Μ. Λιάπης: Αλλαξε ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αθήνας

Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2006 12:51
A- A A+

Την αποτίμηση των δύο χρόνων εφαρμογής του νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη της Αθήνας έκανε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ.Μιχάλης Λιάπης.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά την ΕΘΕΛ, ο κ. Λιάπης δήλωσε ότι εκσυγχρονίσθηκε ο στόλος με 283 νέα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας DIESEL EURO ΙΙΙ και 121 οχήματα φυσικού αερίου.

Αυτή την περίοδο, όπως είπε ο υπουργός, είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την προμήθεια 520 νέων λεωφορείων τεχνολογίας Ελεγχόμενων Εκπομπών Καυσαερίων EURO IV/ EURO V, με στόχο την παραλαβή τους μέσα στο 2008.

O υπουργός Μεταφορών Μιχάλης Λιάπης

Προωθείται παράλληλα η κατασκευή του Θριασίου αμαξοστασίου, στην περιοχή των ¶νω Λιοσίων, με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες κατασκευής μέσα στο 2010, και η λειτουργία τηλεματικής για 295 λεωφορεία φυσικού αερίου.

Στον ΗΛΠΑΠ σε εξέλιξη είναι πλέον οι εργασίες των εργασιών κατασκευής του νέου αμαξοστασίου των τρόλεϊ στην περιοχή του Ρούφ και σε έκταση 26 στρεμμάτων. Όπως είπε ο υπουργός, βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα αντικατάστασης όλων των παλαιών στάσεων των γραμμών του Πειραιά με καινούργιες κατασκευές.

Επίσης, τοποθετήθηκε και λειτουργεί στην Πλατεία Κλαυθμώνος «έξυπνη» στάση δοκιμαστικά και υπάρχει προγραμματισμός για την άμεση τοποθέτηση άλλων πέντε τέτοιων στάσεων πιλοτικά στην Πλατεία Συντάγματος, Πλατεία Πλαστήρα, Ζάππειο και Πειραιά (Αγ. Τριάδα-ΗΣΑΠ)

Ταυτόχρονα προωθείται η ολοκλήρωση της εγκατάστασης της τηλεματικής στο σύνολο του στόλου.

Σε ό,τι αφορά τον ΗΣΑΠ, ο κ. Λιάπης ανέφερε ότι επεκτάθηκε το ωράριο λειτουργίας του Ηλεκτρικού κατά 30 λεπτά και αυξήθηκε η συχνότητα διέλευσης των συρμών κατά τις ώρες αιχμής σε 3,5 λεπτά.

Υπεγράφη η σύμβάση για τον κλιματισμό σε 238 οχήματα και μέχρι το προσεχές καλοκαίρι το μεγαλύτερο μέρος του στόλου θα έχει κλιματισμό. Πρόκειται για ένα έργο 9,7 εκατομμυρίων ευρώ.

Επίσης, τέθηκε σε λειτουργία η εγκατάσταση κλιματισμού στους σταθμούς Ομόνοια και Βικτώρια και εκσυγχρονίσθηκε όλο το σύστημα σηματοδότησης με νέα υψηλής τεχνολογίας ηλεκτρονικά μέσα, καθώς και με αυτοματισμούς ελέγχου ταχύτητας των συρμών.

Ταυτόχρονα, δημοπρατείται άμεσα και ξεκινά το έργο της ανακαίνισης της γραμμής και τη σήραγγας Μοναστηράκι - Ομόνοια που θα έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερες ταχύτητες, μικρότερες χρονοαποστάσεις και πολύ λιγότερο θόρυβο για τους περίοικους της γραμμής. Δημοπρατείται επίσης συντόμως η μελέτη υπογειοποίησης στο τμήμα Ν.Φάληρο - Πειραιάς με εξασφαλισμένες πιστώσεις για την κατασκευή του έργου. Ενός έργου το οποίο θα επιτρέψει την απρόσκοπτη είσοδο του Τραμ στην πόλη του Πειραιά και την κυκλοφοριακή ανακούφιση της πόλης.

