Γιατί η πρωτοβουλία Βelt and Road είναι κάτι περισσότερο από το άθροισμα των μερών της

Δευτέρα, 15 Μαΐου 2017 12:26
UPD:12:33

Η Κίνα αναμένει ότι το εμπόριό της με χώρες που ανήκουν στη «ζώνη» (belt) και στο θαλάσσιο «δρόμο» (road) θα ξεπεράσει τα 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ μέσα στην επόμενη δεκαετία. (Στη φωτογραφία, το Εθνικό Συνεδριακό Κέντρο της Κίνας, όπου πραγματοποιείται το Forum του προγράμματος «Belt and Road».)

A- A A+

Της Natalie Blyth*

* Η Natalie Blyth είναι Global Head of Trade and Receivables Finance της HSBC.

Το εναρκτήριο Forum του προγράμματος Belt and Road, το οποίο ανακοινώθηκε από τον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping στο Νταβός τον περασμένο Ιανουάριο και πραγματοποιείται στις 14 και 15 Μαΐου στο Πεκίνο, έρχεται σε ένα ιστορικό σημείο καμπής της οικονομικής ανάπτυξης. Η Κίνα παρουσιάζει μεγάλα έργα υποδομών προκειμένου να προωθήσει αυτή τη φιλόδοξη πρωτοβουλία, αλλά ο τόνος με τον οποίο οι ηγέτες από ολόκληρο τον κόσμο θα εκφραστούν στον διάλογο για το εμπόριο μπορεί να αποδειχτεί εξίσου σημαντικός.

Το Forum διεξάγεται σε ένα σκηνικό αβεβαιότητας. Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ ανατρέπει τις προηγούμενες πολιτικές της χώρας που αποσκοπούσαν στην προώθηση της παγκόσμιας οικονομικής ολοκλήρωσης. Το Ηνωμένο Βασίλειο προσπαθεί να διαπραγματευτεί τους όρους της νέας του σχέσης με τους εταίρους του στην Ε.Ε. Οι πρόσφατες εκλογές σε αρκετές χώρες σηματοδότησαν μια πολιτική μετατόπιση της παλαιάς τάξης πραγμάτων, στην οποία επικρατούσε το δίλημμα μεταξύ Αριστεράς και Δεξιάς προς το δίλημμα μεταξύ εθνικιστικών έναντι διεθνιστών.

Και όσο οι πολιτικοί και οι διαπραγματευτές αγωνίζονται για τους νέους όρους της σχέσης τους, το εμπόριο εξελίσσεται επίσης. Οι ψηφιακές καινοτομίες, καθώς και οι εξελίξεις στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας δημιουργούν ευκαιρίες ανοίγοντας νέες αγορές για τις επιχειρήσεις και ανατρέπουν τα βαθιά εδραιωμένα μοντέλα λειτουργίας τους.

Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή