Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
H γαλλική σχολή του αυτοκινήτου διακρινόταν ανέκαθεν, εκτός των άλλων, για τις σχεδιαστικές αναζητήσεις, την τόλμη, ακόμη και το εντελώς ανατρεπτικό. Η διεθνής έκθεση Retromobile στο Παρίσι αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στον χώρο του κλασικού αυτοκινήτου.
Renault Reinastella (1932)
Με μια σειρά μοντέλων από το παρελθόν, αλλά και το εντυπωσιακό Renault Trezor, το οποίο πρόσφατα απέσπασε τον τίτλο του πιο όμορφου πρωτοτύπου για το 2016, η Renault απέδειξε στη φετινή διοργάνωση (8-12 Φεβρουαρίου) ότι το επιτυχημένο design διαχρονικά αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικά της μάρκας.
Renault VGS Cabriolet (1932)
Μια λεπτομέρεια, μάλιστα, ένα μικρό αστέρι κρυμμένο στη βάση του πίσω σήματος του Trezor, αποτελεί τον σύνδεσμο με το παρελθόν.
Το αστέρι (πολύ διαφορετικό, βεβαίως, από εκείνο της Mercedes) ήταν το έμβλημα ενός προπολεμικού μοντέλου της Renault με το όνομα Reinastella, ενώ αποτέλεσε την υπογραφή και στη σειρά πολυτελών μοντέλων Stella που βοήθησαν τη μάρκα να ενισχύσει περαιτέρω τη φήμη της.
Τα μοντέλα που έλαμψαν στην έκθεση, από την ιστορία της Renault, υπήρξαν αυτοκίνητα-θρύλοι, όπως ακριβώς η Reinastella του 1932, που έφερε επανάσταση στον τεχνολογικό τομέα, το Viva Grand Sport Cabriolet, επίσης της ίδιας χρονολογίας, με τον προηγμένο αεροδυναμικό σχεδιασμό, το θρυλικό Renault 5 Turbo του 1982 (πολλοί το θυμόμαστε και τα αναπολούμε), αλλά και το πρωτότυπο Laguna (1990), το οποίο χάρη στις αναλογίες του και τα περίεργα στιλιστικά στοιχεία (π.χ. απουσία παρμπρίζ) συνδέει σχεδιαστικά το παρελθόν με το μέλλον της μάρκας.