Στην κυκλοφορία ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού «Κομοτηνή - Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα»

Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017 17:06
UPD:17:18
EUROKINISSI/ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ

Η κατασκευή του άρχισε στις 20/07/2007 όσον αφορά την πρώτη σύμβαση και αποδόθηκε στην κυκλοφορία στις 09/092013 και όσον αφορά τη 2η σύμβαση άρχισε την 20/04/2015 και αποδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία. Χρηματοδοτήθηκε από το Γ’ ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ και Εθνικούς Πόρους (φωτ. αρχείου). 

A- A A+

Στην κυκλοφορία παραδόθηκε ολοκληρωμένος ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού Κομοτηνή - Νυμφαία - Ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Παραδίδοντας το τελευταίο τμήμα του δρόμου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης επισήμανε πως αναβαθμίζεται η σύνδεση της Β. Ελλάδας με τη Βουλγαρία και τις άλλες βαλκανικές χώρες και πως ενισχύεται η εθνική στρατηγική στον τομέα των Μεταφορών. 

Ειδικότερα ανέφερε πως η κατασκευή του δρόμου συμβάλλει στην αύξηση της προσπελασιμότητας των περιοχών από όπου διέρχεται και την ανάπτυξή τους.

Το μήκος όλης της οδού είναι 22,5 χλμ, η ταχύτητα μελέτης 80km/h, με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση + ΛΕΑ. Υπάρχουν δύο ισόπεδοι κόμβοι, ένας ανισόπεδος και δύο ΧΣΑ, σήραγγες συνολικού μήκους 1,7  χλμ, μία γέφυρα, τέσσερις κάτω διαβάσεις και δύο άνω.

Το έργο ολοκληρώθηκε μέσω δύο εργολαβιών και η συνολική δαπάνη του έργου ήταν 90.443,743,31 (με ΦΠΑ) + 13.141,351,00 (με ΦΠΑ)=103.585,094,31.

Η κατασκευή του άρχισε στις 20/07/2007 όσον αφορά την πρώτη σύμβαση και αποδόθηκε στην κυκλοφορία στις 09/092013 και όσον αφορά τη 2η σύμβαση άρχισε την 20/04/2015 και αποδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία. Χρηματοδοτήθηκε από το Γ’ ΚΠΣ, το ΕΣΠΑ και Εθνικούς Πόρους». 

Ανακοίνωσε ακόμη ότι τον Αύγουστο του 2017 ολοκληρώνεται το βόρειο τμήμα του κάθετου άξονα Αρδάνιο – Ορμένιο –Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα και το 2018 παραδίδεται ο άξονας στο σύνολο του, καθώς και ότι δημοπρατείται άμεσα και ο άξονας Ξάνθη – Εχινος – Ελληνοβουργαρικά  Σύνορα.

Στις ερωτήσεις των δημοσιογράφων που αφορούν την εγκατάσταση και άλλων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, ο κ. Σπίρτζης ήταν κατηγορηματικός: «Να ρωτήσετε αυτούς που έβγαλαν τις συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων χωρίς κοινωνικά κριτήρια. Κι αυτούς που έκαναν την Εγνατία και δεν έβαλαν 15 χρόνια τα διόδια που έπρεπε να βάλουν, χωρίς συνδέσεις σε καμία τουριστική περιοχή, σε καμία βιομηχανική περιοχή σε καμία πόλη από αυτές που όφειλαν να κάνουν τις συνδέσεις. Με αποτέλεσμα, ένα τεράστιο κόστος να το πληρώνει όλος ο ελληνικός ο λαός και όχι αυτοί που έπρεπε να το πληρώνουν».

Ανέφερε ακόμα ότι η δική του εισήγηση είναι, «σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους να μπουν αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια, με συγκεκριμένες προβλέψεις για τις τοπικές κοινωνίες και για τους πολίτες που ανήκουν σε ιδιαίτερες κατηγορίες και χρειάζεται να τους στηρίξουμε».

Ερωτηθείς για την απαγόρευση της διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων εξήγησε ότι ο περιορισμός αυτός δεν προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά από σχετική συμφωνία που είναι σε ισχύ με τη Βουλγαρία. Σημείωσε ότι κατόπιν επικοινωνίας που θα έχει άμεσα τον ομόλογό του υπουργό στη Βουλγαρία, θεωρεί, ότι «αυτοί οι περιορισμοί θα αρθούν, γιατί το έργο και ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να σηκώνει βαριά οχήματα. Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουμε τέτοιες μετακινήσεις».

Προτεινόμενα για εσάς



Δημοφιλή