Καραμανλής: Στόχος η διαμόρφωση εθνικής πολιτικής στην Παιδεία

Αρχισε ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία
Παρασκευή, 21 Ιανουαρίου 2005 12:17

A- A A+

Αρχισε σήμερα το πρωί, στο Ζάππειο Μέγαρο, ο εθνικός διάλογος για την Παιδεία, παρουσία του Πρωθυπουργού, αρχηγών κομμάτων, εκπροσώπων των Πανεπιστημίων, των ΤΕΙ και κοινωνικών φορέων.

Στην ατζέντα του διαλόγου μεταξύ άλλων περιλαμβάνονται το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, η θεσμοθέτηση για τη διασφάλιση της ποιότητας της Ανώτατης Παιδείας, η Μετεξέλιξη Τεχνικών Επαγγελματικών Εκπαιδευτηρίων, τα Επαγγελματικά Δικαιώματα αποφοίτων Πανεπιστημίων και ΤΕΙ κ.α..

Στην ομιλία του ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι «σήμερα κάνουμε ένα καινούριο ξεκίνημα διαλόγου, για την Παιδεία και τον Πολιτισμό. Στόχος, υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής είναι η διαμόρφωση μιας πραγματικά εθνικής πολιτικής.

«Στόχος μας», τόνισε ο Πρωθυπουργός, «είναι να εξασφαλίσουμε υψηλού επιπέδου Παιδεία για όλες τις νέες και όλους τους νέους. Να επενδύσουμε όλοι μαζί στο ανθρώπινο κεφάλαιο της Πατρίδας μας, τον Πολιτισμό, την Παιδεία, τις νέες τεχνολογίες».

Όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής, καλών προθέσεων προσπάθειες στην Παιδεία έχουν γίνει στο παρελθόν, αλλά προσέκρουαν σχεδόν πάντα στο φαινόμενο της ασυνέχειας. Για να είναι, όμως, βιώσιμο και αποτελεσματικό ένα εκπαιδευτικό σύστημα, σημείωσε ο Πρωθυπουργός, πρέπει να χαρακτηρίζεται από τα στοιχεία της συνέπειας, της συνέχειας, της σταθερότητας, της μακροπρόθεσμης προοπτικής.

Ο Πρωθυπουργός κάλεσε όλους να συμβάλλουν ώστε «να δημιουργήσουμε το ελληνικό σχολείο του μέλλοντος». «Είναι η ώρα», είπε, «να κτίσουμε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα της Νέας Εποχής. Με εκσυγχρονισμό των δομών και των υποδομών του. Με αξιολόγηση του παραγόμενου έργου σε όλα τα επίπεδα. Με ενίσχυση της θέσης και του κύρους του εκπαιδευτικού κόσμου», τονίζοντας ότι κεντρικός στόχος είναι η ποιότητα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ο κ. Καραμανλής πρόσθεσε πως η αρχή πρέπει να γίνει από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και ανέφερε ενδεικτικά :

- Την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, έτσι ώστε να αποκτήσουν περισσότερη ελευθερία για μακροχρόνιο προγραμματισμό και ευελιξία στην οικονομική διαχείρισή τους. Να αποκτήσουν αυτονομία με διαφάνεια.

- Την αξιολόγηση ως εργαλείο για τη βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και όλων των δραστηριοτήτων τους.

- Την πιστοποίηση των πανεπιστημιακών μονάδων.

- Την κινητικότητα στον ευρωπαϊκό χώρο και την αναγνώριση πτυχίων.

- Τα ευρωπαϊκά διαπανεπιστημιακά προγράμματα σπουδών.

- Τη συμμετοχή των Ιδρυμάτων, σε δίκτυα ευρωπαϊκών συνεργασιών.

- Την ενίσχυση του θεσμού των Γραφείων Σταδιοδρομίας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Επίσης, έθεσε στο τραπέζι του διαλόγου, ζητήματα όπως:

- Η επέκταση της υποχρεωτικής φοίτησης από τα εννέα (9) στα δώδεκα (12) χρόνια.

- Η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, σε όλες τις βαθμίδες.

- Τα ζητήματα που αφορούν στη δια βίου εκπαίδευση.

- Η θέσπιση γενικών αρχών λειτουργίας του συστήματος, ώστε να διασφαλίζεται η σταθερότητα, η ευελιξία, η ανάπτυξη αυτενέργειας, η παιδευτική αυτονομία κάθε βαθμίδας εκπαίδευσης.

Τέλος, ο Πρωθυπουργός τόνισε την ανάγκη –αναδεικνύοντας τη ως πρωταρχικό στόχο- σύνδεσης της Ανώτερης και Ανώτατης εκπαίδευσης με την παραγωγική διαδικασία και την αγορά εργασίας, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία νέων και καλύτερα αμειβόμενων θέσεων εργασίας, την αντιμετώπιση της ανεργίας, την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής, τη βελτίωση της ποιότητας ζωής.

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή