Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Οδηγώντας, πριν από αρκετά χρόνια και για λίγη μόνο ώρα, στους δρόμους της Αθήνας το Leaf πρώτης γενιάς, όταν ακόμη η ηλεκτροκίνηση αντιμετωπιζόταν στην Ελλάδα ως «υπόθεση εργασίας», πήραμε μια ισχυρή πρώτη γεύση του μέλλοντος. Η Nissan ενέγραψε, όντως, νωρίτερα από πολλούς άλλους υποθήκες στον εν λόγω τομέα και αν κρίνουμε από το πώς κινήθηκε στην υπόλοιπη Ευρώπη, με σταθερά βήματα, εξέλιξε σημαντικά το project. Με το μοντέλο νέας γενιάς μπαίνει δυναμικά πια στο παιχνίδι και τοποθετείται στη χώρα μας εκ νέου, από 32.900 ευρώ, γνωρίζοντας, βεβαίως, τόσο ότι όλα εξακολουθούν να κυλούν αργά ως προς τις υποδομές για την ενίσχυση των εναλλακτικών μορφών κίνησης όσο και την έλλειψη βούλησης για την απαλλαγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων από φορολογικές αγκυλώσεις.
Προ ημερών, λοιπόν, η Νικ. Ι. Θεοχαράκης παρουσίασε στον Τύπο, από τη Θεσσαλονίκη, το εντελώς καινούργιο Leaf, κορυφαίας τεχνολογίας, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων. Προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη εμβέλεια, βελτιωμένο δυναμικό σχεδιασμό, κορυφαίες τεχνολογίες υποστήριξης του οδηγού και βελτιωμένη συνδεσιμότητα. Πρόκειται για οικογενειακό μοντέλο -και αυτό είναι σημαντικό- με θέσεις για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών 435 λίτρων και στάνταρ ρεζέρβα ανάγκης. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι 110 KW με ροπή 320 Nm (κιβώτιο αυτόματο) εξασφαλίζοντας τελική 144 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 σε 7,9 δευτερόλεπτα. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, η Nissan αναφέρει τα 400 χλμ. με μια μόνο φόρτιση της μπαταρίας. Η φόρτιση μπορεί να γίνει από οικιακό ρεύμα 220 Volt ή από ειδικούς ταχυφορτιστές wallbox διάρκειας επτά ωρών για το 100% της φόρτισης, ενώ σε ημιδημόσιους φορτιστές για το 80% των μπαταριών αρκούν 40-60 λεπτά, όση ώρα δηλαδή για μια επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ.
Το Leaf, με υψηλό επίπεδο εξοπλισμού ασφαλείας και άνεσης, πέραν της προηγμένης συνδεσιμότητας, προτάσσει δύο εξελιγμένα συστήματα. Το ένα είναι το e-Pedal και το άλλο το Pro Pilot. Με το e-Pedal ο οδηγός, όταν μάθει να το χειρίζεται, μπορεί να καλύψει το 80% μιας διαδρομής χωρίς τη χρήση του φρένου ή -αν προτιμάτε- να φρενάρει μόνο μια ή δυο φορές. Το ProPilot έχει σχεδιαστεί για να κινείται το αυτοκίνητο σε μια μόνο λωρίδα. Ρυθμίζεται, όπως το cruise control, στην επιθυμητή ταχύτητα και προσαρμόζει την ταχύτητα αναλόγως αυτής του προπορευόμενου οχήματος στη λωρίδα του, φθάνοντας έως την πλήρη ακινησία, ενώ επανεκκινείται αυτόματα.