδα ή δέμα. Για την καταβολή της αποζημίωσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση από τον επιβάτη του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδει προς φύλαξη.
- Απαγορεύεται η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό.
- Στις καντίνες των πλοίων πρέπει να υπάρχουν αναρτημένοι τιμοκατάλογοι σε εμφανή σημεία.
- Ο καταναλωτής πρέπει να λαμβάνει απόδειξη ταμειακής μηχανής.