«Αρκούσε µια ολιγόωρη διακοπή του ρεύµατος από τη ΔΕΗ για να εµφανιστούν σε όλη τους την οξύτητα προβλήµατα στη λειτουργία του Μετρό, που είχαµε αναδείξει και προειδοποιήσει σαν εργαζόµενοι πολλές φορές µε επιστολές, εξώδικα και παρεµβάσεις στη διοίκηση και τους αρµόδιους υπουργούς» υποστηρίζει το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.
Όπως αναφέρει, στις 22 Αυγούστου σταθµοί του µετρό στο κέντρο της Αθήνας βυθίστηκαν στο σκοτάδι, «δηµιουργώντας πανικό και βάζοντας σε κίνδυνο επιβάτες, εργαζόµενους και εξοπλισµό. Αιτία η αποτυχία του σχεδίου που προβλέπει την ασφαλή εκκένωση των σταθµών σε τέτοιες περιπτώσεις, λόγω της έλλειψης αναλώσιµων υλικών και ανταλλακτικών για τη συντήρηση του εξοπλισµού ασφαλείας, στον φωτισµό ασφαλείας στη συγκεκριµένη περίπτωση».
Σύμφωνα με το σωματείο, «η τραγική έλλειψη σε ανταλλακτικά και αναλώσιµα επιβεβαιώθηκε για δεύτερη φορά σήµερα, ευτυχώς σε ώρες µη κυκλοφορίας, µε την αστοχία των µπαταριών φωτισµού στον σταθµό του Ελληνικού, που λόγω µη αντικατάστασής τους στην προβλεπόµενη ηµεροµηνία, είχε ως αποτέλεσµα το ξέσπασµα πυρκαγιάς».
Οι εργαζόμενοι στη λειτουργία του Μετρό Αθηνών υπογραμμίζουν ότι «πολλές φορές µε ανακοινώσεις και συνδικαλιστικές δράσεις προειδοποιήσαµε για το αδιανόητο των εκπτώσεων σε χρηµατοδότηση και προσωπικό, σε τοµείς που αφορούν τη συντήρηση και λειτουργία του εξοπλισµού. Πολλές φορές προειδοποιήσαµε ότι οι προσπάθειες των εργαζόµενων δεν είναι αρκετές για να καλύψουν τις ελλείψεις που δηµιουργούν η µείωση της χρηµατοδότησης και οι άστοχες πολιτικές. Πολιτικές των ιδιωτικοποιήσεων που τελικά οδηγούν στην απαξίωση των µεταφορών µε τραγικές συνέπειες στην ασφάλεια και την ποιότητά τους».
«Τη στιγµή που η κυβέρνηση και οι υποστηρικτές της οδεύουν στη Θεσσαλονίκη θριαµβολογώντας για την έξοδο από τα µνηµόνια, τα µατωµένα πλεονάσµατα απειλούν να βυθίσουν στο σκοτάδι όχι µόνο σταθµούς του µετρό, αλλά το σύνολο των συγκοινωνιών και το σύνολο των δηµόσιων και κοινωνικών αγαθών... Το σκοτάδι στους σταθµούς του µετρό, ο κίνδυνος και η απελπισία που βρέθηκαν χιλιάδες επιβάτες που προσπαθούσαν µε το φως των κινητών και αναπτήρες να βρουν την έξοδο, δεν είναι αποτέλεσµα της λειτουργίας ενός κακού δηµόσιου µέσου, αλλά της χρεοκοπίας της εφαρµογής ιδιωτικών κριτηρίων και µέτρων. Είναι η παταγώδης αποτυχία των ιδιωτικοποιήσεων» αναφέρει, μεταξύ άλλων, το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών.
naftemporiki.gr