Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Τι πιο ωραίο από το να απολαμβάνεις, στην καθημερινότητά σου, την πολυτέλεια μιας limo, να οδηγείς, ανεβάζοντας την αδρεναλίνη σου, ένα δυναμικό coupe και να κάνεις ευχάριστα μακρινά ταξίδια, με όλη την οικογένεια, χωρίς συμβιβασμούς σε εξοπλισμό, πρακτικότητα και χώρους; Αν δεχθούμε ότι το παλαιότερο πείραμα της BMW 5 GT δεν ήταν -αισθητικά, τουλάχιστον- το πιο πετυχημένο για τη βαυαρική φίρμα, δείχνοντας στο πίσω μέρος σαν κουτσουρεμένη 7άρα προηγούμενης γενιάς, η «διόρθωση» που επήλθε με τη ραφινάτη 3 GT λειτούργησε ως προάγγελος της ολοκληρωμένης νέας Σειράς 6 Gran Turismο. Τη γνωρίσαμε, πρόσφατα, στο χειμωνιάτικο σκηνικό των Καλαβρύτων, καταγράφοντας όλες εκείνες τις λεπτομέρειες που σε πείθουν πως αξίζουν τις 88.570 ευρώ για τη βασική έκδοση 630i.
Εν προκειμένω, λοιπόν, σε ό,τι αφορά το κεφάλαιο «πολυτελές σεντάν», εισπράττεις τεχνολογία αιχμής και εξοπλισμό άνεσης/ασφάλειας επιπέδου Σειρών 5-7 (είναι τόσο κοντά πια οι δύο που δεν μπορείς ακριβώς να προσδιορίσεις πού κλίνει η GT), σε ένα αμάξωμα μήκους 5,09 μέτρων. Σε ό,τι αφορά τον προσδιορισμό coupe, το «κλειδί» είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας που έπεσε από το Cd=0,29 στο 0,25, ενώ τα πράγματα ξεκαθαρίζουν ακόμη περισσότερο από την πίσω εκτεινόμενη αεροτομή, που αναδύεται αυτόματα ή κατ’ επιλογήν μετά τα 110 χλμ./ώρα, τους στάνταρ εμπρός προβολείς LED, και τα τρισδιάστατης αισθητικής πίσω φωτιστικά σώματα, καθώς και την απουσία πλαισίων στα παράθυρα.
Το πολυσύνθετο σκηνικό, ωστόσο, κρύβει έξυπνα χώρους και πρακτικότητα station wagon. Οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν αρχοντικά, ενώ στον χώρο αποσκευών, με το μεγάλο άνοιγμα και την 5η πόρτα να ανοίγει ηλεκτρικά, χαρίζονται 610 λίτρα. Οι πλάτες των πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλωθούν σε ποσοστό 40:20:40, επίσης ηλεκτρικά με το πάτημα ενός κουμπιού, οπότε η χωρητικότητα της φόρτωσης αγγίζει τα 1.800 λίτρα.
Ο τετρακύλινδρος 2λιτρος βενζινοκινητήρας της 630i Gran Turismo παράγει 258 ίππους, παρέχοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα, ο εξακύλινδρος 3λιτρος αποδίδει, στην 640i Gran Turismo, 340 ίππους, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,4 δευτερόλεπτα (στην τετρακίνητη έκδοση 5,3 δευτερόλεπτα). Η πετρελαιοκίνητη 630 d Gran Turismo με 3λιτρο μοτέρ απόδοσης 265 ίππων, επιταχύνεται από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,1 δευτερόλεπτα (η xDrive σε 6 δευτερόλεπτα), με το «ατού» της μεγάλης οικονομίας καυσίμου. Μπαλαντέρ παντού το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων.