Η επένδυση του ΔΕΣΦΑ βρέθηκε στο επίκεντρο συνάντησης που είχε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ιταλικής εταιρείας φυσικού αερίου Snam, Μάρκο Αλβερά.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα, ΤΑΙΠΕΔ και ΕΛΠΕ αποδέχθηκαν τη βελτιωμένη οικονομική προσφορά της κοινοπραξίας των εταιρειών «Snam S.p.A.», «Enagás Internacional S.L.U.» και «Fluxys S.A.» ύψους 535 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 66% του ΔΕΣΦΑ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση στην επίσημη σελίδα του Πρωθυπουργού, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Τσίπρας τόνισε τη σημασία του υψηλού τιμήματος της προσφοράς της ιταλικής εταιρείας για τον ΔΕΣΦΑ και ενημερώθηκε για τα σχέδια ανάπτυξης της SNAM και του ΔΕΣΦΑ με επενδύσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, με επίκεντρο τη χώρα μας.
Όπως ανέφεραν πηγές της εταιρείας Snam, τις οποίες επικαλείται το ΑΜΠΕ, ο κ. Αλβερά παρουσίασε στον κ. Τσίπρα τους άξονες της στρατηγικής για τον ΔΕΣΦΑ, που περιλαμβάνουν την ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο μεταφοράς και εμπορίας φυσικού αερίου και την ανάπτυξη της προμήθειας αερίου σε υγροποιημένη (LNG) και συμπιεσμένη (CNG) μορφή.
Σύμφωνα με τις πηγές της εταιρίας Snam, η επένδυση στην Ελλάδα στοχεύει κατά κύριο λόγο στις εξής δραστηριότητες:
- «Στη δημιουργία ευκαιριών ανάπτυξης για τον Διαχειριστή του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, των δραστηριοτήτων τού συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και των εφαρμογών χρήσης τού βιομεθανίου.
- Η Snam είναι πρωτοπόρος στην ανάδειξη καινοτόμων εφαρμογών χρήσης CNG, όπως η επιτυχημένη εφαρμογή τού προγράμματος Snam4mobility το 2017 στην Ιταλία για την τροφοδοσία επιβατικών οχημάτων με CNG από σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων, οι εφαρμογές χρήσης του ΥΦΑ μικρής κλίμακας (Small Scale LNG) και η παραγωγή βιομεθανίου, το οποίο θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στον στόχο της απανθρακοποίησης της βιομηχανίας του φυσικού αερίου. Η εισαγωγή του βιομεθανίου στην αλυσίδα αξίας του CNG για τις οδικές μεταφορές αποτελεί το μέσο για τη διασφάλιση 100% φιλικών προς το περιβάλλον μεταφορών.
- Η χρήση του LNG σε οχήματα βαρέων μεταφορών και στη ναυτιλία αποτελεί τη μόνη βιώσιμη λύση για την απανθρακοποίηση των μεταφορών. Δεδομένης της γεωγραφικής θέσης της Ελλάδας και της Ιταλίας, στην καρδιά της Μεσογείου και των ναυτιλιακών μεταφορών, δημιουργούνται νέες ευκαιρίες συνεργασίας για την ανάπτυξη μιας αποδοτικής εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics chain) υπηρεσιών φόρτωσης πλοίων με ΥΦΑ (LNG Bunkering).
- Επιπλέον, η ανάπτυξη της χρήσης του CNG αντικατοπτρίζει τη δυνατότητα τροφοδοσίας με φυσικό αέριο απομακρυσμένων περιοχών από τα υφιστάμενο δίκτυα φυσικού αερίου της ηπειρωτικής Ελλάδας, ενώ η ανάπτυξη του Small Scale LNG θα δώσει τη δυνατότητα μεταφοράς και χρήσης του φυσικού αερίου σε περιοχές της νησιωτικής Ελλάδας, διασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο όρους ισότιμης συμμετοχής της ελληνικής περιφέρειας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας και στην επίτευξη των εθνικών στόχων της βιώσιμης ανάπτυξης.
- Η συμμετοχή των Snam, Enagás και Fluxys στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΕΣΦΑ θα επιτρέψει, τα επόμενα χρόνια, την περαιτέρω ανάπτυξη των ελληνικών υποδομών φυσικού αερίου και την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων μετεξέλιξης της Ελλάδας σε αξιόπιστο κόμβο μεταφοράς και εμπορίας φυσικού αερίου. Η κοινοπραξία θα είναι σε θέση να μεταφέρει καλές τεχνικές και λειτουργικές δυνατότητες στον ΔΕΣΦΑ και να παράσχει πρόσβαση σε πηγές χρηματοδότησης για την ομαλή ανάπτυξη, τόσο των εγχώριων υποδομών, όσο και των νέων διασυνδέσεων».
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