Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Mazda ανέπτυξε έναν πρωτοποριακό, πιο αποδοτικό βενζινοκινητήρα- εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία η αυτοκινητοβιομηχανία εν γένει στρέφεται όλο και περισσότερο προς τα ηλεκτρικά οχήματα.
Σύμφωνα με τη Mazda, ο συγκεκριμένος κινητήρας, με ανάφλεξη μέσω συμπίεσης (compression ignition) είναι κατά 30% πιο αποδοτικός σε σχέση με τους παρόντες κινητήρες της. Όπως αναφέρει το BBC, η εταιρεία σκοπεύει να αρχίσει να πουλά οχήματα με τον συγκεκριμένο κινητήρα από το 2019.
Την περασμένη εβδομάδα η Mazda είχε ανακοινώσει πως θα συνεργαζόταν με την Toyota για την ανάπτυξη τεχνολογίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συν την κατασκευή εγκαταστάσεων αξίας 1,6 δισ δολαρίων στις ΗΠΑ. Ωστόσο, ο Κιγιόσι Φουτζιβάρα, επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Mazda, είπε πως είναι επιτακτικό για την εταιρεία να συνεχίσει να επιδιώκει τον «ιδανικό κινητήρα εσωτερικής καύσης».
«Η ηλεκτροκίνηση είναι απαραίτητη, αλλά…ο κινητήρας εσωτερικής καύσης πρέπει να έρχεται πρώτος» είπε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τη Mazda, o Skyactiv-X, όπως είναι γνωστός ο εν λόγω κινητήρας, θα αι ο πρώτος εμπορικά διαθέσιμος βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιεί ανάφλεξη μέσω συμπίεσης. Αυτή η εξέλιξη τη φέρνει σε πλεονεκτική θέση απέναντι σε ανταγωνιστές όπως η Daimler και η General Motors, που δουλεύουν πάνω στον συγκεκριμένο τομέα εδώ και δεκαετίες.
Όπως αναφέρει η Mazda, το μείγμα καυσίμου- αέρα αναφλέγεται μόνο του όταν συμπιέζεται από το πιστόνι στον νέο κινητήρα. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι ο Skyactiv-X συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των βενζινοκινητήρων και των κινητήρων diesel για να αυξήσει την αποδοτικότητα. Σημειώνεται πως, σύμφωνα με το BBC, η Mazda δεν φαίνεται να σκοπεύει να πωλήσει τον κινητήρα σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.