Κυρ. Μητσοτάκης: Μέχρι και η Βόρειος Κορέα απέκτησε ιδιωτικό Πανεπιστήμιο

Παρασκευή, 15 Σεπτεμβρίου 2017 16:25
UPD:16:31
Dimitris Papamitsos

«Έχω», είπε, «ένα όραμα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Να μπορεί εδώ να δημιουργηθεί ένας πόλος υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας, ο οποίος θα είναι παγκόσμια ανταγωνιστικός ... Έχουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να μπορούμε αυτό να το πετύχουμε; Και ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό οικοσύστημα το οποίο θα επιτρέπει την ανάπτυξη τέτοιων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών;» σημείωσε.

A- A A+

«Όραμά μου είναι η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα να γίνουν πόλος υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας» τόνισε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης, από τη Θεσσαλονίκη, όπου στο πλαίσιο της 82ης ΔΕΘ, επισκέφθηκε το πρωί την Τεχνόπολη όπου φιλοξενούνται επιχειρήσεις πληροφορικής, υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας. 

Παράλληλα, επανέλαβε την ανάγκη συνταγματικής αλλαγής ώστε να δημιουργηθούν και ιδιωτικά πανεπιστήμια στη χώρα.

«Έχω», είπε, «ένα όραμα για τη Θεσσαλονίκη και τη Βόρεια Ελλάδα. Να μπορεί εδώ να δημιουργηθεί ένας πόλος υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας, ο οποίος θα είναι παγκόσμια ανταγωνιστικός ... Έχουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα για να μπορούμε αυτό να το πετύχουμε; Και ποιες είναι οι προϋποθέσεις για να δημιουργήσουμε ένα επιχειρηματικό οικοσύστημα το οποίο θα επιτρέπει την ανάπτυξη τέτοιων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών;» σημείωσε και πρόσθεσε ότι χρειαζόμαστε πανεπιστημιακά ιδρύματα τα οποία θα προάγουν την εφαρμοσμένη έρευνα και τα οποία δεν θα έχουν καμία δυσκολία θεσμική, αλλά και καμιά δυσκολία σε επίπεδο αντίληψης να συνδεθούν με την παραγωγή και την πραγματική αγορά. 

Αναφέρε ακόμη ότι χρειαζόμαστε συγκέντρωση πυρός ως προς τα ερευνητικά μας προγράμματα, και η εφαρμοσμένη έρευνα να είναι στοχευμένη, συγκεντρωμένη και να δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην εφαρμοσμένη έρευνα και λιγότερο στην βασική.

Σημείωσε επίσης ότι χρειαζόμαστε ένα νομοθετικό πλαίσιο ευέλικτο το οποίο θα επιτρέπει τη μεταφορά τεχνογνωσίας από τα ακαδημαϊκά κέντρα και τα ερευνητικά κέντρα στην πραγματική αγορά και δεν θα βάζει προσχώματα στους ερευνητές και τους καθηγητές να μπορούν και οι ίδιοι να ιδρύουν επιχειρήσεις και να επωφελούνται από τον κόπο της πνευματικής τους εργασίας.

DIMITRIS PAPAMITSOS

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, χρειάζεται ένα διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο θα διέπει συνολικά τη νεοφυή επιχειρηματικότητα, με γενναία φορολογικά κίνητρα, όχι μόνο για νέες επιχειρήσεις, αλλά και για τους επενδυτές, οι οποίοι θα στηρίζουν τις επιχειρήσεις στα πρώτα τους βήματα.

Επισήμανε ακόμη ότι χρειάζεται και μία αγορά venture capital, η οποία να έχει αρκετό βάθος και να μπορεί να δίνει διεξόδους χρηματοδότησης σε επιχειρήσεις οι οποίες θα περάσουν πέρα από το πρώτο στάδιο, καθώς και ένα συνολικό νομοθετικό πλαίσιο, το οποίο απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης, αλλά και ένα διαφορετικό φορολογικό πλαίσιο ως προς τη φορολόγηση, όχι μόνο του κεφαλαίου, αλλά και της εργασίας.

Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας παρατήρησε πως ενώ έχει συμπιεστεί αρκετά το εργασιακό κόστος με τη μείωση των μισθών, η οποία είναι  αποτέλεσμα των πολιτικών των τελευταίων 7 ετών, αυτή η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας υπονομεύεται από το γεγονός ότι έχουμε υψηλή φορολογία και εξαιρετικά υψηλές ασφαλιστικές εισφορές. «Αυτό σημαίνει ότι καλοί άνθρωποι, τους οποίους ενδεχομένως χρειάζεστε στις επιχειρήσεις, φεύγουν από την Ελλάδα, γιατί πολύ απλά δεν είμαστε ανταγωνιστικοί ως προς τα χρήματα που θα περισσέψουν στην τσέπη του εργαζομένου, του ερευνητή, του προγραμματιστή. Είναι κάτι το οποίο δεν μπορούμε, αυτή την στιγμή, να το αγνοήσουμε. Είναι μία πραγματικότητα, η οποία δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα σε πολλές επιχειρήσεις, ειδικά σε αυτές οι οποίες βρίσκονται στο στάδιο της γρηγορότερης ανάπτυξης».

