Τον μεγαλύτερο αριθμό αναφορών από την ίδρυσή του και υπερδιπλάσιο από την αρχή της κρίσης δέχτηκε το 2016 ο Συνήγορος του Καταναλωτή που ωστόσο πέτυχε ποσοστό επίλυσης πάνω από 82,53%, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς κανένα κόστος για τα εμπλεκόμενα μέρη.
Αυτό ανέφερε ο Συνήγορος Λευτέρης Ζαγορίτης, παραδίδοντας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο, την Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2016. Στη συνάντηση παρέστησαν η αναπληρώτρια Συνήγορος και Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη και η βοηθός Συνήγορος, Βασιλική Μπώλου.
Σύμφωνα με τον κ. Ζαγορίτη το 2016 ήταν χρονιά που σηματοδότησε νέους δρόμους στη διαμεσολάβηση: Τέθηκε σε ισχύ ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας, η παρακολούθηση της τήρησης του οποίου ανατέθηκε στον Συνήγορο του Καταναλωτή και, παράλληλα, άρχισε η εφαρμογή της ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών, εγχώριων και διασυνοριακών, μέσω της ευρωπαϊκής πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αυτής, ο Συνήγορος του Καταναλωτή πέτυχε την επίλυση όλων των υποθέσεων που του διαβιβάσθηκαν, στη συντριπτική πλειοψηφία τους υπέρ των καταναλωτών, με μέσο χρόνο ολοκλήρωσής της τις 48 ημέρες.
Πηγή: ΑΜΠΕ