Παράλληλα, δημιουργείται ένας νέος σταθμός του ΗΣΑΠ στην περιοχή Κεράνης, το οποίο ήταν αίτημα των Πειραιωτών εδώ και πολλά χρόνια.

Το δίκτυο του Μετρό διευρύνθηκε με την ένταξη των σταθμών Παιανία - Κάντζα και Κορωπί και Παλλήνη, καλύπτοντας την περιοχή των Μεσογείων. Λειτούργησε ο πρώτος οργανωμένος χώρος στάθμευσης και μετεπιβίβασης στο σταθμό Συγγρού - Φιξ και το πάρκινγκ στο σταθμό Χαλάνδρι

Την άνοιξη του 2007 αναμένεται να ενταχθούν στο λειτουργούν δίκτυο του Μετρό οι τρεις νέοι σταθμοί Βοτανικός, Ελαιώνας και Αιγάλεω.

Στο Τραμ «κερδίθηκε το στοίχημα», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός. «Κάναμε την υπέρβαση και παρά τα μεγάλα αρχικά προβλήματα έχουμε πετύχει πλέον την πλήρη ένταξη του μέσου στη ζωή της πόλης και την μεγάλη αποδοχή από τους επιβάτες», πρόσθεσε.

Όπως είπε ο υπουργός, η επιβατική κίνηση έχει πλέον σταθεροποιηθεί στους 55.000 επιβάτες ημερησίως, αριθμός που αυξάνεται σημαντικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, κατά τους οποίους υπολογίζεται ότι ανέρχεται στους 60.000 επιβάτες ημερησίως.

Έχουν ολοκληρωθεί τα συμπληρωματικά έργα ανάπλασης στη Γλυφάδα και το Φάληρο πεζοδρομήσεις και αγωγοί ομβρίων υδάτων. Προχωρούν ταχέως τα έργα επέκτασης του δικτύου στη Βούλα με προβλεπόμενη ολοκλήρωση μέσα στο πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους.

Για τον Πειραιά έχουν εκτιμηθεί οι εναλλακτικές χαράξεις και πρόκειται άμεσα να υποβληθούν στις τοπικές κοινωνίες ώστε να οριστικοποιηθούν σχετικές αποφάσεις.

Στον Προαστιακό λειτούργησε η Γραμμή Αθήνα - Αεροδρόμιο μήκους 39 χλμ. με 9 ενδιάμεσους σταθμούς, συνδέοντας το κέντρο της πόλης με το Αεροδρόμιο και την Ανατολική Αττική

Λειτούργησε η Γραμμή Κορίνθου, 79 χιλιόμετρα δικτύου, 5 ενδιάμεσοι σταθμοί. Η Κόρινθος γίνεται πρακτικά προάστιο της Αθήνας με τακτικές συνδέσεις ανά μία ώρα. Εγκαινιάστηκαν οι σταθμοί ¶νω Λιόσια, Ασπρόπυργος και Μαγούλα. «Οι γειτονιές της Δυτικής Αττικής έρχονται πιο κοντά, πιο γρήγορα από ποτέ», υπογράμμισε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Επίσης, ηλεκτροκινείται ήδη η γραμμή Νεραντζιώτισα - Αεροδρόμιο με σύγχρονα τραίνα, ενώ έως το 2008 θα λειτουργήσει η Γραμμή της Χαλκίδας.

Αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση που παρουσίασε ο υπουργός, υπάρχει μια αισθητή αύξηση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς σε σχέση με παλαιότερα, καθώς ένας στους δύο πολίτες τα χρησιμοποιεί τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Σύμφωνα πάντα με την έρευα, η συντριπτική πλειοψηφία κρίνει θετικά τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει στο πλαίσιο του νέου συγκοινωνιακού χάρτη. Οι παρεμβάσεις αυτές είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρχει ένα ποσοστό 17,5% που δηλώνει ότι άρχισε να χρησιμοποιεί τα ΜΜΜ τα τελευταία δύο χρόνια.

Τέλος, ένα μεγάλο ποσοστό δηλώνει ότι έχει υπάρξει αισθητή βελτίωση στις παρεχόμενες συγκοινωνιακές υπηρεσίες.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή