ΚΑΣ: Δεκτό το αίτημα της documenta να στήσει μαρμάρινη σκηνή στον λόφο του Φιλοπάππου

Τετάρτη, 05 Οκτωβρίου 2016 16:59
UPD:19:58
A- A A+

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) ενέκρινε το αίτημα τής documenta για την εγκατάσταση έργων σύγχρονης τέχνης στους αρχαιολογικούς χώρους του Φιλοπάππου και του Λυκείου, από τον Απρίλιο έως τον Ιούλιο 2017.

Μετά την αναβολή της γνωμοδότησης πριν από δυο βδομάδες, το θέμα επανήλθε χθες στο Συμβούλιο, όπου οι όποιες επιφυλάξεις και απορίες λύθηκαν, μετά τις διευκρινίσεις που έδωσε η διευθύντρια του καλλιτεχνικού γραφείου της documenta στην Αθήνα, Μαρίνα Φωκίδη. Στη συνεδρίαση, παρέστη και ο Κρίστομπαλ Μαρτίνεζ, που συμμετέχει στην αμερικανική διεπιστημονική ομάδα καλλιτεχνών Postcommodity, η οποία πρότεινε την παρουσίαση της μουσικής σύνθεσης «The ears between worlds are always speaking» στον αρχαιολογικό χώρο του Λυκείου.

Το έργο, δομημένο με τη μορφή όπερας και αποτελούμενο από μελωδικούς διαλόγους - αφηγήσεις, θα ενεργοποιείται από δύο κανάλια υπερκατευθυνόμενου ήχου, το οποίο και θα επαναλαμβάνεται ανά διαστήματα, με τους συμμετέχοντες στη μουσική σύνθεση να μιλούν στη μητρική τους γλώσσα (οι Postcommodity κατάγονται από τους Ινδιάνους της Αμερικής).

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κ. Μαρτίνεζ ήρθε από το Φοίνιξ της Αριζόνας ειδικά για τον σκοπό αυτό, δηλαδή για να συναντήσει τα μέλη του ΚΑΣ και να εκφράσει την τιμή που νιώθει, που το Συμβούλιο συζητά το έργο του, ενημερώνοντας, ταυτόχρονα, ότι έλαβε υπ’ όψιν  του όλες τις παρατηρήσεις, που ειπώθηκαν στο προηγούμενο Συμβούλιο.

Επίσης, μέσα από ένα ηχείο που μεταφέρθηκε στο ΚΑΣ, για να ακουστεί ο ήχος, ο οποίος θα συνοδεύει το έργο, έγινε κατανοητό ότι η μουσική σύνθεση, διάρκειας δυο - τριών λεπτών κάθε φορά, θα είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε ένταση (πιο χαμηλή από τα ντεσιμπέλ του περιβάλλοντος, όπως διευκρινίστηκε), τοπικά «στοχευμένη», με τα λόγια να ακούγονται σαν «ψίθυροι». Ο κ. Μαρτίνεζ, που είναι multimedia artist, αλλά και Καθηγητής Ρητορικής στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνας, τόνισε, επίσης, ότι το έργο αυτό αποτελεί φόρο τιμής στον Αριστοτέλη, καθώς και στην περιπατητική διαδικασία, η οποία συνάδει με τη βιωματική εκμάθηση στον δυτικό πολιτισμό.

«Όταν ήμουν παιδί, ο παππούς μου με πήγε βόλτα και μου δίδαξε ένα μάθημα»  είπε χαρακτηριστικά, κερδίζοντας τις εντυπώσεις. Οι επιφυλάξεις για το έργο της Καναδής καλλιτέχνιδας Ρεμπέκα Μπελμόρ, η οποία πρότεινε την εγκατάσταση μιας μαρμάρινης σκηνής στον λόφο του Φιλοπάππου, δίπλα σε μονοπάτι που χάραξε ο Πικιώνης, αναιρέθηκαν, επίσης, γρήγορα.

Προτεινόμενα για εσάς