Σχεδόν το σύνολο του επιβατικού κοινού, 95,8%, δηλώνει ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεων με το σύστημα της τηλεματικής, σύμφωνα με έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, με τη συμπλήρωση ενός χρόνου πλήρους του συστήματος σε λεωφορεία και τρόλεϊ.
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι επιβάτες των δημόσιων οδικών συγκοινωνιών παρουσιάζουν πολύ υψηλό βαθμό ικανοποίησης από τις υπηρεσίες της τηλεματικής, τόσο στις στάσεις, όσο και κατά τη διάρκεια της μετάβασής τους.
Υψηλός βαθμός ικανοποίησης των επιβατών, άνω του 90%
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα ικανοποίησης των επιβατών, η οποία διενεργήθηκε από την εταιρεία ΚΑΠΑ Research, τον Μάιο 2017, το 98% των χρηστών των μέσων μεταφοράς δήλωσαν ότι η τηλεματική βοηθά τη συγκοινωνία με τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ να είναι πιο ελκυστική, το 95,8% ότι βελτιώθηκε η ποιότητα των μετακινήσεών τους και το 93,2% των επιβατών δηλώνει ικανοποιημένο από την πληροφόρηση που λαμβάνει για την κίνηση και άφιξη των οχημάτων, μέσω των ειδικών οθονών στις στάσεις.
Λιγότερος χρόνος αναμονής στις στάσεις και αύξηση αισθήματος ασφάλειας Περισσότεροι από 6 στους 10 επιβάτες δήλωσαν ότι η τηλεματική έχει μειώσει τον χρόνο παραμονής τους στις στάσεις (63,5%), ενώ το 65,5% νιώθει περισσότερο σίγουρο για τις ώρες άφιξης των οχημάτων.
Σημαντικό αποτέλεσμα στα οφέλη από την εφαρμογή της τηλεματικής αποτελεί και η τόνωση του αισθήματος ασφάλειας, ιδιαίτερα στις γυναίκες, όπου το 20% δήλωσε ότι με την τηλεματική νιώθει μεγαλύτερη ασφάλεια τα βράδια, δεδομένου ότι μεταβαίνουν στη στάση την ώρα διέλευσης του μέσου.
Όπως επισημαίνει ο ΟΑΣΑ, η επιτυχημένη εφαρμογή της τηλεματικής αποτελεί και ένα σημαντικό στοιχείο για την αύξηση της χρήσης των μέσων μεταφοράς από τους κατοίκους της πόλης, από την στιγμή που το 83,5% των επιβατών δήλωσε ότι θα επηρεάσει θετικά ανθρώπους που δεν κάνουν χρήση των μέσων.
Χρηστικό εργαλείο ενημέρωσης και μέσα στα οχήματα
Η έρευνα κατέδειξε, επίσης, θετικά στοιχεία αποδοχής των επιβατών και στη χρήση της τηλεματικής μέσα στα οχήματα.
Το 78,4% των επιβατών των λεωφορείων κάνουν χρήση των οθονών που βρίσκονται μέσα στα οχήματα, για τον προγραμματισμό της αποβίβασής τους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τα τρόλεϊ ανέρχεται σε 80,5%.
Αντίστοιχα, το 75,3% των επιβατών θεωρούν θετική τη φωνητική αναγγελία των στάσεων μέσα στα οχήματα.
Υψηλό ποσοστό χρήσης της εφαρμογής OASAtelematics Αναφορικά με τη χρήση της ηλεκτρονικής εφαρμογής για κινητά και τάμπλετ, το 50,3% των επιβατών έχουν εγκαταστήσει την εφαρμογή στην συσκευή τους, το 94,4% από αυτούς την χρησιμοποιούν σε τακτική ή καθημερινή βάση, δηλώνοντας την ευκολία χρήσης της (91%) και την αξιοπιστία της (85,9%).
Στο σύστημα της τηλεματικής, το οποίο ξεκίνησε την πλήρη λειτουργία του τον Μάιο του 2016, έχουν ενταχθεί όλες οι λεωφορειακές γραμμές, οι οποίες απεικονίζονται στις 1.000 «έξυπνες στάσεις».
Η εγκατάσταση τηλεματικού εξοπλισμού έχει γίνει σε όλα τα οχήματα που κυκλοφορούν στο δίκτυο, ενώ έχει τεθεί σε εφαρμογή και η υπηρεσία ενημέρωσης των χρηστών μέσω «έξυπνων συσκευών» (κινητά τηλέφωνα, τάμπλετ, ηλεκτρονικοί υπολογιστές), δίνοντας την ευκαιρία για εύκολη και έγκαιρη ενημέρωση των στοιχείων κάθε δρομολογίου και κάθε στάσης.
Η κατασκευή και η λειτουργία του έργου έγινε με μορφή ΣΔΙΤ. Χρηματοδοτείται από τον ιδιωτικό φορέα, με ίδια κεφάλαια και δανεισμό (μέρος δανεισμού μέσω του προγράμματος Jessica) και συγχρηματοδοτείται από τον ΟΑΣΑ, μέσω ΕΣΠΑ και από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική», συγκεκριμένα από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Σύγκλιση».
Ο Όμιλος ΟΑΣΑ, μέσω των θυγατρικών του εταιρειών (ΟΣΥ – Οδικές Συγκοινωνίες και ΣΤΑΣΥ – Σταθερές Συγκοινωνίες) εξυπηρετεί καθημερινά 1.000.000 χρήστες, οι οποίοι πραγματοποιούν 2.500.000 επιβιβάσεις.