Ελλάδα, να ένα μήλο...

Πέμπτη, 07 Ιουνίου 2018 08:11
UPD:08:11
Facebook
A- A A+

Από την έντυπη έκδοση

Της Κατερίνας Τζωρτζινάκη
[email protected]

Άγνωστος εις τους πλείστους και προσηνής εις πάντας. Έλληνας από τη Ν. Αφρική ή μήπως ελληνικός, με την καβάφειο αντίληψη; Η δουλειά του έχει ταξιδέψει σε κάθε άκρη της Γης. Διαφημίσεις, brand strategy και branding.

Ο Πίτερ Οικονομίδης, «γκουρού» του μάρκετινγκ, δεν θα μπορούσε να λείπει από την εκδήλωση της περασμένης Τετάρτης για τα 20 χρόνια λειτουργίας του Μεταπτυχιακού Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του ΟΠΑ.

Είπε πολλά και διάφορα με την άνεση ανθρώπου που ξέρει ότι έχει το χειροκρότημα εξασφαλισμένο και το κοινό παραδομένο. Είπε πολλά, που κάποια είχα ακούσει ξανά. Όπως την ιστορία με τον παρκαδόρο σε γνωστό εστιατόριο της παραλιακής, που τον πλησίασε για μια συμβουλή και έπιασε την καλή. Πήγε ο νεαρός με κάποια μπουκάλια λάδι, που η γιαγιά του τα πουλούσε 2 ευρώ στους Ιταλούς το λίτρο, αλλά αυτός θεωρούσε πως μπορεί να κάνει κάτι καλύτερο. Η προτροπή; «Φτιάξε το μπουκάλι σου λίγο, δεν αρκεί».

Τον είδε μερικούς μήνες μετά. Είχε στείλει δέκα παλέτες λάδι στην Αμερική. Δέκα παλέτες είναι 500.000 ευρώ. Ίσως, γι’ αυτό το δείπνο του Οικονομίδη ήταν κερασμένο και ο νεαρός, που δούλευε ακόμη παρκαδόρος, μέχρι να στρώσει η δουλειά, ευχαριστημένος.

Αεικίνητος πάνω στη σκηνή, ο Οικονομίδης κάνει παιχνίδι. «Αυτός δε λέει “δε γίνεται”, πήγε και το έκανε».

Μικρές φράσεις, που συμπυκνώνουν μια κοσμοαντίληψη, σαν την καμπάνια του με τίτλο «Apple: Think different». Μικρές φράσεις, που παρακινούν σε δράση. Μπορεί η Ελλάδα της κρίσης να γίνει Αpple «στη μέση της γης», μια μεσογειακή λύση;

Άλλο χώρα, άλλο επιχείρηση, αλλά είναι ενδιαφέρουσα η σύλληψη. Ο Στιβ Τζομπς συνάντησε τον Οικονομίδη τον Αύγουστο του 1997 στα γραφεία της εταιρείας στην Καλιφόρνια. O συνιδρυτής της Apple είχε επιστρέψει στο επιχειρηματικό του τέκνο, που πήγαινε από το κακό στο χειρότερο. Ο Τζομπς δεν είπε «πάμε να σώσουμε την εταιρεία» ή να «ξαναδούμε την επιτυχία και να επιστρέψουμε στην κερδοφορία». Αυτά ήρθαν, γιατί η λογική ήταν «Πάμε να αφήσουμε το αποτύπωμά μας». Μπορούμε;

«Δεν θα γίνουμε ποτέ καλοί Γερμανοί. Αλλά, μπορούμε να γίνουμε εξαιρετικοί Έλληνες».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή