«Η Πολεμική Αεροπορία είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση και πτήση των πυροσβεστικών αεροσκαφών. Μετά το πέρας της πυροσβεστικής περιόδου κάθε τέλος Οκτωβρίου, αρχίζει η διαδικασία συντήρησης των πτητικών μέσων και αρχές Ιουνίου, το σύνολο των αεροσκαφών διατίθενται στο Πυροσβεστικό Σώμα το οποίο έχει τον επιχειρησιακό έλεγχο των εναέριων μέσων.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου αιχμής εκτελούνται μόνο εργασίες περιοδικών επιθεωρήσεων συντήρησης ανάλογα με την πτητική δραστηριότητα στο θέατρο των επιχειρήσεων. Βλάβες επισκευάζονται από τους τεχνικούς της Πολεμικής Αεροπορίας αμέσως. Οι εν λόγω επιθεωρήσεις εκτελούνται ανά 50 και 100 ώρες πτήσεως. Εάν η πτητική δραστηριότητα είναι αυξημένη όπως αυτή των τελευταίων ημερών, οι ώρες αυτές καλύπτονται σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι χθες 22-8-06 τα πυροσβεστικά αεροσκάφη CL-215 και CL-415 πέταξαν συνολικά 120 ώρες (57,9 και 63,4 αντίστοιχα) ενώ κατά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο (έως και 22-8) 1002 και 1125 ώρες αντίστοιχα. Τα PZL μόνο χθες συμπλήρωσαν 45 ώρες πτήσης.
Η διάρκεια μιας τέτοιας επιθεώρησης είναι της τάξεως των 8-10 ωρών εφόσον κατά την διάρκειά της δεν διαπιστωθεί κάποιο τεχνικό πρόβλημα. Οπου είναι δυνατόν οι επιθεωρήσεις αυτές προγραμματίζεται να γίνονται κατά την διάρκεια της νύχτας που τα αεροπλάνα δεν επιχειρούν... Εξαιτίας ωστόσο της υπερεκμετάλλευσης των μέσων, 3 πυροσβεστικά αεροσκάφη από τη δύναμη των 22 που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, δεν ήταν εκμεταλλεύσιμα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας την 21η Αυγούστου, ενώ άλλα 7 δεν ήταν διαθέσιμα για μερικές μόνο ώρες κατά τη διάρκεια της ίδιας ημέρας», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας.