Της Λέττας Καλαμαρά
[email protected]
Την πολιτική της που διέπει τα είδη διαφημίσεων που επιτρέπονται με στόχο να προστατευτούν οι χρήστες από αποπροσανατολιστικές, ακατάλληλες ή κακόβουλες διαφημίσεις διευρύνει η Google.
Όπως τονίζεται από την εταιρεία μέσα στο 2016 κατέβασε 1,7 δισεκατομμύρια διαφημίσεις που παραβίασαν την πολιτική της για τις διαφημίσεις, πάνω από τον διπλό αριθμό ψευδών διαφημίσεων που αφαίρεσε το 2015.
Αναλυτικά το 2016, τα συστήματα της Google εντόπισαν και απενεργοποίησαν στο σύνολο 112 εκατομμύρια διαφημίσεις “trick to click”, 6 φορές περισσότερο απ’ ότι το 2015. Απενεργοποιήθηκαν πάνω από 68 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικές με την περίθαλψη κατά πολύ περισσότερες από τις 12,5 εκατομμύρια το 2015. Κατέβηκαν πάνω από 17 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις για παραβιάσεις σχετικά με τυχερά παιχνίδια. Κατέβηκαν περίπου 80 εκατομμύρια ψευδείς διαφημίσεις που στόχευαν να εξαπατήσουν, να παραπλανήσουν και αναστατώσουν τους χρήστες.
Απενεργοποιήθηκαν πάνω από 23.000 self-clicking διαφημίσεις στις πλατφόρμες της εταιρείας μια μεγάλη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αφαιρέθηκαν σχεδόν 7 εκατομμύρια κακές διαφημίσεις που επιχειρούσαν να ξεγελάσουν τα συστήματα εντοπισμού. Ανεστάλησαν πάνω από 1.300 λογαριασμούς για tabloid cloaking.
Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016, αναθεώρησε 550 ιστοσελίδες που ήταν ύποπτες για διαστρέβλωση περιεχομένου στους χρήστες, συμπεριλαμβανομένων παραπλανητικών ειδησεογραφικών οργανισμών. Ελήφθη δράση απέναντι σε 340 από αυτούς που παραβίασαν την πολιτική της Google τόσο για διαστρέβλωση όσο και για άλλες παραβιάσεις, και σχεδόν 200 εκδότες εκδιώχθηκαν από το δίκτυο της.
Σύμφωνα με τον Scott Spencer, Director of Product Management, Sustainable Ads της Google, «όταν εντοπίζουμε διαφημίσεις που παραβιάζουν τις πολιτικές μας, μπλοκάρουμε την διαφήμιση ή τον διαφημιζόμενο, ανάλογα με την παραβίαση. Αλλά κάποιες φορές χρειάζεται και η αναστολή της ιστοσελίδας που προβάλλεται στην διαφήμιση (την ιστοσελίδα που βλέπουν οι χρήστες αφού κλικάρουν). Για παράδειγμα, ενώ απενεργοποιήσαμε πάνω από 5 εκατομμύρια διαφημίσεις για πρόσκαιρα δάνεια (payday loans) τον τελευταίο χρόνο, αναστείλαμε τη λειτουργία 8.000 ιστοσελίδων που προάγουν πρόσκαιρα δάνεια».
Ιδού κάποια παραδείγματα κοινών παραβιάσεων κανονισμών που εντοπίστηκαν ανάμεσα σε κακές ιστοσελίδες μέσα στο 2016:
- Έκλεισαν 47.000 ιστοσελίδες που προέβαλαν περιεχόμενο και προϊόντα σχετικά με δίαιτες.
- Έκλεισαν πάνω από 15.000 ιστοσελίδες ανεπιθύμητου λογισμικού και απενεργοποιήσαμε 900.000 διαφημίσεις που οδηγούσαν σε κακόβουλο λογισμικό.
- Ανεστάλη η λειτουργία περίπου 6.000 ιστοσελίδων και 6.000 λογαριασμών επειδή προσπαθούσαν να διαφημίσουν πλαστά αγαθά, όπως ρολόγια απομιμήσεις.
Σύμφωνα με τον κ. Scott Spencer, «έχουμε μακροχρόνιες πολιτικές που απαγορεύουν τους χρήστες του AdSense από το να ανεβάζουν διαφημίσεις σε ιστοσελίδες που βοηθούν τους απατεώνες να παραπλανούν τους χρήστες, όπως μια ιστοσελίδα όπου αγοράζεις ψεύτικα διπλώματα ή ερευνητικές εργασίες που προέρχονται από λογοκλοπή. Τον Νοέμβριο, διευρύναμε την πολιτική μας και παρουσιάζοντας την υπηρεσία AdSense misrepresentative content, που μας βοηθά να αναλάβουμε δράση εναντίον των διαχειριστών ιστοσελίδων που παραποιούν την ταυτότητά τους και παραπλανούν χρήστες με το περιεχόμενό τους». Και συμπλήρωσε λέγοντας πως «ένα δωρεάν και ελεύθερο διαδίκτυο είναι ένας ζωτικός πόρος για τους χρήστες και τις επιχειρήσεις σε όλο το κόσμο. Οι διαφημίσεις παίζουν σημαντικό ρόλο στο να εξασφαλίσουν ότι οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ακριβείς, ποιοτικές πληροφορίες στο διαδίκτυο. Αλλά οι ψευδείς διαφημίσεις μπορούν να καταστρέψουν την διαδικτυακή εμπειρία για όλους. Προωθούν παράνομα προϊόντα και μη ρεαλιστικές προσφορές. Μπορούν να ξεγελάσουν τους χρήστες ωθώντας τους να μοιραστούν προσωπικές πληροφορίες, καθώς και να μολύνουν συσκευές με κακόβουλο λογισμικό. Τελικά, οι ψευδείς διαφημίσεις αποτελούν μια απειλή για τους χρήστες, συνεργάτες της Google και την ίδια τη βιωσιμότητα του ελεύθερου διαδικτύου».
Επιπλέον η εταιρεία υποστηρίζει τις προσπάθειες του κλάδου, όπως αυτή της Coalition for Better Ads, με στόχο την προστασία των χρηστών από κακές εμπειρίες στο διαδίκτυο.