Ξεκινά σήμερα στη Διαρκή Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση για τις αλλαγές στο λύκειο και στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Η σημερινή θα είναι η πρώτη από μία σειρά συνεδριάσεων με στόχο να υπάρξει συμφωνία των κομμάτων, ώστε να προχωρήσουν οι μεταρρυθμίσεις που έχει σχεδιάσει το υπουργείο Παιδείας στο πλαίσιο του τριετούς του πλάνου.
Το πόρισμα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), βρίσκεται ήδη στα χέρια των βουλευτών - μελών της Επιτροπής εν είδει πρότασης του υπουργείου.
Σύμφωνα με την πρόταση, κεντρικό χαρακτηριστικό είναι η δυνάμει ενιαία αντιμετώπιση του Λυκείου, Γενικού και Επαγγελματικού, και επομένως ο προσανατολισμός προς μια σταδιακή εγκαθίδρυση «πολυκλαδικότητας», μετά την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων υποδομής και τεχνικών λύσεων. Έτσι, προτείνεται κοινός κορμός στην Α' τάξη των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και σταδιακή οργάνωση των Β' και Γ' τάξεων, στη λογική επιλογών που εξασφαλίζουν ότι τεχνολογική και επαγγελματική εκπαίδευση θα είναι ισότιμες με την επιστημονική.
Προτείνεται επίσης η άμεση επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ώστε να συμπεριλάβει την Α' Λυκείου και η εξέταση της δυνατότητας γρήγορης επέκτασης και στις άλλες δύο τάξεις.
Ακόμη, δίνεται έμφαση στα ενδιαφέροντα των μαθητών, που μπορούν να δοκιμάσουν τις κλίσεις τους στη Β' Λυκείου και να συνδιαμορφώσουν, βάσει επιλογών, το πρόγραμμά τους στην Γ' Λυκείου, προσανατολιζόμενοι στο πώς και σε τι θέλουν να συνεχίσουν.
Για την Γ' λυκείου προτείνονται εξάωρα μαθήματα. Επιπλέον προτείνεται η συμμετοχή μαθητών σε συλλογικές δημιουργικές δραστηριότητες.
Για το Εθνικό απολυτήριο το ΙΕΠ αναφέρει μόνο ότι είναι σημαντικό «να αποκτήσει αξία, διότι αυτό θα ενισχύσει την ποιότητα της παρεχόμενης σχολικής εκπαίδευσης».