Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Ένας κακοποιός που πληρώνει το τίμημα της σκοτεινής ζωής του, τρεις φοιτητές που στοιχειώνονται από κάτι τρομακτικό, ένας άνδρας που αναζητεί επίμονα κάποιον που επιτέθηκε στη γυναίκα του, μια ανυποψίαστη γυναίκα που ανακαλύπτει τη φρικτή δράση του συζύγου της και ένα παιδί που πέφτει θύμα απαγωγής, βρίσκονται στα κεντρικά πλάνα των κινηματογραφικών επιλογών αυτής της εβδομάδας.
«Ο νόμος της νύχτας» Ο - βραβευμένος με Όσκαρ - Μπεν Άφλεκ επιστρέφει με μία αστυνομική ταινία, που βασίζεται στο ατμοσφαιρικό μυθιστόρημα εποχής του Ντένις Λεχέιν, συγγραφέα των μετέπειτα μεγάλων κινηματογραφικών επιτυχιών «Το μυστικό ποτάμι», «Gone baby gone» και «Το νησί των καταραμένων». Αναλαμβάνοντας και τον πρωταγωνιστικό ρόλο, πλαισιωμένος από τους Σκοτ Ίστγουντ, Ζόε Σαλντάνα, Ελ Φάνινγκ, Κρις Σάλιβαν, Σιένα Μίλερ, Άντονι Μάικλ Χολ, Μπρένταν Γκλίσον και Κρις Κούπερ, ο Μπεν Άφλεκ μάς μεταφέρει στη Βοστώνη της δεκαετίας του 1920, όπου η ποτοαπαγόρευση έχει ως αποτέλεσμα την άνθιση ενός ολόκληρου δικτύου παράνομων αποστακτηρίων, υπόγειων μπαρ, γκάνγκστερ και διεφθαρμένων αστυνομικών. Ο μικρότερος γιος ενός διακεκριμένου αστυνόμου εργάζεται για έναν από τους πιο διαβόητους μαφιόζους της περιοχής, απολαμβάνοντας τη χλιδή, την ένταση και την κακή φήμη του παρανόμου. Όμως, η ζωή στη σκοτεινή πλευρά έχει το τίμημά της.
«The Bye Bye Man»
«Ούτε να το σκέφτεσαι! Ούτε να το λες!» προειδοποιεί το θρίλερ τρόμου της Στέισι Τάιτλ, το οποίο βασίζεται σε πραγματική ιστορία και αποτελεί προσαρμογή του διηγήματος «The bridge to Body Island» του συγγραφέα και ιστορικού του αποκρυφισμού, Ρόμπερτ Ντέιμον. Με τους Ντάγκλας Σμιθ, Λουσιέν Λάβισκαουντ, Κρεσίντα Μπόνας, Νταγκ Τζόουνς, Μάικλ Τρούκο, Τζένα Κανέλ, Έρικα Τρέμπλεϊ, Κάρι - Αν Μος και τη - βραβευμένη με Όσκαρ - Φέι Ντάναγουεϊ, τρεις φίλοι ανακαλύπτουν κατά λάθος τις τρομακτικές ρίζες του σκοτεινού επίτιμου Bye Bye Man και συνειδητοποιούν ότι υπάρχει μόνο ένας τρόπος να αποφύγουν την κατάρα του: να μην τον σκέφτονται και να μη λένε το όνομά του. Όμως, αυτό είναι αδύνατον, γιατί, μόλις μπαίνει στο κεφάλι τους, αποκτά τον απόλυτο έλεγχο. Υπάρχει τρόπος να επιβιώσουν από την κατοχή του;
Όταν ο Ρόμπερτ Ντέιμον ξεκίνησε να καταγράφει το χρονικό τού τι συνέβη στους τρεις φοιτητές στο Σαν Πρερί, στο Γουινσκόσιν, το 1990, η τελική ιστορία ήταν σοκαριστική. «Αυτό, που αρχικά με τράβηξε στο συγκεκριμένο υλικό, ήταν ότι αυτό ήρθε με μια προειδοποίηση» θυμάται ο παραγωγός Τρέβορ Μέισι. «Όχι μόνο βασιζόταν σε αληθινή ιστορία, αλλά τόνιζε ότι όποιος έπασχε από εμμονές δεν θα έπρεπε να το διαβάσει».
«Ο εμποράκος» Κάνοντας μια ανατρεπτική διασκευή του εμβληματικού θεατρικού έργου του Άρθουρ Μίλερ, «Ο θάνατος του εμποράκου», ο - βραβευμένος με Όσκαρ - Ιρανός δημιουργός Ασγκάρ Φαρχαντί επανέρχεται με ένα θρίλερ, το οποίο απέσπασε τα βραβεία καλύτερου σεναρίου και καλύτερης ανδρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ Καννών 2016 και ήταν υποψήφιο για Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Με τους Σαχάμπ Χοσεϊνί, Ταράνεχ Αλιντούστι, Μπαμπάκ Καρίμι και Μίνα Σαντάτι, ένα ζευγάρι ηθοποιών αναγκάζεται να μετακομίσει σε ένα καινούριο σπίτι. Εκεί, ένα βράδυ, η γυναίκα δέχεται επίθεση από έναν άγνωστο, που, μάλλον, την πέρασε για την προηγούμενη - φερόμενη ως ελευθέρων ηθών - ένοικο. Από εκείνη τη στιγμή, γίνεται έμμονη ιδέα στον άντρα της να βρει τον δράστη.
«Μου είναι πολύ δύσκολο να προσδιορίσω την ταινία ή ακόμη και να πω τι σημαίνει για μένα» εξηγεί ο σκηνοθέτης. «Όλα εξαρτώνται από τον τρόπο σκέψης του κάθε θεατή ξεχωριστά. Αν το αντιμετωπίσει κανείς ως κοινωνικό σχολιασμό, αυτά τα στοιχεία θα θυμάται. Μπορεί να το δει ως ιστορία ήθους ή από τελείως διαφορετική σκοπιά. Το μόνο, που μπορώ να πω με βεβαιότητα, είναι ότι η ταινία πραγματεύεται τη δυσκολία των ανθρωπίνων σχέσεων, ειδικά μέσα σε μια οικογένεια».
«Καλή σύζυγος» Στην πρώτη της σκηνοθετική απόπειρα, η Σέρβα ηθοποιός Μιργιάνα Καράνοβιτς δημιούργησε το πολυβραβευμένο αυτό δράμα, με την ίδια και τους Μπόρις Ισάκοβιτς, Μπόγιαν Νάβογιεκ, Γιάσνα Ντούρισιτς και Ξένια Μαρίνκοβιτς. Ηρωίδα του είναι μια μέσης ηλικίας μητέρα και νοικοκυρά, που ζει μια τακτοποιημένη ζωή με τον άντρα της, στα προάστια του Βελιγραδίου. Όλα κυλούν ήρεμα, μέχρι τη στιγμή που βρίσκει μια ξεχασμένη βιντεοκασέτα, στην οποία ανακαλύπτει ότι ο σύζυγός της είναι εγκληματίας πολέμου. Τότε, αναγκάζεται να πάρει αποφάσεις, που θα συνταράξουν τη ζωή όλων.
«Δεν είναι μια ταινία για τον πόλεμο και τα εγκλήματα κατά πολιτών. Παρατηρεί τις δυσλειτουργικές οικογένειες εκείνων, που διέπραξαν αυτά τα εγκλήματα» σημειώνει η σκηνοθέτις. «Η ταινία αφηγείται την “αφύπνιση” της Μιλένας και την έξοδό της από τον “παράδεισο” των προαστίων, στον οποίο έχει βολευτεί. Η ιστορία, που θέλω να διηγηθώ, είναι στην πραγματικότητα η ιστορία όλων αυτών των συμβιβασμών που κάνουμε, χωρίς ποτέ να σκεφτόμαστε το τίμημα. Είναι η ιστορία όλων αυτών των ανθρώπων, που περνούν τη ζωή τους, παριστάνοντας ότι δεν βλέπουν τι συμβαίνει μπροστά τους, απλώς γιατί δεν συμβαίνει στους ίδιους. Αυτοί, που δεν κάνουν τίποτα, για να αποτρέψουν το κακό, φέρουν και οι ίδιοι ευθύνη. Ο μόνος τρόπος να προχωρήσουμε είναι να έρθουμε αντιμέτωποι με την αλήθεια».
«Χαμένοι στο πουθενά» Το ντοκιμαντέρ της Ελληνοαμερικανίδας σκηνοθέτιδας Αλεξάνδρας Άνθονι αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή αρχαιοελληνικού μύθου. Γυρισμένο κατά τη διάρκεια είκοσι πέντε χρόνων, αποτυπώνει μια γονική απαγωγή με διεθνείς διαστάσεις, μέσα από την ιστορία του εξαδέλφου της δημιουργού, ο οποίος, σε ηλικία πέντε ετών, απήχθη από την Ελλάδα και βρέθηκε λίγο πριν τα 16α γενέθλιά του, στις ΗΠΑ.