Ψηφίζεται απόψε το ν/σ για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Δευτέρα, 26 Φεβρουαρίου 2018 16:57
UPD:16:58
INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
A- A A+

Ψηφίζεται απόψε στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, το οποίο χαρακτηρίζεται από την κυβέρνηση «εμβληματική πρωτοβουλία» η οποία δεν αφορά μια απλή συνένωση δύο ΤΕΙ, αλλά κατοχυρώνει και τη λογική της αναβάθμισης των ΤΕΙ στη χώρα.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Πάνος Σκουρολιάκος ανέφερε ότι η ανάγκη για την ίδρυσή του προέκυψε μετά από σοβαρή μελέτη και με επιστημονικά, ακαδημαϊκά και ερευνητικά κριτήρια. «Καθοριστικό ρόλο έπαιξαν τα πορίσματα του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία που διεξήγαγε η κυβέρνηση» είπε, παρατηρώντας πάντως ότι «αυτός ο διάλογος λοιδορήθηκε από κάποιους, από κάποιους απαξιώθηκε και κάποιοι προσπάθησαν να τον απαγορεύσουν».

Επίσης, χαρακτήρισε «σπουδαία» τη ρύθμιση με την οποία ιδρύονται τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα λειτουργούν εντός των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και θα φοιτούν εκεί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ, οι οποίοι «θα εξασφαλίζουν πιστοποιημένο πτυχίο ευρωπαϊκών προδιαγραφών».

Σημαντικό μέτρο με θετικό κοινωνικό πρόσωπο χαρακτήρισε τέλος τη διάταξη για τη δυνατότητα μεταγραφής σε αδέλφια που φοιτούν σε διαφορετικές πόλεις, ώστε να πραγματοποιούν τις σπουδές τους στην ίδια πόλη.

«Για τη Νέα Δημοκρατία η ενίσχυση της τεχνολογικής εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες βρίσκεται στον πυρήνα του κυβερνητικού της προγράμματος για την παιδεία» ανέφερε η εισηγήτρια της αξιωματικής αντιπολίτευσης Νίκη Κεραμέως, η οποία αν και επισήμανε ότι στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις αποσπασματικές, χωρίς όραμα, διαφάνεια και αντικειμενικότητα, είπε ότι το κόμμα της θα ψηφίσει υπέρ επί της αρχής.

Σε κάθε περίπτωση, έσπευσε να επισημάνει ότι «η τεχνολογική εκπαίδευση πρέπει να είναι συνειδητή επιλογή και όχι λύση ανάγκης για τους νέους» για να εκτιμήσει ότι το νομοσχέδιο επιφυλάσσει δυσμενείς συνέπειες για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ, διότι ενώ το ποσοστό πρόσβασης ήταν στο 20%, τώρα θα πάει στο 5%.

H κ. Κεραμέως ανέφερε επίσης ότι «δεν υπάρχει καμία αναφορά στο νομοσχέδιο στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του νέου Ιδρύματος,» για να προειδοποιήσει ότι «η ύπαρξη τμημάτων με ίδιο όνομα και διαφορετική διάρκεια φοίτησης θα δημιουργήσει σύγχυση και αντιδικίες ως προς τα προσόντα των αποφοίτων που θα διεκδικούν τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα». Εξάλλου,  κατήγγειλε ότι δεν προηγήθηκε διαφανής διαδικασία με ξεκάθαρα ακαδημαϊκά κριτήρια για την επιλογή των ιδρυμάτων, τις συγχωνεύσεις τμημάτων, για τη δημιουργία κατευθύνσεων.

Ο Λεωνίδας Γρηγοράκος εκ μέρους της ΔΗΣΥ, που δηλώνει «παρών» επί της αρχής του νομοσχεδίου, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως κατεξοχήν μηχανισμό πελατειακών σχέσεων, κομματικής εξάρτησης και άσκησης επιρροής.

«Όλες οι πράξεις και οι ενέργειες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ έχουν μοναδικό στόχο την κομματική εκμετάλλευση, την άγρα ψήφων και εν γένει την παράδοση της παιδείας σε ευτελείς επιδιώξεις» είπε ο βουλευτής της ΔΗΣΥ και πρόσθεσε πως «δεν υπάρχει πιο προκλητική πρόταση από αυτήν που ακολουθεί η κυβέρνηση σήμερα στον πανεπιστημιακό χώρο και αποκαλυπτική απόδειξη είναι το εφεύρημα της υποτιθέμενης "ανωτατοποίησης των ΤΕΙ", κάνοντας λόγο για Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής».

