Τον Σεπτέμβριο του 2015, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen παραδέχτηκε ότι τοποθέτησε ειδικές συσκευές σε 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα κινητήρων ντίζελ που πωλήθηκαν μεταξύ 2008 και 2015, προκειμένου να περάσουν τα τεστ εκπομπών, ενώ στην πραγματικότητα παρήγαγαν κατά μέσο όρο ρύπους οξειδίων του αζώτου τέσσερις φορές πάνω από το ευρωπαϊκό όριο ασφαλείας.
Παρά το ότι η Volkswagen απέσυρε πολλά αυτοκίνητα τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αμερική, ερευνητική ομάδα από το ΜΙΤ και άλλα ινστιτούτα ανακάλυψε ότι οι καθ’ υπέρβαση εκπομπές έχουν ήδη αντίκτυπο στη δημόσια υγεία. Η ομάδα, κατά το παρελθόν, εκτίμησε ότι οι εκπομπές από 482.000 τέτοια οχήματα στις ΗΠΑ θα προκαλέσουν περίπου 60 πρόωρους θανάτους στη χώρα.
Τώρα, οι ερευνητές εξέτασαν τον αντίκτυπο από 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα του ομίλου Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat) που πωλήθηκαν στη Γερμανία, και ανακάλυψαν ότι υπάρχουν ήδη αρνητικές επιπτώσεις, όχι μόνο στη Γερμανία αλλά σε όλη την Ευρώπη.
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι 1.200 άνθρωποι στην Ευρώπη θα πεθάνουν πρόωρα, χάνοντας έως και μία δεκαετία της ζωής τους, ως αποτέλεσμα των υπερβατικών εκπομπών μεταξύ 2008 και 2015 από τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Γερμανία. Από αυτούς τους πρόωρους θανάτους, οι 500 κατά πάσα πιθανότητα θα συμβούν στη Γερμανία, γεγονός που σημαίνει ότι πάνω από το 60% της πρόωρης θνησιμότητας από τα αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στη Γερμανία, θα συμβεί σε γειτονικές χώρες, κυρίως την Πολωνία, τη Γαλλία και την Τσεχία.
Αν η Volkswagen ανακαλέσει και μετατρέψει τα οχήματα ώστε να πληρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα μέχρι το τέλος του 2017, αυτό θα αποτρέψει 2.600 επιπλέον πρόωρους θανάτους, ή 29.000 χαμένα χρόνια ζωής, καθώς και 4,1 δισεκατομμύρια ευρώ κόστους υγείας, αναφέρει η έρευνα.