Bosch: Σωτήρια συστήματα υποβοήθησης

Ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόματη οδήγηση, πέδηση και στάθμευση
Πέμπτη, 18 Μαΐου 2017 09:32
UPD:09:32
Ralf Groemminger
A- A A+

Από την έντυπη έκδοση

Πολλά νέα οχήματα στη Γερμανία ήδη φρενάρουν αυτόματα, σύμφωνα με αξιολόγηση των στατιστικών στοιχείων κυκλοφορίας οχημάτων του 2015 από την Bosch. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα διαθέτει σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης, που προλαμβάνει τα ατυχήματα και ακινητοποιεί το όχημα σε περίπτωση σύγκρουσης.

Το προσαρμοζόμενο cruise control (ACC) είναι επίσης πολύ γνωστό στο αγοραστικό κοινό αυτοκινήτων. Ήδη από το 2015 εντοπίστηκε στο 11% των νέων οχημάτων. Τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης -από τους αισθητήρες μέχρι τα συστήματα διεύθυνσης- καθιστούν ευκολότερη τη στάθμευση σε ποσοστό 50% των νέων ταξινομήσεων στη Γερμανία. Το 16% των νέων αυτοκινήτων διαθέτει σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας, ενώ το 11% διαθέτει σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης.

Τόσο στη Γερμανία όσο και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες το σύστημα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης κερδίζει έδαφος. Το 2015 το 32% των νέων ταξινομήσεων στην Ολλανδία ήταν αυτοκίνητα εξοπλισμένα με το εν λόγω σύστημα.

Το ποσοστό αυτό ήταν 30% στο Βέλγιο, 16% στην Ισπανία και 21% στη Μεγάλη Βρετανία. Ένας λόγος για την ευρεία δημοτικότητα του συστήματος είναι ο οργανισμός αξιολόγησης Euro NCAP.

Αυτό το είδος υποβοήθησης είναι απαραίτητο για να ληφθεί η υψηλότερη βαθμολογία των πέντε αστέρων στις δοκιμές ασφαλείας οχημάτων που διεξάγει ο οργανισμός.

Μόνο στη Γερμανία, σύμφωνα με έρευνα της Bosch, θα μπορούσε να αποφευχθεί έως και το 72% του συνόλου των οπίσθιων συγκρούσεων, εάν όλα τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα με το συγκεκριμένο σύστημα. Στην Bosch περίπου 3.000 προγραμματιστές εργάζονται ήδη σε νέα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και κατ’ επέκταση στην αυτοματοποιημένη οδήγηση και στάθμευση.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή