Από την έντυπη έκδοση
Του Γιώργου Χατζηλίδη
[email protected]
Έχοντας δημιουργήσει μια έξυπνη πλατφόρμα μαζικής αποστολής και διαχείρισης μηνυμάτων που συνδυάζει πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας (sms, email, viber, facebook κ.ά.), η Apifon ενισχύει χρόνο με τον χρόνο τη φήμη της κεντρίζοντας το ενδιαφέρον κολοσσών, όπως η Google και η Yahoo.
Η πρώτη επαφή του 28χρονου σήμερα Κωνσταντίνου Στρουμπάκη με τους υπολογιστές ήταν σχετικά συνηθισμένη, έγινε στα οκτώ του χρόνια με το θρυλικό «ποδοσφαιράκι» FIFA 96. Αυτό που δεν είναι συνηθισμένο είναι ότι έξι χρόνια μετά, σε ηλικία μόλις 14 ετών, έγραψε τον πρώτο του κώδικα προγραμματισμού δημιουργώντας το δικό του video game, ένα «φιδάκι». Όπως και ότι έναν χρόνο αργότερα, στα 15 του, σχεδίασε την πρώτη του εμπορική ιστοσελίδα, ένα e-shop.
Στα δύο-τρία χρόνια που ακολούθησαν, στα χρόνια του Λυκείου, ενώ οι συνομήλικοί του προετοιμάζονταν για τις πανελλήνιες εξετάσεις, αυτός είχε ήδη αναπτύξει επαγγελματική δραστηριότητα παρέχοντας σε διάφορες εταιρείες υπηρεσίες web technologies και συγκεκριμένα δημιουργώντας εταιρικές ιστοσελίδες και e-shops. Κι όλα αυτά κατ’ ουσίαν αυτοδίδακτος, καθώς το μοναδικό του εφόδιο ήταν οι βασικές γνώσεις στις γλώσσες προγραμματισμού που έλαβε σε ηλικία 12 ετών, σε ένα φροντιστήριο στη γειτονιά του, στην Περαία Θεσσαλονίκης.
Πέρασε, βέβαια, στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του ΤΕΙ Σερρών, αλλά δεν ολοκλήρωσε ποτέ τις σπουδές του, καθώς είχε αποφασίσει να συνεχίσει στον δρόμο της επαγγελματικής ενασχόλησης με την πληροφορική. Και σήμερα μπορεί να δηλώνει δικαιωμένος γιατί ο δρόμος αυτός οδήγησε στη δημιουργία της Apifon, της καινοτόμου εταιρείας messaging από τη Θεσσαλονίκη που σήμερα συνεργάζεται -μεταξύ πολλών άλλων γνωστών εταιρειών- με τη διεθνώς διαδεδομένη πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων και αρχείων Viber, ενώ βρίσκεται σε συνομιλίες για συνεργασία με τους κολοσσούς της τεχνολογίας και του διαδικτύου Google και Yahoo.
Η Apifon δραστηριοποιείται στον χώρο του Enterprise Multichannel Messaging, έχοντας δημιουργήσει μια έξυπνη πλατφόρμα μαζικής αποστολής και διαχείρισης μηνυμάτων που συνδυάζει πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας (sms, email, viber, facebook κ.ά.), επιτυγχάνοντας βελτιστοποιημένες και στοχευμένες καμπάνιες στο επίπεδο τόσο του μάρκετινγκ όσο και της παροχής πληροφορίας. Παρά την εγχώρια κρίση, η εξέλιξη της εταιρείας ήταν ραγδαία, καθώς από τους τρεις-τέσσερις συνεργάτες και έναν τζίρο της τάξης των 100 χιλ. ευρώ το 2012, κατάφερε να εκτινάξει τις πωλήσεις της στις 800 χιλ. ευρώ το 2014 και στα 2 εκατ. ευρώ το 2016. Με έδρα σταθερά στη Θεσσαλονίκη, απασχολεί πλέον 26 εργαζόμενους, οι πελάτες της πλησιάζουν τους 1.000 και το 30% του τζίρου της προέρχεται πια από το εξωτερικό (Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Ρουμανία). «Η ανάπτυξη της εταιρείας ήταν εξ ολοκλήρου οργανική, δεν λάβαμε καμία χρηματοδότηση. Μέσα στο 2016 ενταχθήκαμε στο πρόγραμμα νεανικής επιχειρηματικότητας του ΕΣΠΑ και αναμένουμε. Το ξεκίνημά μας ήταν δύσκολο, καθώς έπρεπε να επιτελώ προσωπικά πολλούς ρόλους ταυτόχρονα, του προγραμματιστή, του πωλητή ακόμα και του... γραμματέα. Τελικά, όμως, αποδεικνύεται ότι η επιμονή άξιζε τον κόπο», αναφέρει στο «ΜΜ» ο κ. Στρουμπάκης.
Μάλιστα, προ ολίγων ημερών η Apifon έκανε την πρώτη στην Ελλάδα αποστολή εταιρικής καμπάνιας μέσω Viber και SMS ταυτόχρονα, για λογαριασμό γνωστής αλυσίδας επίπλων. Όπως εξηγεί ο κ. Στρουμπάκης, η Apifon έχει αναπτύξει μια πρωτοποριακή πλατφόρμα, η οποία επιτρέπει στις εταιρείες που θέλουν να επικοινωνούν με τους πελάτες τους την αποστολή μηνυμάτων Viber με άμεση αναδρομολόγηση σε SMS, σε περίπτωση που ο παραλήπτης δεν είναι Viber χρήστης. Έτσι, οι επιχειρήσεις έχουν καλύτερη επικοινωνία με τους πελάτες τους, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος των αποστολών τους.
Ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης
Συνομιλίες με Google και Yahoo Όπως αναφέρει ο Κωνσταντίνος Στρουμπάκης, η επόμενη μεγάλη πρόκληση για την Apifon, που έχει αναδειχθεί National Champion στην κατηγορία «Καινοτομία» των European Business Awards 2016-2017, είναι η ευόδωση των συζητήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη για την ανάπτυξη συνεργασίας με τη Google και τη Yahoo. Ενδεικτικό των προοπτικών που ανοίγονται για την εταιρεία της Θεσσαλονίκης είναι ότι βρίσκεται μέσα στη μικρή ομάδα επιχειρήσεων και προγραμματιστών που έχει επιλέξει η Google για να εξελίξει και να διευρύνει τις δυνατότητες του messaging.