Είτε κάποιοι το θέλουν είτε όχι το κλείσιμο της αξιολόγησης είναι πάρα πολύ κοντά, τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης της Σήραγγας των Τεμπών και του τμήματος Μαλιακός-Κλειδί του Αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι), στο νότιο μέτωπο της σήραγγας Τ2.
Όπως είπε, εχουμε διανύσει έναν πολύ δύσκολο δρόμο, είμαστε στα τελευταία μέτρα αυτής της ανηφόρας και δεν θα κάνουμε πίσω στα τελευταία μέτρα. «Είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε τους κόπους του ελληνικού λαού, να μην αφήσουμε κανέναν να παίζει παιχνίδια σε βάρος της οικονομίας» σημείωσε.
«Τα παιχνίδια των καθυστερήσεων τελειώνουν εδώ»
Πρόσθεσε πως «το κλείσιμο της δύσκολης αυτής συγκυρίας θα σηματοδοτηθεί και από το επικείμενο κλείσιμο της αξιολόγησης», σημειώνοντας πως «τα παιχνίδια των καθυστερήσεων τελειώνουν εδώ και μέσα στον Απρίλιο τελειώνουν και οι ατέρμονες συζητήσεις και καθυστερήσεις για τα αναγκαία μέτρα απομείωσης τους χρέους».
«Η Ελλάδα κατακτά μια συνολική συμφωνία»
Όπως είπε, η Ελλάδα επιτέλους κατακτά μια συνολική συμφωνία που της ανοίγει τον δρόμο για την έξοδο από τα προγράμματα οικονομικής επιτροπίας και παρά τις Κασσάνδρες ανακτά τη δύναμη να σταθεί στα πόδια της. Σύμφωνα με τον κ. Τσίπρα, αυτό είναι το μήνυμα που δίνεται σήμερα, μέσα από την ολοκλήρωση ενός έργου που πολλοί, όπως ανέφερε, πίστεψαν ότι δεν θα τελειώσει ποτέ. Διεμήνυσε πως «κανείς δεν θα μας εμποδίσει να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση».
«Παρακάμπτεται το πιο επικίνδυνο τμήμα της σύνδεσης Αθήνας - Θεσσαλονίκης»
Κατά την έναρξη της ομιλίας του σημείωσε πως το πέρασμα των Τεμπών αντικαθίσταται από έναν σύγχρονο δρόμο.
Όπως είπε, πρόκειται για ένα έργο που λίγοι πίστεψαν ότι θα τελειώσει, συντομεύει κατά 20 λεπτά τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη και ολοκληρώνει τον οδικό άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, που οι εργασίες του ξεκίνησαν πριν από 70 χρόνια
Πρόσθεσε ότι παρακάμπεται ίσως το πιο επικίνδυνο τμήμα της οδικής σύνδεσης μεταξύ των δύο πόλεων, το περάσμα των Τεμπών, ενώ έκανε γνωστό ότι στη συμφωνία Δημοσίου - παραχωρησιούχου προβλέπεται η ελεύθερη πρόβαση ΑΜΕΑ χωρίς διόδια, σε όλο το μήκος του δρόμου.
Τα έργα αυτά ανήκουν σε έναν και μοναδικό ιδιοκτήτη, στον ελληνικό λαό, στον οποίο σήμερα τα παραδίδουμε, δεν διεκδικεί η κυβέρνηση την πατρότητα τους, αλλά το δίκιο ότι κατάφερε να ξεμπλέξει ένα κουβάρι εμπλοκών και δυσκολιών μέσα από δύσκολη διαπραγμάτευση, πρόσθεσε.
«Την επόμενη εβδομάδα στην κυκλοφορία η Ολυμπία Οδός»
Ο κ. Τσίπρας ανέφερε ότι βαίνουμε στην ολοκληρωση ολων των οδικών αξόνων, που δημιουργούν, όπως είπε, μια εικόνα πολύ πιο σύγχρονη για τη χώρα.
Ειδικότερα ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα δοθεί στην κυκλοφορία η Ολυμπία οδός και θα ακολουθήσει η παράδοση της Ιονίας οδού και της Ε65.
«Κληρονομήσαμε βαλτωμένα έργα και τα τελειώσαμε»
Ο κ. Τσίπρας έστρεψε τα πυρά του στην προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας πως με ευθύνη της είχαν βαλτώσει τα έργα των αυτοκινητοδρόμων.
«Τον Γενάρη του 2015 δεν παραλάβαμε μονάχα άδεια ταμεία, κληρονομήσαμε και μια απειλή, την απειλή της ολοκληρωτικής τελμάτωσης των μεγάλων έργων που είχαν βαλτώσει πάνω από 3 χρόνια πριν», τόνισε.
Είπε ακόμη ότι υπήρχε η απειλή η χώρα να αναγκαστεί να επιστρέψει τις χρηματοδοτήσεις στην ΕΕ και να πληρώσει δυσβάσταχτα ποσά και αποζημιώσεις σε κατασκευαστές και παραχωρησιούχους, αν τα έργα δεν τελείωναν μέχρι την άνοιξη του 2007.
Όπως ανέφερε, το συνολικό ποσό που θα έφευγε σε αυτήν την περίπτωση από τα δημόσια ταμεία θα ήταν 8,5 δισ. ευρώ, ενώ οι απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για να ξεκινήσουν τα έργα ήταν 1,25 δισ.
«Κάτω από μια διαπραγμάτευση που κράτησε πολύ χρόνο και με την απειλή της οικονομικής ασφυξίας καταφέραμε να φτάσουμε σε συμφωνία που μείωσε τις απαιτήσεις για αποζημιώσεις. Καταφέραμε να βρούμε τη δυνατότητα χρηματοδότησης, ώστε να ξαναξεκινήσουν τα έργα», συνέχισε.
Κατά τον Πρωθυπουργό, δεν υπήρχε ούτε καλύτερη τεχνική κατάρτιση, ούτε η κυβέρνηση είχε μεταφυσικές δυνάμεις που πέτυχε αυτό το κατόρθωμα.
«Είχαμε», πρόσθεσε, «την πολιτική βούληση να διαπραγματευτούμε σκληρά με παραχωρησιούχους, κατασκευαστές και ξένες τράπεζες […] Να βάλουμε το μαχαίρι στον λαιμό και στην άλλη πλευρά».
Στο σημείο αυτό υποστήριξε ότι «η τελική επιλογή των κατασκευαστών ήταν η ορθότερη δυνατή και για το δημόσιο και για τον λαό».
«Φτάσαμε σε λύση συμβιβασμού κατά 765 εκατ. ευρώ λιγότερα για το ελληνικό δημόσιο και με τη δυνατότητα οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες να ολοκληρώσουν τα έργα», συμπλήρωσε.