Το YouTube πρόκειται να καταργήσει από το 2018 τα διαφημιστικά βίντεο των 30 δευτερολέπτων τα οποία ο χρήστης δεν έχει τη δυνατότητα να «προσπεράσει» (skip).
Η Google επιβεβαίωσε τα σχέδιά της αυτά στο πρόγραμμα Newsround του BBC, υποστηρίζοντας πως σκοπός της είναι η επικέντρωση σε formats που «λειτουργούν καλά τόσο για χρήστες όσο και για διαφημιστές».
Οι μεγάλες, μη προσπελάσιμες διαφημίσεις θεωρούνται ενοχλητικές από πολλούς χρήστες, και η Google έχει παρουσιάσει νέα, πιο «φιλικά» formats. Ένα πρακτορείο ανέφερε πως η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει τη διαφορά μεταξύ του online video και των «γραμμικών», συμβατικών τηλεοπτικών υπηρεσιών. «Η διαφήμιση των 30 δευτερολέπτων είναι κατάλοιπο του καιρού της τηλεόρασης» είπε σχετικά ο Γουΐλ Σμάιθ, επικεφαλής media της Agenda21. «Πρόκειται για μια καθιερωμένη τηλεοπτική μονάδα που μεταφέρθηκε online, αλλά δεν είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος διαφήμισης».
«Αυτό θα ενθαρρύνει τους διαφημιστές να είναι πιο δημιουργικοί για τον τρόπο που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα τους» σημείωσε, προσθέτοντας πως το μοντέλο των προσπελάσιμων διαφημίσεων είναι καλύτερο για όλους, καθώς οι θεατές δεν αναγκάζονται να παρακολουθήσουν υποχρεωτικά τη διαφήμιση, ενώ οι διαφημιστές δεν πληρώνουν εάν η διαφήμιστη προσπελαστεί.