Η Nissan λάνσαρε μια ανανεωμένη έκδοση του ηλεκτροκίνητου οχήματός της, Leaf, την Τετάρτη- μία κίνηση που την φέρνει σε άμεσο ανταγωνισμό με την Tesla και το Model 3 της, ενώ παράλληλα επιδιώκει να αμβλύνει τις επικρίσεις που δέχεται ο χώρος των ηλεκτροκίνητων γενικότερα, λόγω της μικρής τους εμβέλειας.
REUTERS/KIM KYUNG-HOON
Όπως αναφέρει το Reuters, το νέο Leaf, που θα πωλείται στην Ιαπωνία από τις 2 Οκτωβρίου και αλλού από τις αρχές του επόμενου έτους, έχει εμβέλεια περίπου 150 μιλίων (241 χλμ) με μία φόρτιση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αρμόδιων περιβαλλοντικών υπηρεσιών των ΗΠΑ- χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία του, των 40 kWh. Συγκριτικά, ο προκάτοχός του είχε εμβέλεια 107 μιλίων. Σημειώνεται πως οι εμβέλειες αυτές διαφέρουν, ανάλογα με τις αρχές που πραγματοποιούν τις σχετικές δοκιμές, οπότε η εμβέλειά του στην Ευρώπη αξιολογείται στα 378 χλμ (230 μίλια) και στα 400 χλμ (248 μίλια) στην Ιαπωνία.
REUTERS/KIM KYUNG-HOON
Στην εκδήλωση λανσαρίσματος του νέου Leaf, ο διευθύνων σύμβουλος, Χιρότο Σαϊκάβα, δήλωσε ότι μια ακόμα μεγαλύτερης εμβέλειας έκδοση του οχήματος, που θα κυκλοφορήσει το επόμενο έτος, θα έχει ακόμα πιο μεγάλη μπαταρία, των 60 kWh, που θα του δίνει εμβέλεια «άνω των 300 μιλίων».
Όπως υπογραμμίζει το Reuters, το λανσάρισμα του Leaf λαμβάνει χώρα μετά την πρώτη προσπάθεια της Tesla στον χώρο των πιο οικονομικών οχημάτων, με το Model 3 (κόστους 35.000 δολαρίων και εμβέλειας 220 μιλίων) τον Ιούλιο. Ειδικοί της βιομηχανίας εκτιμούν πως, για να καθιερωθούν στην ευρύτερη αγορά τα ηλεκτροκίνητα, χρειάζεται η τιμή να βρίσκεται γύρω στα 30.000 δολάρια και η εμβέλεια να βρίσκεται πάνω από τα 250 μίλια. Η Nissan εκτιμά ότι θα πουλά άνω των 90.000 νέων μοντέλων του Leaf ετησίως.
REUTERS/KIM KYUNG-HOON
Πέραν αλλαγών στην εμφάνιση, το ηλεκτροκίνητο της Nissan, στην ιαπωνική έκδοσή του, διαθέτει μεγάλο αριθμό αυτοματισμών, περιλαμβανομένων δυνατοτήτων αυτόματου παρκαρίσματος, καθώς και του έξυπνου «e-Pedal»: Πρόκειται για ένα και μόνο πεντάλ, το οποίο χρησιμοποιείται για έναρξη, επιτάχυνση, φρενάρισμα και παύση λειτουργίας του οχήματος.
REUTERS/KIM KYUNG-HOON
Όπως αναφέρει το BBC, το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματός του (ProPilot Park), μπορεί, σύμφωνα με την εταιρεία, να πραγματοποιήσει παράλληλο παρκάρισμα και μπορεί να ανταπεξέλθει σε στροφές μέχρι και επτά σημείων- με τον οδηγό να διατηρεί τη δυνατότητα παρέμβασης, εάν θεωρεί ότι χρειάζεται. Επίσης, το νέο Leaf διαθέτει δυνατότητα αυτόματης/ αυτόνομης κίνησης σε μία λωρίδα.