Η ιαπωνική εταιρεία Toshiba ανακοίνωσε πρόσφατα τις νέες της επαναφορτιζόμενες μπαταρίες επόμενης γενιάς για ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με την εταιρεία, οι καινούριες μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν μέσα σε μόλις έξι λεπτά και να διαρκέσουν για 320 χιλιόμετρα.
Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων επενδύουν σε ηλεκτρικά οχήματα και ένας από τους κύριους τομείς εστίασής τους είναι η ανάπτυξη μπαταριών ταχείας φόρτισης. Προς το παρόν, οι μπαταρίες ιόντων λιθίου παραμένουν η πρώτη επιλογή, αλλά η ισχύς που παρέχουν και η χωρητικότητα φόρτισής τους δεν είναι αρκετές.
Η διαφορά στις νέες μπαταρίες πίσω από την ταχεία φόρτιση και την αντοχή της μπαταρίας είναι το υλικό που χρησιμοποιείται στην άνοδο. Στο προηγούμενο μοντέλο του 2008, η Toshiba χρησιμοποίησε ανόδους κατασκευασμένες από λίθιο και τιτάνιο, ενώ οι μπαταρίες νέας γενιάς έχουν ανόδους κατασκευασμένες από τιτάνιο και νιόβιο. Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Toshiba, τo νέο υλικό διατηρεί το 90% της χωρητικότητας της μπαταρίας ακόμη και μετά από 5.000 κύκλους φόρτισης.
TOSHIBA
Ωστόσο, η Toshiba δεν καθορίζει ποιο είδος φορτιστή υψηλής ισχύος απαιτούν οι νέες μπαταρίες. Επίσης, το εύρος αυτονομίας δεν είναι το υψηλότερο που υπάρχει για ένα ηλεκτρικό όχημα. Ενδεικτικά, η Samsung έχει αναπτύξει μπαταρίες με αυτονομία 600 έως 700 χιλιομέτρων, ενώ τα οχήματα που κινούνται με φυσικό αέριο καλύπτουν μέση απόσταση περίπου 663 χιλιομέτρων, σύμφωνα με το Γραφείο Ενεργειακής Απόδοσης και Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας των ΗΠΑ.
«Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι από τις δυνατότητες της νέας ανόδου και της επόμενης γενιάς μπαταριών», δήλωσε ο Οσάμου Χόρι, διευθυντής του Κέντρου Εταιρικής Έρευνας και Ανάπτυξης της Toshiba.
«Αντί για μια μικρή βελτίωση, πρόκειται για μία πρόοδο που «αλλάζει το παιχνίδι» και θα σημάνει μια σημαντική διαφορά στο εύρος και την απόδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Θα συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την απόδοση της μπαταρίας και σκοπεύουμε να θέσουμε την επόμενη γενιά σε πρακτική εφαρμογή το οικονομικό έτος του 2019», πρόσθεσε.