Η κυβέρνηση αντιμετώπισε εξαρχής τον τουρισμό με ανικανότητα και προχειρότητα, δήλωσε ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στη γενική συνέλευση του ΣΕΤΕ.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το 2015 ο τουρισμός κινήθηκε με την κεκτημένη ταχύτητα των προηγούμενων ετών, αλλά ανεκόπη η δυναμική που υπήρξε και πως το 2016 έγινε ορατή η ανάσχεσή της.
Ειδικά για το 2016 ο κ. Μητσοτάκης είπε ότι οι τουρίστες αυξήθηκαν, αλλά τα έσοδα μειώθηκαν και παρατήρησε ότι «προφανώς κάτι γινόταν λάθος, την ίδια ώρα που χώρες ανταγωνιστικές, όπως η Ισπανία και η Κύπρος έχουν απογειώσει τα έσοδά τους και παρά το γεγονός ότι η διεθνής γεωπολιτική συγκυρία είναι ευνοϊκή για μας».
«Στόχος της Νέας Δημοκρατίας», πρόσθεσε, «είναι να γίνει η Ελλάδα ένα παντοδύναμο Brand στην Ευρώπη». «Για τη Νέα Δημοκρατία αυτό που επείγει είναι η κατάρτιση ενός στρατηγικού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη. Ενός σχεδίου με μακροχρόνιο ορίζοντα», συνέχισε.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, ο πρόεδρος της Ν.Δ. ανέπτυξε πέντε άξονες παρέμβασης:
Προσέλκυση Επενδύσεων: Τα κίνητρα για επενδύσεις και οι ενισχύσεις είναι απαραίτητα για να αντισταθμίσουν τα φορολογικά αντικίνητρα και φυσικά το υψηλότερο χρηματοοικονομικό κόστος που αντιμετωπίζουν οι επενδυτές στην Ελλάδα. Σε αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να διασφαλισθεί η ορθολογικότερη διαχείριση όλων των κονδυλίων και των εργαλείων που διαθέτει το Κράτος για τη στήριξη των επενδυτικών σχεδίων. Δηλαδή, το ΕΣΠΑ, ο Αναπτυξιακός νόμος, το ΕΤΕΑΝ και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων.
Φορολογική Πολιτική: Οι φορολογικοί συντελεστές πρέπει να επιστρέψουν, το ταχύτερο δυνατό, σε ανταγωνιστικά επίπεδα. Δεσμεύθηκε για κατάργηση του φόρου διαμονής στα τουριστικά καταλύματα (θα ισχύσει από 1.1.2018) και για τη σταδιακή αποκλιμάκωση του Φ.Π.Α. στη διαμονή και στην εστίαση, όταν το επιτρέψουν οι δημοσιονομικές συνθήκες. Ακόμη υπενθύμισε ότι αποτελεί κεντρική δέσμευση της Ν.δ. η μείωση του φόρου για όλες τις επιχειρήσεις από το 29% στο 20% μέσα σε δύο χρόνια και η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30% πάλι εντός μίας διετίας.
Χωροταξικός Σχεδιασμός: Η χώρα σήμερα χρειάζεται επειγόντως ένα νέο χωροταξικό σχέδιο, ώστε να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις και να μπορέσει ο τουρισμός να αναπτυχθεί σε ένα πλαίσιο αειφορίας και ασφάλειας δικαίου. «Δεν είναι δυνατόν σημαντικά επενδυτικά σχέδια σήμερα να είναι έωλα και ευάλωτα σε οποιαδήποτε προσφυγή στο ΣτΕ, ακριβώς επειδή δεν υπάρχει οργανωμένος χωροταξικός σχεδιασμός για τον τουρισμό. Βεβαίως, και χρειάζονται συγκεκριμένες χρήσεις γης και σαφείς θεσμικές προϋποθέσεις, που θα διασφαλίζουν στον επενδυτή την απρόσκοπτη πορεία της επένδυσής του», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.
Χαρτοφυλάκιο προϊόντων με προστιθέμενη αξία: Ο πολιτιστικός τουρισμός αποτελεί την μεγαλύτερη ευκαιρία για τη χώρα. Σημαντική ώθηση μπορεί να δώσει και ο συνεδριακός τουρισμός. Ιδιαίτερο βάρος πρέπει να δοθεί φυσικά και στον τουρισμό πόλεων, κάτι το οποίο πρέπει να αναδείξει πρωτίστως την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, αλλά και άλλες πόλεις, λιγότερο γνωστές οι οποίες μπορούν να προωθηθούν με τη λογική των city breaks. Σημασία έχει η στήριξη του θαλάσσιου τουρισμού…
Προβολή και προώθηση τουριστικού προϊόντος: O EΟΤ έχει μία μεγάλη εμπειρία στο ζήτημα αυτό. Πρέπει, όμως, να αλλάξει σημαντικά. Και η στενή συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, μέσω, ενδεχομένως, ενός νέου σχήματος σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, αποκλειστικά για την προβολή της χώρας, δεν μπορεί, για εμένα, παρά να είναι αυτονόητη.