DIMITRIS PAPAMITSOS
«Υπάρχει αναντιστοιχία των πτυχιούχων και των αναγκών στην αγορά εργασίας»

Σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, σήμερα «υπάρχει μια βασική αναντιστοιχία μεταξύ των δεξιοτήτων, των πτυχιούχων μας είτε από τα Α.Ε.Ι είτε από τα Τ.Ε.Ι  και των αναγκών στην αγορά εργασίας». Και πρόσθεσε: «Δεν έχουμε κάνει πρακτικά τίποτα στο κομμάτι της επανεκπαίδευσης και της διαρκούς εκπαίδευσης, ώστε να μπορούμε να επανακαταρτίσουμε ανθρώπους για να αποκτήσουν συγκεκριμένες δεξιότητες και πιστοποίηση σε γνωστικά αντικείμενα που είναι χρήσιμα. Όλα αυτά είναι, λοιπόν, ζητήματα τα οποία, προσωπικά με απασχολούν πολύ… Αλλά επί της ουσίας δεν μας λείπει κάτι για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε έναν πυρήνα, έναν πόλο υψηλής τεχνολογίας, τεχνογνωσίας και καινοτομίας στη χώρα. Γνωρίζουμε ποιες είναι οι προϋποθέσεις για την δημιουργία αυτού του συστήματος. Δεν είναι μόνο φυσικός χώρος. Είναι εξαιρετικά θετικό ότι εδώ υπάρχει μία φυσική υποδομή, που επιτρέπει στις εταιρείες να έχουν μία φυσική γεωγραφική οικειότητα. Χρειάζεται, όμως, ένα συνολικό πολιτικό πλαίσιο παρέμβασης σε πολλούς τομείς. Και για μας οι πολιτικές αυτές, είναι πρώτης προτεραιότητας. Δεν είναι μόνο ζήτημα πόρων, δεν είναι μόνο ζήτημα αξιοποίησης ευρωπαϊκών πόρων.

«Τυραννία της μετριότητας» στα ελληνικά πανεπιστήμια

Υποστήριξε ακόμη ότι στα Ελληνικά Πανεπιστήμια «υπάρχει μια τυραννία της μετριότητας που βολεύεται σε αυτό» και μεταξύ άλλων σημείωσε:

«Μέχρι και η Βόρειος Κορέα απέκτησε ιδιωτικό Πανεπιστήμιο. Σήμερα εξάγουμε 60.000 φοιτητές σε περιφερειακές χώρες, όταν η χώρα μας θα μπορούσε να είναι ένα κέντρο εκπαίδευσης, όπου τα δημόσια Πανεπιστήμια θα βρίσκονται σε μία δημιουργική άμιλλα με τα ιδιωτικά. Θέλω να αλλάξουμε το άρθρο 16 και να δώσουμε τη δυνατότητα να δημιουργηθούν και ιδιωτικά Πανεπιστήμια στην χώρα μας… Η  έμφασή μου, όμως, παραμένει στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο. Θέλω να το ξεκαθαρίσω σε όλους του τόνους…  Και η πρότασή μας είναι μια πρόταση απελευθέρωσης του Δημόσιου Πανεπιστήμιου με μεγαλύτερη ευελιξία, μεγαλύτερη αυτονομία, περισσότερη αξιολόγηση, περισσότερη σύνδεση με την αγορά. Και δεν θα κουραστώ να το λέω: Ισορροπία μεταξύ δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλους: Καθηγητές και φοιτητές. Το Κράτος παρέχει από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου, τη δυνατότητα σε κάθε Ελληνόπουλο να σπουδάσει δωρεάν. Αυτό σημαίνει ότι και ο φοιτητής έχει ορισμένες υποχρεώσεις… Να τελειώνει, παραδείγματος χάρη, εντός εύλογου χρονικού διαστήματος τις σπουδές του. Πολύ φοβάμαι ότι υπάρχει και μία τυραννία της μετριότητας στα ελληνικά Πανεπιστήμια, που βολεύεται πάρα πολύ από το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία αξιολόγηση, δεν κρίνουμε τους καθηγητές με βάση το δημοσιοποιημένο ερευνητικό τους έργο. Γιατί σήμερα αρκεί μια αναζήτηση στο google για να δούμε πραγματικά ποιος καθηγητής έχει πραγματικό βάθος και ποιότητα στην δουλειά του. Εμείς σε αυτήν την τυραννία της μετριότητος θα βρεθούμε απέναντι. Και θα απελευθερώσουμε τις δυνητικές δυνάμεις των Πανεπιστημίων. Είμαι σίγουρος ότι θα βρεθούν πολλοί καθηγητές και πάρα πολλοί φοιτητές οι οποίοι θα είναι ωφελημένοι από αυτή την πρωτοβουλία και θα τη στηρίξουν».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή