Α. Τσίπρας: Το άνοιγμα στο Κίνημα Αλλαγής, οι 180 και οι πρόωρες εκλογές

Εγκαταλείπει τη ρητορική «αυτοί ή εμείς» έναντι του Κινήματος Αλλαγής το οποίο διαχωρίζει σε «καλούς και κακούς»
Τρίτη, 10 Απριλίου 2018 10:54
UPD:10:59
INTIME NEWS/ΜΠΑΛΤΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

Επενδύοντας στις εξελίξεις στην οικονομία, στη σκανδαλολογία και στο Σκοπιανό, ο κ. Τσίπρας εγκαταλείπει τη ρητορική «αυτοί ή εμείς» έναντι του Κινήματος Αλλαγής το οποίο διαχωρίζει σε «καλούς και κακούς», επιχειρώντας ταυτόχρονα τη διάσπασή του και τον ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τη νέα του ηγεσία, συντηρώντας σενάρια μετεκλογικής συνεργασίας.

A- A A+

Του Γιάννη Καμπουράκη
[email protected]

 

Διπλή γραμμή έναντι του Κινήματος Αλλαγής ακολουθεί ο πρωθυπουργός προκειμένου να αλλάξει την εικόνα πολιτικής απομόνωσης και εξάρτησης του ΣΥΡΙΖΑ από τους ΑΝΕΛ.

Επενδύοντας στις εξελίξεις στην οικονομία, στη σκανδαλολογία και στο Σκοπιανό, ο κ. Τσίπρας εγκαταλείπει τη ρητορική «αυτοί ή εμείς» έναντι του Κινήματος Αλλαγής το οποίο διαχωρίζει σε «καλούς και κακούς», επιχειρώντας ταυτόχρονα τη διάσπασή του και τον ανοικτό δίαυλο επικοινωνίας με τη νέα του ηγεσία, συντηρώντας σενάρια μετεκλογικής συνεργασίας.

Το πολιτικό φλερτ με την κ. Γεννηματά -και με τη δική της στάση- θα συνεχιστεί και θα ενταθεί, ενώ παράλληλα θα ενταθούν και οι επιθέσεις του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης ενάντια στον Ευ. Βενιζέλο, τον οποίο θα επιχειρήσουν να ταυτίσουν με τη ΝΔ, επενδύοντας στις διαφορετικές απόψεις σε μείζονα ζητήματα (π.χ. Συνταγματική Αναθεώρηση) με την νέα ηγεσία του Κινήματος Αλλαγής.

Κεντρικό ρόλο στον κυβερνητικό σχεδιασμό παίζουν οι χειρισμοί στο Σκοπιανό και τη Συνταγματική Αναθεώρηση, όπου ο αριθμός για την κυβέρνηση είναι το 180. 

Στο πεδίο της Συνταγματικής Αναθεώρησης για να ξεκινήσει η διαδικασία πρέπει η παρούσα Βουλή να χαρακτηριστεί αναθεωρητική και να ορίσει τα άρθρα που θα αλλάξουν. Αν αυτό γίνει από την απόλυτη πλειοψηφία (151), τότε η Βουλή που θα σχηματιστεί μετά τις επόμενες εκλογές, θα πρέπει ν’ αποφασίσει το περιεχόμενό τους με αυξημένη (180). Αν όμως τα άρθρα που θα αλλάξουν στην επόμενη Βουλή εγκριθούν από την παρούσα Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία (180) τότε η επόμενη κυβέρνηση θα χρειάζεται μόλις την απόλυτη πλειοψηφία (151) για να περάσει τα αναθεωρημένα άρθρα. Δηλαδή θα μπορεί να το κάνει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της αντιπολίτευσης.

Πέραν των σημείων που υπάρχουν συμφωνίες (άρθρο 86 και κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών) ή διαφωνίες (αρμοδιότητες Προέδρου Δημοκρατίας) μεταξύ των κομμάτων στα άρθρα που πρέπει να αναθεωρηθούν και σε ποια κατεύθυνση,  στρατηγικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ είναι η παρούσα Βουλή να οριστεί ως αναθεωρητική με αυξημένη πλειοψηφία (180) ώστε ο ΣΥΡΙΖΑ:

Πρώτον, να επιτεθεί κατά της ΝΔ που δεν συναινεί στον διακομματικό  διάλογο για αναθεώρηση του Συντάγματος

Δεύτερον, να επισημοποιήσει τον διάλογο με το Κίνημα Αλλαγής και να συντηρήσει το πολιτικό παιχνίδι της μετεκλογικής συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ- Κινήματος Αλλαγής με στόχο το διχασμό του και τις ψήφους της Κεντροαριστεράς.

Με τον ίδιο τρόπο σε ό,τι αφορά την προσπάθεια αλλαγή συσχετισμών στο εσωτερικό, αντιμετωπίζεται από την κυβέρνηση και η υπόθεση του ονοματολογικού των Σκοπίων.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει να περάσει τη συμφωνία με τα Σκόπια στη Βουλή με 180 ψήφους, είτε για βάλει στις ράγες του επίσημου διαλόγου το Κίνημα Αλλαγής, είτε για να το διχάσει.  Αν την περάσει, τότε θα μιλά για προοδευτικό μέτωπο στη Βουλή. Αν όχι, τότε θα εγκαλέσει την αντιπολίτευση και δη τη ΝΔ για τη στάση της.

Μία απόφαση με εκλογική σημασία

Στο ίδιο πλαίσιο, εντάσσεται η φερόμενη ως οριστική απόφαση για μετάθεση των εκλογών της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά πέντε μήνες, τον Οκτώβριο του 2019, που αναμένεται να περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τον «νέο Καλλικράτη», που θα τεθεί σε διαβούλευση το αμέσως επόμενο διάστημα.

Το επίσημο επιχείρημα είναι ότι οι εκλογές για την τοπική αυτοδιοίκηση και οι ευρωεκλογές έχουν διαφορετικό διακύβευμα και χαρακτήρα γι΄ αυτό και δεν μπορούν να γίνουν ταυτόχρονα. Και εφόσον δεν μπορούν να μετατεθούν οι ευρωεκλογές, η κυβέρνηση μεταθέτει τις εκλογές για δημάρχους και περιφερειάρχες. Στην πραγματικότητα η απόφαση αυτή είναι επαρκής ένδειξη ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός δεν προβλέπει εκλογές στο τέλος της τετραετίας - δηλαδή το φθινόπωρο του 2019 – και όσα λέγονται περί εξάντλησης της τετραετίας είναι τακτικοί ελιγμοί. 

Είναι αυτονόητο ότι δεν μπορούν να τρέξουν παράλληλα δύο προεκλογικές εκστρατείες αλλά και ότι δεν μπορούν να γίνουν με διαφορά ενός μήνα ή και λιγότερο, εθνικές και αυτοδιοικητικές εκλογές.  Η κυβέρνηση επιχειρεί να αποφορτίσει εκλογικά τον Μάιο του 2019 και να έχει μπροστά της δύο επιλογές. Μία εναλλακτική (πρόωρες εκλογές το φθινόπωρο του 2018) και μία βασική (εκλογές τον Μάιο του 2019) με την ελπίδα ότι η παράλληλη διαδικασία των ευρωεκλογών θα απορροφήσει την τιμωρητική ψήφο. 

 

 

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή