Η ιταλική κυβέρνηση στρέφεται κατά της διαχειρίστριας εταιρείας της γέφυρας

Πέμπτη, 16 Αυγούστου 2018 10:11
UPD:15:50
EPA/LUCA ZENNARO

Η τραγωδία ανέδειξε τα διαρθρωτικά προβλήματα στη γέφυρα Μοράντι, κατασκευής 1965, και έφερε αντιμέτωπη την κυβέρνηση με την Autostrade per l'Italia, την εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της χώρας.

A- A A+

Χωρίς σταματημό, μέσα σε μία άμορφη μάζα από τσιμέντο και σίδερα,  αναζητούσαν όλη τη νύχτα επιζώντες οι Ιταλοί διασώστες, μετά την κατάρρευση της οδογέφυρας που συνδέει τη Γένοβα με τη Νότια Ιταλία. Μία νέα ανακοίνωση της αστυνομίας αναθεωρεί τον αριθμό προς τα κάτω - στους 38 από τους 39. Σε κάθε περίπτωση, 16 άνθρωποι εξακολουθούν να νοσηλεύονται, εκ των οποίων εννέα σε κρίσιμη κατάσταση, και 10 με 20 άτομα αγνοούνται. Μπροστά στην πρωτοφανή τραγωδία, η ιταλική κυβέρνηση στρέφεται κατά της διαχειρίστριας εταιρείας.  

Η τραγωδία ανέδειξε τα διαρθρωτικά προβλήματα στη γέφυρα Μοράντι, κατασκευής 1965, και έφερε την κυβέρνηση σε ευθεία αντιπαράθεση με την Autostrade per l'Italia, την εταιρεία που είναι υπεύθυνη για τη λειτουργία και τη συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Ειδικότερα, η Autostrade per l' Italia διαχειρίζεται σχεδόν τα μισά από τα περίπου 6.000 χιλιόμετρα των αυτοκινητοδρόμων της Ιταλίας. Είναι εταιρεία του διεθνούς ομίλου αυτοκινητοδρόμων Atlantia, ο οποίος ανήκει στην οικογένεια Μπενετόν.

Ασκώντας δριμεία κριτική, ο υπουργός Μεταφορών Ντανίλο Τονιτέλι, από το Κίνημα των Πέντε Αστέρων, κάλεσε κορυφαία στελέχη της εταιρείας να παραιτηθούν και ξεκίνησε μια προσπάθεια προκειμένου αφενός να ακυρωθεί η σύμβαση της εταιρείας και αφετέρου να επιβληθεί πρόστιμο ύψους 150 εκατομμυρίων ευρώ.

EURONEWS

Ο αναπληρωτής πρωθυπουργός και ηγέτης του Κινήματος των Πέντε Αστέρων Λουίτζι ντι Μάιο εκτίμησε μέσω Facebook ότι «το φταίξιμο είναι σίγουρα της Autostrade», ενώ οι εισαγγελείς ξεκίνησαν ποινική έρευνα, η οποία θα επικεντρωθεί στη συντήρηση και το σχεδιασμό της γέφυρας. Σε ξεχωριστές δηλώσεις του ο Ντι Μάιο επιτέθηκε και εναντίον της κυβέρνησης Ρέντσι υποστηρίζοντας ότι «το 2015 η τότε κυβέρνηση πέρασε “νύχτα” μέτρο για να παραταθεί η ανάθεση εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων σε εταιρεία του Mπενετόν, αγνοώντας κάθε κανόνα του υγιούς ανταγωνισμού». «Αυτό έγινε για να εξασφαλίσουν χρηματοδοτήσεις για την προεκλογική εκστρατεία. Εμένα την εκστρατεία μου δεν την πλήρωσε ο Μπενετόν και είμαι ελεύθερος να καταγγείλω τις συμβάσεις αυτές», πρόσθεσε ο Ντι Μάιο.

Ο απάντηση του πρώην πρωθυπουργού δόθηκε μέσω Facebook: «Ο Ντι Μάιο ψεύδεται, ή προσπαθεί να εκμεταλλευθεί, με ασύλληπτο τρόπο, την τραγωδία αυτή. Η κυβέρνησή μου δεν πήρε ούτε ένα λεπτό του ευρώ από τους κυρίους αυτούς, οι οποίοι δεν πλήρωσαν την προεκλογική μου εκστρατεία και ούτε εκείνη του Δημοκρατικού Κόμματος», έγραψε ο Ιταλός πρώην πρωθυπουργός.

Το δάχτυλο στην εταιρεία κούνησε και ο πρωθυπουργός Γκιουζέπε Κοντέ χαρακτηρίζοντας το δυστύχημα «απαράδεκτο σε μία σύγχρονη κοινωνία».  

Η Γένοβα θα κηρυχθεί για δώδεκα μήνες σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και η κυβέρνηση σκοπεύει να ορίσει ειδικό επίτροπο που θα ελέγχει τα έργα ανοικοδόμησης. «Για την νέα ανάθεση εκμετάλλευσης του δικτύου αυτοκινητοδρόμων, η κυβέρνηση θα ορίσει σαφώς πιο αυστηρούς κανόνες», τόνισε ο επικεφαλής της ιταλικής κυβέρνησης.

Μετά τις ανακοινώσεις αυτές της ιταλικής κυβέρνησης η μετοχή της Atlantia έκανε βουτιά 23,5%.

Αναστολή των διοδίων ζητεί ο Σαλβίνι

Ο Ιταλός υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι, επικεφαλής της ακροδεξιάς Λέγκα, ζήτησε από την πλευρά του σήμερα από την εταιρεία που διαχειρίζεται τη γέφυρα να αναστείλει ορισμένα διόδια.

«Αν ήμουν διευθυντής της Autostrade per l' Italia, θα είχα αναστείλει μερικά διόδια, αλλά μέσα στην ώρα που ακολούθησε» την τραγωδία, δήλωσε ο Σαλβίνι αφού επισκέφθηκε τραυματίες.

«Ας δώσουν τουλάχιστον μια ένδειξη καλής θέλησης. Εισέπραξαν πέρυσι 3,5 δισ. ευρώ σε διόδια. Με δεδομένη την καταστροφή που προκάλεσαν, πιστεύω ότι έχουν τη δυνατότητα να επιτρέψουν μερικές εβδομάδες χωρίς διόδια».

Ο υπουργός διατύπωσε επίσης την εκτίμηση πως αποτελεί καθήκον της εταιρείας να επενδύσει ένα μέρος των κερδών της στην πόλη της Γένοβας και στην αρωγή προς τους πληγέντες, οι κατοικίες των οποίων θα κατεδαφισθούν εξαιτίας των μελλοντικών επιχειρήσεων σε ό,τι απομένει από την οδογέφυρα.

naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή