Δημήτρης Πιατάς: «Οι κλιματολογικές καταστάσεις της χώρας μου...έρχονται σε αντίθεση με το μαύρο πολιτικό κλίμα... »

Ο ηθοποιός μιλά με αφορμή την παράσταση «Ρωμαίος και Ιουλιέτα»
Τετάρτη, 02 Νοεμβρίου 2016 08:00
UPD:11:57
©Ageliki Bitsika

Ο Δημήτρης Πιατάς ενσαρκώνει έναν σκοτεινό ρόλο και μιλά για το έργο, για το χιούμορ και για τη σημερινή Ελλάδα. Φωτογραφία: Αγγελική Μπίτσικα www.agelikibitsika.com

A- A A+

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Έχοντας αναλάβει έναν καταλυτικό ρόλο στο ποιητικό αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», ο ηθοποιός Δημήτρης Πιατάς έρχεται αντιμέτωπος με μια ενδιαφέρουσα υποκριτική πρόκληση και μας μιλά για την παράσταση.

Η πιο σπαρακτική ιστορία αγάπης του παγκόσμιου δραματολογίου  ζωντανεύει στη σκηνή του θεάτρου Πάνθεον, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, σε διασκευή και σκηνοθεσία του Δημήτρη Λιγνάδη, ο οποίος επιχειρεί κάτι παράτολμο που δεν έχει ξαναγίνει: τους πρωταγωνιστικούς ρόλους του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, θα τους παίξουν έφηβοι, οι οποίοι βρίσκονται σχεδόν στην ίδια ηλικία, που ήταν και οι πραγματικοί ήρωες του έργου.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ

Προσπαθώντας να αποφύγει τη γραφικότητα, κρατώντας το χιούμορ του, ο Δημήτρης Πιατάς ενσαρκώνει έναν σκοτεινό ρόλο και μιλά για το έργο, για το χιούμορ και για τη σημερινή Ελλάδα.

Αν και πασίγνωστη, θυμίστε μας πώς εξελίσσεται η δραματική ιστορία των δύο εφήβων ηρώων του έργου;

Στη Βερόνα, δυο οικογένειες, οι Μοντέγοι και οι Καπουλέτοι, αντιμάχονται, με αποτέλεσμα η διαμάχη να έχει μεταφερθεί και στα παιδιά τους. Σε έναν χορό, ο Ρωμαίος Μοντέγος ερωτεύεται κεραυνοβόλα την Ιουλιέτα, κόρη του Καπουλέτου. Ο πάτερ Λαυρέντιος, με τη συναίνεση της παραμάνας Νένα, τους παντρεύει κρυφά. Όμως, σε έναν καυγά, σκοτώνεται ο επιστήθιος φίλος του Ρωμαίου, Μερκούτιος, από τον ξάδελφο της Ιουλιέτας, Τυβάλδο, και αυτός από τον Ρωμαίο. Ο πρίγκιπας τον καταδικάζει σε εξορία, και ο πάτερ Λαυρέντιος φτιάχνει ένα μαγικό απόσταγμα για έναν εικονικό θάνατο της Ιουλιέτας, με σκοπό να τη φυγαδεύσει στη Μάντοβα, τόπο εξορίας του Ρωμαίου. Αλλά ένα λάθος, μια επιστολή που δεν έφτασε ποτέ, προξενεί το ολέθριο τέλος. Η συνέχεια, στο θέατρο Πάνθεον…

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ
Πώς την προσεγγίζει ο Δημήτρης Λιγνάδης;

Χρησιμοποιώντας τον ποιητικό λόγο του μεταφραστή Διονύση Καψάλη, με σύγχρονες παρεκτροπές και ψήγματα ποιημάτων Ελλήνων ποιητών με θέμα τον έρωτα, διαμορφώνει μια παράσταση φορμαλιστική, νεανική, σύγχρονη, ασθμαίνουσα, κρατώντας την ουσία του σαιξπηρικού κειμένου στο σήμερα.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του δικού σας ρόλου;

Ο πάτερ Λαυρέντιος, έχοντας άμεση συνάφεια με αποστάγματα, βότανα και γιατροσόφια της φύσης, έρχεται κατευθείαν από τον Μεσαίωνα. Ο συγκερασμός θρησκείας και μαγγανείας φέρνει περισσότερη σκοτεινιά στον ρόλο. Προσπάθησα να αποφύγω τη γραφικότητα, κρατώντας το χιούμορ του. Η θρησκεία είναι άλλοθι, για να ασχολείται με τη μετά θάνατον ζωή. Είναι, για μένα, μια ενδιαφέρουσα υποκριτική πρόκληση.

ΜΑΝΩΛΗΣ ΧΙΩΤΗΣ
Τι αισθάνεστε για την κατάσταση της σημερινής Ελλάδας;

Δυσφορία. Οι κλιματολογικές καταστάσεις της χώρας μου, με την ηλιοφάνεια, τον γαλάζιο ουρανό και την ομορφιά των τοπίων, έρχονται σε αντίθεση με το μαύρο πολιτικό κλίμα, την κίτρινη τηλεόραση και τη γκρίνια των ανθρώπων, με αποτέλεσμα να μου δημιουργεί ένα αίσθημα δυσφορίας.

Τι σας κάνει να χάνετε το χιούμορ σας;

Ακριβώς αυτό: η έλλειψη χιούμορ!

Και πώς το ξαναβρίσκετε;

Διαβάζοντας Αρκά.

©AGELIKI BITSIKA
Επειδή «ουδέν κακόν αμιγές καλού», τι έχει να μας διδάξει αυτή η εμπειρία;

Να ξαναδιαβάσουμε την Ιστορία, να κάνουμε τον Θουκυδίδη υποχρεωτικό στα σχολεία, να παίζουμε συνέχεια στην Επίδαυρο τους “Αχαρνής” του Αριστοφάνη, με τον Δικαιόπολι που ορίζει δικά του σύνορα, να διαβάζουμε Ελύτη και να ακούμε Θεοδωράκη της πρώτης περιόδου. Φυσικά, η πραγματικότητα θα είναι άλλη... θα μπει η Παλαιά Διαθήκη υποχρεωτικά στα σχολεία, θα παίζονται συνέχεια οι “Αχαρνής” του Κακλέα στην Επίδαυρο, θα διαβάζουμε ποίηση του Μπογδάνου και θα ακούμε Ρέμο, ελπίζω της πρώτης περιόδου. Αυτά!

Ταυτότητα παράστασης

Διασκευή - σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης, μετάφραση: Διονύσης Καψάλης, σκηνικά - κοστούμια: Απόλλωνας Παπαθεοχάρης, μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος, κίνηση: Πωλίν Ούγκε, φωτιστικός σχεδιασμός: Χρήστος Τζιόγκας, βοηθός σκηνοθέτη: Αναστασία Διαμαντοπούλου, βοηθός σκηνογράφου: Ελίνα Δράκου. Παίζουν: Γιάννης Τσουμαράκης, Δανάη Βασιλοπούλου, Στάθης Ψάλτης, Δημήτρης Πιατάς, Ελισάβετ Μουτάφη, Σταύρος Βόλκος, Βασίλης Μηλιώνης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, Ρένος Ρώτας, Νικόλας Στραβοπόδης, Θάνος Τοκάκης, Γιωργής Τσουρής,  Δημήτρης Λιγνάδης.

Πληροφορίες

Θέατρο Πάνθεον: Πειραιώς 166 - Ταύρος (στάση Μετρό: Κεραμεικός), τηλ.: 210 3471111. Minibus πραγματοποιεί δωρεάν κυκλικά δρομολόγια προς το θέατρο πριν από κάθε παράσταση και, ομοίως, από το θέατρο, μετά τη λήξη της. Ημέρες και ώρες παραστάσεων: 4 - 5 - 6/11 & 11 - 12 - 13/11 Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00, Κυριακή στις 19:00. Τιμές εισιτηρίων: 45, 40, 35, 30, 25, 20, 15 ευρώ, κάθε Παρασκευή: γενική είσοδος: 20 ευρώ (διατηρείται και η τιμή των 15 ευρώ), φοιτητικό & ανέργων: 15 ευρώ. Το θέατρο Πάνθεον, σε συνεργασία με την Cosmote, προσφέρει τη δυνατότητα σε όλους τους πελάτες σταθερής και κινητής τηλεφωνίας Cosmote να απολαύσουν την παράσταση με 2 εισιτήρια στην τιμή του 1, μέσω του προγράμματος Cosmote Deals for You, κάθε Παρασκευή και Κυριακή σε όλες τις ζώνες, και το Σάββατο για περιορισμένο αριθμό θέσεων. Προπώληση εισιτηρίων: ταμεία θεάτρου Πάνθεον, καταστήματα Γερμανός, ηλεκτρονικά: pantheontheater.gr και tickethour.com.

Προτεινόμενα για εσάς