Η κυβέρνηση της Σκωτίας δημοσίευσε σχέδια για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της χώρας κατά δύο τρίτα ως το 2032 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, κινητοποιώντας δράσεις για το κλίμα σε όλους τους τομείς της οικονομίας της.
Το Εθνικό Κόμμα Σκωτίας οραματίζεται την ηλεκτρική ενέργεια ως την κύρια πηγή ενέργειας και θέρμανσης για όλα τα κτίρια της χώρας, με τη ζήτηση να αυξάνεται αναλόγως. Για να αυξήσει την προσφορά της καθαρής ενέργειας, η κυβέρνηση της Σκωτίας θα υποστηρίξει τη μελλοντική ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενισχύοντας την αγορά και βοηθώντας με ευρύτερα εμπόδια.
Η πολιτική αυτή θα περιλαμβάνει νέους στόχους παραγωγής για τις ανανεώσιμες πηγές, ομόλογα ανανεώσιμης ενέργειας, καθώς και μέτρα για μια εταιρεία ενέργειας κρατικής ιδιοκτησίας. Οι προτάσεις περιλαμβάνουν επίσης την προώθηση της αποθήκευσης ενέργειας, με στόχο μέχρι το 2030 οι εκπομπές από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας να είναι συνολικά αρνητικές.
Σύμφωνα με την Ροζάνα Κάνινγκχαμ, Υπουργό Περιβάλλοντος, Κλιματικής Αλλαγής και Μεταρρύθμισης της Γης, τα νέα σχέδια δείχνουν «ένα νέο επίπεδο φιλοδοξίας» στην πολιτική της Σκωτίας να οικοδομήσει μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
«Η μετάβαση προς μια οικονομία χαμηλών εκπομπών άνθρακα προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες για τη Σκωτία, χάρις στο εξαιρετικά εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό μας, τη δύναμη των ερευνητικών ιδρυμάτων μας και, φυσικά, τους φυσικούς μας πόρους», δήλωσε η υπουργός.
«Οι φιλοδοξίες της κυβέρνησης της Σκωτίας είναι σαφείς, αλλά τώρα έχουμε φτάσει σε ένα σημείο, όπου η μελλοντική πρόοδος θα απαιτήσει την υποστήριξη των ατόμων, οργανισμών και επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα», πρόσθεσε.
Το ολοκληρωμένο σχέδιο περιλαμβάνει επίσης προτάσεις για την επίτευξη σχεδόν μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ως το 2032 εντός μη οικιακών κτιρίων μέσω της ενεργειακής απόδοσης και της έγκρισης μέτρων θέρμανσης χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Μια παρόμοια προσέγγιση θα ληφθεί στο μέλλον και για τον οικιακό τομέα.
Η κυβέρνηση της Σκωτίας ελπίζει να επιτύχει μείωση των εκπομπών κατά 32% στον τομέα των μεταφορών σε σύγκριση με το 2014, αυξάνοντας το ποσοστό των οχημάτων εξαιρετικά χαμηλών εκπομπών στο 40% μέχρι το 2032.
Το σχέδιο θα εξεταστεί τώρα από το κοινοβούλιο της Σκωτίας κατά τη διάρκεια μιας περιόδου 60 ημερών μετά την οποία θα δημοσιευθεί η τελική απόφαση.