Σε ένα πλουραλιστικό και δημοκρατικό σχολείο, το οποίο σέβεται τη θρησκευτική ετερότητα, ένα μάθημα με κατηχητικό και ομολογιακό χαρακτήρα δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών, επισημαίνει η Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΕΔΑ), σε ανακοίνωσή της την οποία γνωστοποιεί το υπουργείο Παιδείας.
Όπως επισημαίνει το υπουργείο, η ΕΕΔΑ, που συνιστά ανεξάρτητο συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας σε θέματα προστασίας των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, επανέρχεται σε θέσεις που έχει διατυπώσει στο παρελθόν, αναφορικά με το ζήτημα της θρησκευτικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με το υπουργείο, η Επιτροπή τονίζει ότι με γνώμονα την κριτική ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών προκρίνεται μια σύγχρονη γνωσιολογικού χαρακτήρα θρησκειοπαιδαγωγική προσέγγιση, που δεν θα προβαίνει σε δογματική εμφύτευση συγκεκριμένων θρησκευτικών πεποιθήσεων.
Επισημαίνει ακόμη ότι το άρθρο 16 του Συντάγματος συμπεριλαμβάνει μεταξύ των σκοπών της παιδείας, εκτός από την «ανάπτυξη της θρησκευτικής συνείδησης», και τη «διάπλαση ελεύθερων πολιτών».
Προσθέτει πως η ερμηνευτική αυτή προσέγγιση είναι περισσότερο συμβατή όχι μόνο με τις συνταγματικές επιταγές, αλλά και με την ευρωπαϊκή πολιτιστική πραγματικότητα.