Ο ειδικός αγορητής της Χ.Α. Χρήστος Χατζησάββας, που δήλωσε ότι καταψηφίζει, εκτίμησε ότι το νομοσχέδιο συνιστά επαναφορά του σχεδίου «Αθηνά», σχέδιο που είχαν προωθήσει παλαιότερα άλλες μνημονιακές κυβερνήσεις. «Πριν όμως τις εκλογές του 2015, εσείς λέγατε ότι αυτό το σχέδιο καταστρέφει την παιδεία υπέρ της ιδιωτικής εκπαίδευσης» είπε ο βουλευτής και ζήτησε αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών, τα εργαστήρια και τις υποδομές.

«Η κυβέρνηση προσθέτει άλλον ένα κρίκο στη μακρά αλυσίδα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση, οι οποίες σχεδιάστηκαν και διακηρύχθηκαν από την ΕΕ» είπε ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Ιωάννης Δελής και κατήγγειλε ότι στόχος της ΕΕ είναι να προσαρμόσει την εκπαίδευση στις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων. Αποτέλεσμα, όπως τόνισε, είναι να απομακρύνεται η εκπαιδευτική πολιτική ολοένα και περισσότερο από τις λαϊκές ανάγκες στη μόρφωση. «Τίποτα το πρωτότυπο και εμβληματικό δεν κάνει η κυβέρνηση» είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, «στην πραγματικότητα συνεχίζει τις συγχωνεύσεις του σχεδίου Αθηνά για να περισταλούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες και τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα να δεθούν πιο στενά στο άρμα των επιχειρηματικών ομίλων».

Ολοκληρωμένη θεσμική παρέμβαση, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο ειδικός αγορητής των ΑΝΕΛ Κώστας Κατσίκης και πρόσθεσε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις θα υπάρξει θεραπεία για προβλήματα και δυσλειτουργίες. Είπε επίσης ότι επιχειρείται στενότερη σύνδεση εκπαίδευσης και έρευνας και ότι στόχος είναι η εξάλειψη πολλών ταχυτήτων ανάπτυξης στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Τους σοβαρούς προβληματισμούς της ΑΔΙΠ και της Συνόδου των Πρυτάνεων, επισήμανε ο ειδικός αγορητής του Ποταμιού Γιώργος Μαυρωτάς και πρόσθεσε ότι με ευθύνη της κυβέρνησης τα ακαδημαϊκά κριτήρια κατά την πανεπιστημιοποίηση των δύο ΤΕΙ, έχουν γίνει «λάστιχο».

Ο βουλευτής εκτίμησε ότι αυτή η βιασύνη της κυβέρνησης δείχνει ότι στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν το βλέμμα τους στις κάλπες. «Αν σκεφτόμουν ψηφοθηρικά… θα "έκανα γαργάρα" την κριτική για τη διαδικασία δημιουργίας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, θα το στήριζα με τη λογική ότι η εκλογική μου περιφέρεια θα αποκτήσει Πανεπιστήμιο και μάλιστα το 3ο μεγαλύτερο στη χώρα… Δεν μπορώ όμως να κλείσω τα μάτια στις ακαδημαϊκές... αλχημείες καθότι έρχονται και άλλες συγχωνεύσεις ΤΕΙ Πανεπιστημίων ανά την Ελλάδα και δεν πρέπει να επαναληφθούν τα ίδια λάθη» είπε.

Ο κ. Μαυρωτάς αναφέρθηκε και στις διατάξεις για τις μετεγγραφές και χαρακτήρισε προσχηματικό το ενδιαφέρον του υπουργείου να ζητήσει τις προτάσεις των κομμάτων σημειώνοντας μάλιστα ότι, από τον Φεβρουάριο του 2017 έχει ζητήσει στοιχεία για τις μετεγγραφές που όμως το υπουργείο έχει αγνοήσει. «Σημασία δεν έχει μόνο το να σπουδάζουν όλα τα παιδιά αλλά και πώς σπουδάζουν. Δεν μπορεί σε ένα τμήμα οι 180 εισακτέοι φοιτητές να γίνονται 400, να κάνουν τελικά τα μισά εργαστήρια ή να στοιβάζονται 10-10 σε κάθε άσκηση» είπε στο σημείο αυτό ο βουλευτής.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή