του Μάκη Συνοδινού
Καθημερινό φαινόμενο τείνουν να γίνουν οι επιθέσεις αγνώστων κατά των νέων ακυρωτικών μηχανημάτων που έχουν τοποθετηθεί σε λεωφορεία, τρόλεϊ και σταθμούς σταθερής τροχιάς.
Τους τελευταίους έναν - δυο μήνες οι περιπτώσεις αρπαγών ακυρωτικών μηχανημάτων, βανδαλισμών ή ακόμη και ολικής καταστροφής φτάνουν τις 100, σύμφωνα με τον πρόεδρο των τεχνικών ΟΑΣΑ - ΟΣΥ Αποστόλη Ραυτόπουλο, ο οποίος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου τόσο στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη όσο και στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα.
«Ζούμε σε ένα αναρχοκρατούμενο κράτος που δεν υπάρχει καμία ασφάλεια ούτε για τον πολίτη, ούτε τον επιβάτη, ούτε τον οδηγό. Κυρίως οι οδηγοί που είναι έρμαια στις ορέξεις του καθενός», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Ραυτόπουλος, ο οποίος εκφράζει την ανησυχία του ότι αν αν δεν δοθούν λύσεις άμεσα από την πολιτεία, θα απαξιωθούν σε τέτοιο σημείο τα μέσα μεταφοράς που οι επιβάτες θα φοβούνται να τα χρησιμοποιούν.
Ο βανδαλισμός κοστίζει
Μεγάλο φαίνεται ότι είναι το κόστος των ακυρωτικών μηχανημάτων που καταστρέφονται και ξανατοποθετούνται.
Περίπου 1.100 ευρώ κοστίζει μόνο η αγορά ενός ακυρωτικού μηχανήματος που τοποθετείται σε λεωφορεία και τρόλεϊ, ενώ λίγο περισσότερο κοστίζει το ακυρωτικό που τοποθετείται στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς. Συν τα διαφυγόντα έσοδα τις ημέρες απόσυρσης του λεωφορείου ή τρόλεϊ, ώστε να γίνει η επισκευή και η τοποθέτηση των ακυρωτικών μηχανημάτων.