Οι κορυφαίες εταιρείες της Σίλικον Βάλεϊ έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα στη διεθνή σκηνή από πολλές χώρες - κάτι που σημαίνει πως η ανάπτυξη διπλωματικών σχέσεων μαζί τους είναι όλο και πιο σημαντική, εκτιμά ο πρώτος εθνικός «πρέσβης τεχνολογίας» στον κόσμο.
Ο Κάσπερ Κλίνγκε επελέγη από το υπουργείο Εξωτερικών της Δανίας για να αναλάβει το πρώτο πόστο «τεχνολογικής διπλωματίας» (techplomacy- αλλιώς, «τεχνοδιπλωματίας») στη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ. Αρμοδιότητά του η δημιουργία σχέσεων ανάμεσα στη χώρα του και εταιρείες όπως το Facebook, η Apple και η Google.
«Θα συνεχίσουμε να επιδιδόμαστε σε παραδοσιακή διπλωματία με χώρες και οργανισμούς, αλλά επίσης πρέπει να αρχίσουμε να εξετάζουμε τι σχέσεις μπορούμε να έχουμε με αυτές τις μεγάλες εταρείες τεχνολογίας» είπε ο Κλίνγκε στο Reuters.
Σκοπός είναι να βοηθηθεί η Δανία να κατανοήσει τις επιπτώσεις των ταχύτατων εξελίξεων στην ψηφιακή διπλωματία, ενώ παράλληλα προωθούνται τα συμφέροντα και οι αξίες της ως χώρας, μέσω ενός διαύλου που θα είναι επωφελής και για τις εταιρείες.
«Αν εξετάσετε την εμπλοκή και τη σημασία αυτών των εταιρειών για όλους μας (θα διαπιστώσετε ότι) πολλές από αυτές έχουν πολύ μεγαλύτερη επιρροή από τα πιο πολλά έθνη» είπε σε μια σειρά σχολίων πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Με τις εταιρείες τεχνολογίας να δέχονται όλο και μεγαλύτερη πίεση να μοιραστούν κρυπτογραφημένες πληροφορίες για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας, ο Κλίνγκε υπογράμμισε ακόμη το ζήτημα των δυνατοτήτων που έχουν μεμονωμένοι εξτρεμιστές ή εξτρεμιστικές οργανώσεις να χρησιμοποιήσουν online πλατφόρμες για τους σκοπούς τους.
«Είδαμε τι συνέβη μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στο Λονδίνο, όταν το Facebook βγήκε μπροστά και είπε πως είναι έτοιμο να συζητήσει πώς θα μπορούσε να αποτραπεί η χρήση του δικτύου του από τρομοκρατικές οργανώσεις για την προώθηση των ενεργειών τους» συμπληρώνει ο Δανός «τεχνοδιπλωμάτης», που αναλαμβάνει καθήκοντα την 1η Σεπτεμβρίου.
Τον Μάιο, στο Facebook επιβλήθηκε πρόστιμο 150.000 ευρώ από την αρμόδια αρχή προστασίας δεδομένων της Γαλλίας επειδή δεν απέτρεψε την απόκτηση δεδομένων των χρηστών του από διαφημιστές. «Αν δείτε τι μας επηρεάζει στις καθημερινές μας ζωές και πόσα δεδομένα μπορούν να έχουν για όλους μας...πρόκειται πραγματικά για παίκτες με επιρροή» είπε σχετικά ο Κλίνγκε.